انحلال بیت کوین با نزدیک شدن به پایان سال ادامه یافته است. سال با انحلال هایی همراه بود که از مرز 100 میلیارد دلار گذشت و به نظر نمی رسد حتی با نزدیک شدن به سال 2022 متوقف شود. معامله گران طولانی مدت با توجه به روند نزولی اخیر مجبور به تحمل بیشترین ضرر و زیان شده اند. از آنجایی که به نظر می رسد بیت کوین سال را زیر 50 هزار دلار به پایان می رساند، این ضررها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انحلال بیت کوین ادامه دارد

داده ها در مقیاس 12 و 24 ساعته در کوینگلاس نشان می دهد که انحلال بیت کوین واقعا کند نشده است. این رقم در 12 ساعت گذشته تا زمان نگارش این مقاله افزایش یافته است و در همان بازه زمانی از 31 میلیون دلار گذشته است. برای حجم 24 ساعته، این رقم بسیار بالاتر است و 46 میلیون دلار است، اما نشان می دهد که تلفات بیشتری در 2 ساعت گذشته نسبت به کل روز ثبت شده است.

مطالب مرتبط | بیت کوین فقط برای افراد ثروتمند کار می کند، سناتور الیزابت وارن

این روند کلی سال 2021 را دنبال می کند که باعث شده است معامله گران طولانی مدت در بازار به شدت آسیب ببینند. در حالی که مطمئناً به دلیل افزایش‌های صعودی مختلف که بازار تجربه می‌کرد، پولی برای این معامله‌گران طولانی‌مدت کسب می‌شد، سقوط‌ها سریع و بی‌رحمانه بودند که منجر به انحلال‌های سریع شد که میلیاردها دلار را به همراه داشت.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC trading at $47K | Source: BTCUSD on TradingView.com

معامله گران کوتاه مدت بیت کوین با روند نزولی به خوبی عمل کرده اند زیرا خرس ها همچنان قیمت بیت کوین را پایین می آورند. اکثر انحلال های ثبت شده برای دارایی های دیجیتال مربوط به معامله گران طولانی مدت بوده است. بیشترین حجم مربوط به صرافی ارز دیجیتال Binance بوده است که با توجه به حجم معاملات خود میزبان اکثر معامله گران بازار است.

معاملات اتریوم کنار گذاشته نشد

معامله گران بیت کوین تنها کسانی نیستند که از اثرات انحلال مداوم بازار رنج می برند. معامله گران اتریوم نیز بخش قابل توجهی از وزن را با این موضوع متحمل می شوند. دارایی دیجیتال همچنین شاهد بوده است که معامله‌گران در بازه‌های زمانی 12 و 24 ساعته، با انحلال ده‌ها میلیون دلار، جبران خسارت می‌کنند.

همانند بیت کوین، انحلال‌های 12 ساعته تأثیر بیشتری نسبت به همتایان 24 ساعته خود داشته است. نقدینگی اتریوم در 12 ساعت گذشته به بیش از 21 میلیون دلار رسیده است. در حالی که در مقیاس 24 ساعته، در مجموع 38 میلیون دلار انحلال در جریان بوده است.

مطالب مرتبط | پمپلیانو می گوید بیت کوین نباید بر اساس دلار اندازه گیری شود

معامله گران طولانی مدت بار دیگر شاهد اکثر ضررها هستند. از آنجایی که قیمت ETH، حرکت همراه با بیت کوین به کاهش ادامه داده است، این معامله گران طولانی مدت شاهد انحلال موقعیت های خود هستند و متحمل ضررهای سنگینی می شوند. علاوه بر این، بایننس نیز صرافی است که اکثر انحلال‌ها را در این زمینه ثبت می‌کند.

معامله گران LUNA نیز با انحلال بیش از 2 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته، احساس گرما می کنند. اگر بازار به روند فعلی خود ادامه دهد، معامله گران ممکن است فقط ببینند که شروع یک دوره طولانی انحلال چیست.

Featured image from Time.com, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر