هشدارهای تریدینگ ویو TradingView اعلان های فوری هستند وقتی بازار معیارهای سفارشی شما را برآورده می کند. به عنوان مثال، “اگر اپل از 150 دلار عبور کرد به من هشدار بده.” همه کاربران می‌توانند پنجره‌های بازشو، سیگنال‌های صوتی، هشدارهای ایمیل و هشدارهای ایمیل به پیامک و همچنین اعلان‌های PUSH که به تلفن شما ارسال می‌شوند را دریافت کنند. کاربران Pro، Pro+ و Premium همچنین می‌توانند اعلان‌های webhook را در صورت ایجاد هشدار دریافت کنند .

همچنین می‌توانید در مورد قیمت‌ها، شاخص‌ها، استراتژی‌ها و/یا ابزارهای ترسیم هشدار ایجاد کنید.

هشدارهای قیمت در زمان واقعی

هشدارهای خود را تنظیم کنید و در هر دستگاهی اعلان دریافت کنید. سطح قیمتی را انتخاب کنید که مهم است و هشداری ایجاد کنید که هنگام حرکت فعال شود. اعلان ها را از طریق ایمیل، فشارهای موبایل یا روی دسکتاپ خود دریافت کنید.

هشدارهای نشانگر

بر اساس هر یک از بیش از 1000 نشانگر در TradingView، از جمله موارد ایجاد شده توسط انجمن، هشدار ایجاد کنید. هر هشدار را با شرایط از پیش تعریف شده مانند “تقاطع” و “خروج از کانال” سفارشی کنید یا تنظیمات ماشه خود را با استفاده از  شرایط  هشدار و عملکردهای هشدار ایجاد کنید.

هشدارهای استراتژی

یک هشدار برای یک استراتژی ایجاد کنید و هر زمان که دستور یک استراتژی اجرا شد یک اعلان دریافت کنید.

هشدارهای خود را ترسیم کنید

دریافت هشدارهای سفارشی منحصر به فرد برای آنچه در نمودار می بینید. از ابزار ترسیم خط برای ایجاد خطوط روند، کانال ها و سایر نقشه های سفارشی استفاده کنید. سپس می توانید بر اساس آنچه ترسیم می کنید یک هشدار ایجاد کنید.

انواع هشدار

عبور کردن

ابتدایی ترین و پرکاربردترین هشدار. اساساً می‌گوییم: «وقتی قیمت از X عبور کرد به من اطلاع دهید». هشدار عبور زمانی فعال می شود که سری قیمت فعلی از مقداری که هنگام ایجاد هشدار تنظیم شده بود عبور کند (مهم نیست در کدام جهت).

مثال استفاده: “می خواهم بدانم چه زمانی گوگل از قیمت فعلی 10 دلار افزایش می یابد”. یک نمودار GOOGL را باز کنید و سپس منوی هشدار را باز کنید. قیمت فعلی در جعبه قیمت پر می شود (در حال حاضر 1540.30 است). Crossing را انتخاب کنید و آن را به صورت دستی به 1550.30 تغییر دهید. خودشه!

از طرف دیگر، می‌توانید روی نموداری که در آن 1550.30 دلار است کلیک راست کرده و Set Alert را انتخاب کنید. قیمت 1550.30 به صورت خودکار پر می شود.

عبور از پایین / عبور از بالا

یک نسخه خاص تر از هشدار عبور. شما باید مشخص کنید که آیا یک قیمت در یک حرکت صعودی یا نزولی عبور می کند. هشدار Crossing Down زمانی فعال می شود که سری فعلی به سمت پایین از مقدار اصلی تنظیم شده در هشدار عبور کند. همانطور که احتمالاً حدس زده اید، Crossing Up، زمانی که قیمت از مقدار به سمت بالا عبور کند به شما هشدار می دهد.

مثال استفاده: “مایکروسافت در حال حاضر 44.54 دلار است. فکر می‌کنم کاهش یابد و سپس به 42 دلار برگردد، در این مرحله من می‌خرم زیرا روند صعودی دارد. بنابراین، می‌خواهم بدانم چه زمانی MSFT از 42 دلار به سمت بالا عبور می‌کند.” بنابراین، نمودار MSFT را باز کنید و نوع هشدار Crossing Up را انتخاب کنید و عدد 42 را تایپ کنید.

بزرگتر از / کمتر از

این هشدار برای زمانی است که می خواهید بدانید قیمت نه تنها به سطحی که تعیین کرده اید رسید ، بلکه در واقع از آن عبور کرد.

هشدار بزرگتر از زمانی فعال می شود که سری قیمت به مقداری بالاتر از مقدار تعیین شده در هشدار برسد. برعکس، اگر سری به مقداری کمتر از مقدار تنظیم شده در هشدار برسد، هشدار کمتر از آن فعال می شود.

مثال استفاده: “اپل اکنون 97.79 دلار است و به قیمت دشوار روانشناختی 100 دلار نزدیک می شود. به احتمال زیاد قیمت AAPL چند بار از 100 دلار کاهش می یابد، اما پس از اتمام، فکر می کنم به طور پیوسته به افزایش ادامه خواهد داد. بنابراین، من می خواهم دوست دارم بدانم زمانی که مانع 100 دلاری برای همیشه دور زده شد.” بنابراین ، نمودار AAPL را باز می کنید و هشدار را برای AAPL بیشتر از 100 دلار تنظیم می کنید ، و هنگامی که قیمت از 100 دلار بیشتر است ، به شما هشدار داده می شود.

ورود به کانال / خروج از کانال

کانال ها مرزهای بالا و پایین تر از یک قیمت مشخص هستند. معمولاً کانال‌ها نوسانات تصادفی معمولی قیمت را برای یک سهام تعریف می‌کنند و حرکت در مرزهای کانال را می‌توان به‌عنوان یک حرکت مهم یا غیرعادی توسط قیمت در نظر گرفت.

هنگامی که سریال وارد کانالی می شود که هنگام ایجاد هشدار تعریف شده بود، هشدار ورود به کانال فعال می شود. یک کانال خروجی، به طور منطقی، زمانی که سریال از کانال خارج می شود، فعال می شود.

مرزهای کانال را می توان با سری یا سطوح (یا ترکیبی از این دو) تعریف کرد. اینها ما را در مورد موقعیت نوار قبلی نسبت به کانال هشدار می دهند.

مثال استفاده: “با نگاه کردن به نمودار قیمت تاریخی، قیمت سیسکو تقریباً بعد از هر درآمد حدود 2 دلار نوسان می کند و سپس جهش می کند. در حال حاضر در 25.86 دلار است. درآمد بعدی به زودی ارائه می شود و من می خواهم ببینم آیا قیمت از قیمت خارج می شود یا خیر. کانال +$2 یا -$2 از آنچه اکنون است.

اگر یک هشدار کانال خروج را با +2 و -2 نسبت به قیمت فعلی تنظیم کنید، بدون نیاز به برداشتن انگشت، به طور خودکار هنگامی که این اتفاق بیفتد به شما هشدار داده می شود.

کانال داخلی / کانال بیرونی

اگر مقدار سریال در کانال باشد، هشدار کانال داخلی و زمانی که مقدار سریال خارج از کانال باشد، هشدار کانال بیرونی فعال می‌شود. هنگام ایجاد هشدار، مقادیر باید تنظیم شوند.

این هشدارها، برخلاف هشدارهای ورود به کانال/خروج کانال، موقعیت نوار قبلی را نسبت به کانال در نظر نمی گیرند.

مثال استفاده: این یکی بسیار شبیه به کانال ورودی/خروجی است، با این تفاوت که به شما امکان می‌دهد بدانید که مقدار داخل یا خارج از کانال تعریف شده است.

حرکت به بالا / حرکت به پایین

این هشدار Crossing Up / Crossing Down با یک پارامتر اضافی – زمان است. اگر سهام در مدت زمان معینی (یعنی میله ها) X دلار افزایش یابد، به شما هشدار داده می شود.

اگر قیمت با مقدار مشخصی که در هشدار تنظیم کرده‌اید (در تعداد نوارهای از پیش تعیین شده) افزایش یابد، هشدار Moving Up فعال می‌شود. هشدار Moving Down همان کار را انجام می دهد، اما زمانی که قیمت پایین می آید.

مثال استفاده: “می‌خواهم بدانم که آیا گوگل در 4 روز آینده 10 دلار افزایش می‌یابد، اما بعد از آن، برایم مهم نیست.” می‌خواهید نمودار GOOGL را باز کنید و هر نوار را برابر با ۱ روز تنظیم کنید. سپس، منوی هشدار را باز کنید، و قیمت فعلی در کادر قیمت پر می شود (در حال حاضر 97.40 دلار است). Moving Up را انتخاب کنید و آن را به صورت دستی به 107.40 دلار تغییر دهید (یعنی 97.40 دلار + 10 دلار) و تعداد نوارها را روی 4 تنظیم کنید (از آنجایی که شما 4 روز می خواستید و هر نوار روی 1 روز تنظیم شده است). تمام شد، همه چیز تمام شد!

حرکت به بالا % / حرکت به پایین %

یک هشدار % Moving Up مانند بالا است، با این تفاوت که بر حسب درصد است. اگر قیمت با درصد مشخصی که در هشدار تنظیم کرده‌اید افزایش یابد، فعال می‌شود. هنگامی که قیمت برای درصد تعیین شده کاهش می یابد، هشدار Moving Down فعال می شود.

مثال استفاده: همان چیزی که حرکت به سمت بالا/پایین است، اما با درصد. لازم نیست مقدار هدف را در ذهن خود محاسبه کنید، می توانید به سادگی UP 10% را انتخاب کنید، برای مثال، و اگر قیمت فعلی 97.40 دلار باشد، هدف به طور خودکار 97.40 $ x 1.1 = 107.14 $ تعیین می شود.

هشدار برای طراحی

هشدارها برای نقاشی های زیر موجود است: 

اگر نقاشی دارای هشدار فعال باشد ، نمادی را در کنار نقاشی (همرنگ طرح) مشاهده خواهید کرد.

اگر هشدار غیر فعال باشد ، نماد خاکستری می شود. 

اگر نقاشی تغییر کند، هشدار به طور خودکار تنظیم می شود.

توجه داشته باشید! هشدارهای ترسیم مانند هشدارهای نشانگر به وضوح نمودار بستگی دارد.


تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو نسل جدیدی از پلتفرم های معاملاتی است که برپایه وب بنا شده ، و چارت و نمودار سهم ها ، ارزهای دیجیتال ، فلزات اساسی، و شاخص های جهانی را بر پایه وب و آنلاین نشان می دهد . تریدینگ ویو به نوعی شبکه اجتماعی معامله گران و تریدرها نیز به حساب می آید . وبسایت تریدینگ ویو ، یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در زمینه تحلیل آنلاین برای تحلیل گران است . این پلتفرم برای تحلیل بازارهای سهامی، فارکس ، شاخص بازارهای جهانی آمریکا و اروپا ، طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم ، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد .

این نکته را هم در نظر بگیرید که به صورت پیش فرض ، استفاده از خدمات تریدینگ ویو رایگان است .

اما اگر قصد داشته باشید که ، از ویژگی های خاص آن همانند آلارم ، استفاده بیشتر از ۳ اندیکاتور به صورت همزمان و غیره استفاده کنید ، نیاز دارید تا اکانت pro ، pro plus ، premium تهیه کنید .

خرید اکانت تریدینگ ویو TradingView کلیک کنید