نبرد وارن برای محدود کردن کریپتو از درگیری اوکراین تقویت شده است

در حالی که لایحه جدید سناتور وارن رسما روسیه را هدف قرار می دهد، آیا این می تواند بهانه ای برای تشدید مقررات ارزهای دیجیتال باشد؟

در مصاحبه ای در جولای 2021، سناتور ماساچوست، الیزابت وارن، مقررات ارزهای دیجیتال را به ابتکارات تنظیم دارو در یک قرن پیش تشبیه کرد. که او ادعا کرد به فروش “روغن مار” پایان داد و اساس ایجاد صنعت مدرن دارو را پایه گذاری کرد. این منعکس شد اظهارات قبلی او در مورد بازار ارز دیجیتال شبیه به “غرب وحشی”، که آن را به یک سرمایه گذاری ضعیف و همچنین یک “فاجعه زیست محیطی” تبدیل می کند. با آخرین لایحه او در سنا استفاده بالقوه بازیگران روسی از ارزهای دیجیتال را هدف قرار می دهد برای دور زدن تحریم های ایالات متحده، منصفانه است که بپرسیم: آیا درگیری نظامی در اوکراین صرفاً بهانه‌ای برای وارن است تا بر اساس تنفر دیرینه‌اش نسبت به دارایی‌های دیجیتال عمل کند؟

از برج عاج تا کاپیتول هیل

سناتور وارن یک دموکرات معمولی نیست، زیرا در بیشتر عمر خود محافظه کار بوده است. ایده کلی پشت بسیاری از ایده‌هایی که او ارائه می‌کند به دوران مترقی برمی‌گردد، زمانی که طبقه متوسط ​​سنتی آمریکا خود را در برابر منافع کسب‌وکارهای بزرگ که به خوبی لابی‌شده بودند، دید و برای رسمی کردن اقتصاد ملی به مقررات روی آورد.

به عنوان یک استاد ورشکستگی دانشکده حقوق هاروارد، او چندین کتاب نوشت که او را به عنوان قهرمان طبقه متوسط ​​و مقررات مالی جدید معرفی کرد، و ایده‌های او در طول بحران وام‌های مسکن پایین‌تر که گلوله برفی را به بحران مالی 2008 رساند، طنین‌انداز شد.

در آن سال، سنای ایالات متحده به وارن روی آورد تا ریاست هیئت نظارت کنگره را برعهده بگیرد، که بر اجرای قانون تثبیت اقتصادی اضطراری، بسته بدنام 700 میلیون دلاری کمک مالی نظارت می کرد. این زمینه را برای ورود او به سیاست چند سال بعد فراهم کرد، زمانی که در سن 63 سالگی سناتور ماساچوست شد.

سناتور وارن به عنوان عضوی از کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنا روی قوانین مربوط به خدمات مالی و اقتصاد، مسکن، توسعه شهری و سایر مسائل کار می کند و در نظارت بر آژانس های نظارتی فدرال مشارکت دارد. با توجه به وب سایت سنا او

فقط مقررات تجاری، هیچ چیز شخصی

یک نکته مهم از بررسی رزومه سناتور وارن این است که قهرمان مقررات مالی و مدافع خستگی ناپذیر طبقه متوسط ​​ایالات متحده هرگز واقعاً یک شاهین ضد روسیه نبوده است. با این حال، زمانی که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین “عملیات نظامی ویژه” خود را در اوکراین در 24 فوریه آغاز کرد و ایالات متحده و شرکای آن اقدامات تنبیهی را برای هدف قرار دادن اقتصاد روسیه انجام دادند، ظاهراً تغییر کرد.

این واقعیت که وارن توانسته بود مجموعه ای جامع از مقررات را با هدف صنعت کریپتو ظرف چند هفته پس از شروع درگیری اوکراین ارائه کند، نشان می دهد که او احتمالاً از مدت ها قبل پیش نویس آنها را تهیه کرده بود و منتظر زمان مناسب برای رسیدن به سراسر راهرو بوده است. برای تایید جمهوری خواهان

قبل از ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به صحنه سیاسی جمهوری‌خواهان، ضدیت با روسیه جناحی یا محدود به حزب دموکرات تلقی نمی‌شد. بررسی لفاظی‌های ضد روسیه سنا و اینکه چه کسی چه اسنادی را امضا کرده است، نشان می‌دهد که این سخنان سه شکل دارد.

اولین مورد محکومیت یکپارچه روسیه است که معمولاً بلافاصله پس از انجام یک حرکت سیاسی بزرگ روسیه علیه یک قدرت خارجی مانند اوکراین یا گرجستان اتفاق می افتد.

نوع دوم به اتهامات مربوط به دخالت پوتین در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای تضمین پیروزی ترامپ گره خورده است. در حالی که اکثر جمهوری‌خواهان این ادعا را رد می‌کنند، اما همچنان برای بسیاری از دموکرات‌ها یک فریاد جمع‌آوری شده است. رابرت مولر، مدیر سابق تحقیقات فدرال، در تحقیقات خود در مورد این موضوع متوجه شد که روسیه تلاشی سیستماتیک برای تأثیرگذاری بر انتخابات به نفع ترامپ انجام داده است، اما او از تعیین اینکه آیا این تلاش ها واقعاً موفقیت آمیز بوده است، دست برداشت.

از سوی دیگر، چندین شاهین جمهوری خواه به طور قطعی ضد روسیه هستند و این سناتورها ممکن است در تصویب قانون وارن نقش اساسی داشته باشند. در حالی که جان مک کین، مسلماً مشهورترین شاهین ضد روسیه، در سال 2018 درگذشت، افراد دیگری نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده اند.

در دسامبر 2016، پس از انتخاب ترامپ، سناتورهای راب پورتمن از اوهایو و دیک دوربین از ایلینوی، روسای مشترک مجلس سنا اوکراین، رهبری یک گروه دو حزبی متشکل از 12 جمهوری‌خواه و 15 دموکرات را بر عهده گرفتند. تماس بگیرید ترامپ رئیس جمهور منتخب آن زمان برای ادامه «سنت حمایت آمریکا از مردم اوکراین در برابر تجاوز روسیه» است. در حالی که اکثر آن سناتورها هنوز در مقام هستند، وارن در میان امضاکنندگان قرار نداشت.

در مارس 2022، سنا در دو نوبت روسیه را محکوم کرد. هر دو بار، حامی قطعنامه سناتور لیندسی گراهام، سرسخت ترین شاهین جمهوریخواه ضد روسیه بود. در حالی که وارن به قطعنامه ها رای داد، او در میان حامیان متعدد آنها نبود.

مصادره مدنی: سابقه زشت

کاری که وارن به دنبال انجام آن برای مهار کریپتو است، سابقه ای دارد. برای بیش از دو دهه، مقامات فدرال ایالات متحده از افرادی که در فرودگاه ها به یا از کشورهای دیگر سفر می کنند، ارزهای اعلام نشده را ضبط کرده اند. توجیه رسمی این عمل این است که فروش مواد مخدر غیرقانونی را محدود می کند. اگر مقامات بیش از 10000 دلار پول نقد اعلام نشده از شخصی پیدا کنند، مجاز به گرفتن آن هستند و پس گرفتن آن می تواند یک کابوس قانونی باشد.

طبق یک جولای 2020 گزارش از موسسه حقوقی آزادی‌های مدنی موسسه عدالت، «سازمان‌های مجری قانون به طور معمول ارز مسافران را در فرودگاه‌های سراسر کشور با استفاده از توقیف مدنی توقیف می‌کنند – فرآیندی قانونی که به آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا اموال را بدون متهم کردن مالکان به جرم بگیرند و نگه دارند، چه رسد به اینکه محکومیت را تضمین کنند. “

حجم انبوه پول نقدی که در فرودگاه های ایالات متحده برداشت می شود، حیرت آور است: بیش از 2 میلیارد دلار بین سال های 2000 و 2016. با این حال، گزارش اشاره می کند که در 69 درصد مواقع، هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

جنیفر مک‌دونالد، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در موسسه عدالت که این گزارش را تهیه کرده است، می‌گوید: «تئوری پشت مصادره مدنی این است که با دنبال کردن پول‌های فروشندگان مواد مخدر، با برداشتن عواید آنها بیشترین آسیب را به آنها وارد می‌کنید. گفت NPR در مصاحبه جولای 2020. “این موثر نیست. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد توقیف مدنی اصلاً ارتباطی با کاهش جرم یا مواد مخدر ندارد.»

قانون وارن همچنین شبیه قانون میهن پرستان ایالات متحده در سال 2001 است که هم نظارت و هم نظارت بر بانکداری بین المللی را تقویت کرد، ظاهراً به منظور خنثی کردن تأمین مالی فعالیت های تروریستی. عنوان III از همکاری نهادهای آمریکایی با بانک‌های پوسته فراساحلی که به یک بانک در خاک ایالات متحده وابسته نیستند، ظاهراً به منظور کنترل فعالیت‌های مشکوک در خارج از کشور جلوگیری می‌کند. این قانون موظف بود بانک ها از حساب های متعلق به شخصیت های سیاسی مظنون به فساد گذشته تحقیق کنند.

قابل توجه است که در حالی که بسیاری بعداً قانون میهن پرستان را محکوم کردند، استقبال اولیه از آن در میان جمهوری خواهان و دموکرات ها مثبت بود، به دلیل احساس فوریت که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 حاکم شد.

بهانه ای برای هدف قرار دادن ارز های دیجیتال؟

با توجه به سابقه او، این امکان وجود دارد – شاید حتی محتمل – که پیشنهاد سناتور وارن صرفاً بهانه‌ای برای هدف قرار دادن ارز های دیجیتال، استفاده از روسیه به عنوان راهی برای جلب حمایت دو حزب باشد. علاوه بر این، تلاش‌های وارن ممکن است در اهدافش مؤثرتر از مصادره مدنی در هدف قرار دادن قاچاق مواد مخدر نباشد. به گفته جیک چروینسکی، رئیس سیاست در انجمن بلاک چین، قوانین موجود که نهادهای روسی را هدف قرار می دهد کافی زیرا بازارهای کریپتو برای نجات اقتصاد محصور شده روسیه بسیار کوچک و شفاف هستند.

تراکنش های مربوط به بیت کوین (بیت کوین) و روبل روسیه کمبود نقدینگی دارد. چروینسکی همچنین خاطرنشان کرد که «برای ایجاد تفاوت معنادار، SDN های روسی [Specially Designated Nationals] باید میلیاردها دلار روبل را به کریپتو تبدیل کند» و اشاره کرد که روسیه در حال حاضر از بیشتر صنعت کریپتو قطع شده است. با توجه به تمایل چین و هند برای پیگیری دلارزدایی در تجارت، فرآیندی که سال‌ها در حال انجام است، ممکن است این کشور حتی نیازی به روی آوردن به ارزهای دیجیتال نداشته باشد.

بنابراین به نظر می رسد که فشار سناتور وارن برای مقررات جدید کریپتو ممکن است حمله ای نازک به صنعت باشد. در یک سنا که به طور مساوی تقسیم شده است، استفاده او از روسیه تحریم شده به عنوان بهانه ای بالقوه برای جلب حمایت دو حزبی از اقدامات محدودکننده تر به نظر می رسد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس