جریان اخبار منفی همچنان به سرفصل ها تبدیل می شود، اما حرکت اخیر بیت کوین به بالای 17000 دلار نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال یافتن دلایلی برای صعود هستند.

هیاهو را باور نکنید - افزایش قیمت بیت کوین تا 17 هزار دلار نشان دهنده وضعیت احساسات است


بیت کوین (بیت کوین) پس از آزمایش کوتاه پشتیبانی 17000 دلاری، قیمت بین 28 تا 30 نوامبر 6.1 درصد افزایش یافت. پس از اعلام این خبر توسط صرافی Binance، بادهای نظارتی مطلوب ممکن است به افزایش صعود کمک کند خرید یک صرافی کنترل شده ارز دیجیتال در ژاپن در 30 نوامبر.

شاخص قیمت 12 ساعته بیت کوین، دلار آمریکا. منبع: TradingView

بایننس در سال 2018 پس از اخطار آژانس خدمات مالی ژاپن به دلیل فعالیت بدون مجوز، فعالیت خود را در ژاپن تعطیل کرد. خرید بیت کوین صرافی ساکورا نشان دهنده ورود مجدد بایننس به بازار ژاپن است.

علاوه بر این، صرافی جمینی تاییدیه های نظارتی جدیدی را اعلام کرد در ایتالیا و یونان در 30 نوامبر. این صرافی به عنوان اپراتور ارز مجازی در رگولاتور خدمات پرداخت ایتالیا ثبت نام کرد. Gemini به عنوان یک ارائه دهنده کیف پول صرافی و نگهداری در یونان تایید شد.

با این حال، همه چیز در جبهه نظارتی مثبت نبوده است. در نامه های جداگانه ای از 28 نوامبر، ران وایدن، رئیس کمیته مالی سنای ایالات متحده، اطلاعاتی را از شش صرافی ارزهای دیجیتال درخواست کرد. این قانونگذار ضرورت «حمایت از مصرف‌کننده در راستای تضمین‌هایی را که از دیرباز برای مشتریان بانک‌ها، تعاونی‌های اعتباری و کارگزاران اوراق بهادار وجود داشته است» هدف قرار داد.

وایدن از شش شرکت درخواست کرد تا 12 دسامبر در مورد حفاظت از دارایی های مصرف کننده و دستکاری بازار پاسخ دهند. کمیته کشاورزی سنا نیز جلسه ای را برای بررسی ریزش FTX در اول دسامبر برنامه ریزی کرده است.

در طول این رویدادها، بیت کوین در هجده روز گذشته تلاش کرده تا به بالای 17000 دلار برسد، بنابراین برخی فشار فروش به وضوح بالاتر از این سطح باقی می‌ماند.

محتمل‌ترین مقصر خطر تسلیم شدن استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از کاهش سود خود به دلیل کاهش قیمت‌های لحظه‌ای و افزایش دشواری استخراج بیت‌کوین است. کوین تلگراف اشاره کرد که ماینرهای بیت کوین با فشار قابل توجهی روبرو هستند پس از انتظار برای فروش بیت کوین انباشته شده با سود.

بیایید به داده‌های مشتقات کریپتو نگاهی بیندازیم تا بفهمیم آیا سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین ریسک گریز هستند یا خیر.

بازارهای آتی دیگر در رکود نیستند

قراردادهای آتی ماه ثابت معمولاً با قیمتی جزئی نسبت به بازارهای نقدی معمولی معامله می‌شوند، زیرا فروشندگان پول بیشتری را برای نگه داشتن تسویه طولانی‌تر می‌خواهند. از نظر فنی به عنوان contango شناخته می شود، این وضعیت منحصر به دارایی های کریپتو نیست.

در بازارهای سالم، قراردادهای آتی باید با 4 تا 8 درصد حق بیمه سالانه معامله شوند که برای جبران خطرات به اضافه هزینه سرمایه کافی است.

حق بیمه سالانه آتی ۲ ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas.ch

با توجه به داده های بالا، معامله گران مشتقات انتظارات خود را وضعیت بخشیده اند و حق بیمه آتی بیت کوین دیگر منفی نیست – به این معنی که تقاضا برای اهرم صعودی و نزولی به همان اندازه متعادل است.

با این حال، حق بیمه 0% کنونی با آستانه 4% برای صعود فاصله دارد، که نشان دهنده بی میلی معامله گران حرفه ای به اضافه کردن موقعیت های بلند (گاو) اهرمی است.

یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه وضعیت نسبت بلند مدت به کوتاه مدت در دو روز گذشته است. برای حذف اثرات خارجی که ممکن است صرفاً بر قراردادهای سه ماهه تأثیر بگذارد، معامله گران باید نسبت بلند مدت به کوتاه مدت معامله گران برتر را تجزیه و تحلیل کنند.

این معیار همچنین داده‌هایی را از موقعیت‌های مشتریان مبادله‌ای در محل و قراردادهای دائمی جمع‌آوری می‌کند، که بهتر به نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای اطلاع می‌دهد.

نسبت بلند مدت به کوتاه بیت کوین تاجران برتر صرافی ها. منبع: Coinglass

حتی اگر بیت کوین در 30 نوامبر نتوانست 17000 دلار را بشکند، معامله گران حرفه ای با توجه به اندیکاتور لانگ به کوتاه، موقعیت های خرید اهرمی خود را اندکی افزایش دادند. برای مثال، نسبت معامله‌گران بایننس از 1.07 در 28 نوامبر وضعیت یافته و در حال حاضر به 1.10 رسیده است.

به طور مشابه، OKX افزایش متوسطی را در نسبت طولانی به کوتاه خود نشان داد، زیرا این اندیکاتور طی دو روز از 0.98 به 1.03 فعلی منتقل شد. این متریک در بورس Huobi اندکی به 1.02 کاهش یافت و این نشان می دهد که معامله گران پس از آخرین رد مقاومت، نزولی نشده اند.

عدم وجود حرکات منفی قیمت یک شاخص صعودی است

معامله گران نباید به این نتیجه برسند که نبود حق بیمه آتی منعکس کننده بدتر شدن شرایط بازار است زیرا داده های گسترده تر از نسبت بلند مدت به کوتاه مدت نشان داده است که نهنگ ها و سازندگان بازار به اهرم های بلند مدت اضافه می کنند.

حرکت قیمت بیت کوین با توجه به جریان اخبار منفی اخیر و ترس مربوط به پتانسیل یک سرکوب نظارتی و توانایی ماینرها برای مقاومت در برابر زمستان ارز دیجیتال طولانی تر، به طرز شگفت انگیزی مثبت بوده است.

احتمالاً مدت بیشتری طول می کشد تا سرمایه گذاران اعتماد خود را به دست آورند و احساس کنند که خطرات فعلی سرایت به پایان رسیده است. در نتیجه، فروشندگان می توانند به اعمال فشار ادامه دهند و بیت کوین را در کوتاه مدت به زیر 17000 دلار حفظ کنند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر