وفاداری مصرف کننده رو به کاهش است: Web3 می تواند آن را بازگرداند

درک و پرورش وفاداری طرفداران ممکن است در دنیای ورزش حتی از بیشتر صنایع ضروری تر باشد.

معنی یک سازمان ورزشی بودن در سال 2023 را در نظر بگیرید.

آیا موفقیت برند آنها به سادگی با کیفیت عملکرد هر تیم همراه است، سازمانی که چقدر ماهرانه رویدادها و کالاهای خود را برای طرفداران خود تبلیغ می کند یا به سادگی توسط جامعه تعریف می شود، جایی که مصرف کنندگان در اطراف محصولات و خدماتی جمع می شوند که به علایق فردی هر یک از طرفداران صحبت می کند. ?

در واقع همه این چیزها و خیلی بیشتر است.

از دهه 1960 و با پیشرفت های تدریجی در تبلیغات، درک ما از معنای تجمع در اطراف یک برند یا سازمان تغییر کرده است. با بازارهای بسیار اشباع شده در قرن بیست و یکم، هر سازمانی باید برای دستیابی به وفاداری مصرف کننده سخت کار کند.

بازار وفاداری و تعامل مشتری است تخمین زده تا سال 2026 به ارزش 18.2 میلیارد دلار برسد. در عین حال، مصرف کنندگان اثرات بدتر شدن اقتصاد را احساس می کنند و یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 60% از کسانی که از آنها سوال شد گفتند که نگران افزایش هزینه زندگی هستند. علاوه بر این، مسائل زنجیره تامین مداوم و کمبود موجودی باعث افزایش هزینه ها و کاهش هزینه های مصرف کننده شد.

به عنوان مثال، صنعت خودرو تعداد وفاداری خود را دیده است رها کردن به کمتر از 50 درصد در سال گذشته، با بسیاری از مشتریان که مایل به پرش به خودروساز دیگری هستند، زمانی که اولویت فعلی آنها در دسترس نبود یا هزینه آن بسیار بالا بود. این موضوع نشان می‌دهد که چگونه برای برندها مهم‌تر از همیشه است که مشتریان خود را از طریق برنامه‌هایی که دسترسی به آن‌ها آسان است و مزایای مشخص و واضحی از قبل ارائه می‌دهند، درک کنند.

درک و پرورش وفاداری طرفداران ممکن است در دنیای ورزش حتی از بیشتر صنایع ضروری تر باشد. خوشبختانه، فناوری Web3 روشی قدرتمند برای باز کردن درک وفاداری طرفداران بدون اینکه این سازمان‌ها مجبور باشند به شخص ثالثی برای «مالکیت رابطه با طرفداران» تکیه کنند، ارائه می‌کند. با ایجاد تجارب پیشرفته در چندین مورد استفاده از برندینگ، حق رای دادن از همه نوع می تواند از فناوری مبتنی بر بلاک چین برای درک، حفظ و به دست آوردن مشتریان جدید استفاده کند.

به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری کوین تلگراف رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید

وضعیت درک وفاداری مصرف کننده با Web3

فناوری غیرمتمرکز بسیاری از مشکلات موجود را که در حال حاضر برنامه‌های وفاداری به برند Web2 دارد، برطرف می‌کند تقلا با، مانند تعامل پراکنده، کاربران کم فعالیت و مقیاس بندی مشکل. اغلب، برندها تلاش هایی را انجام می دهند که فراتر از ثبت نام در یک سیستم وفاداری و کسب یک بار تخفیف کوچک نیست. امروزه جلب توجه طرفداران و مصرف کنندگان بیشتر نیاز دارد.

تعداد کمی از برندها می توانند از طریق مدل های قبلی «خرج برای کسب درآمد» به مصرف کنندگان انگیزه دهند. از سوی دیگر، برنامه‌های Web3 می‌توانند از طریق مزایای بسیاری که با برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین ارائه می‌شوند، بسیار بیشتر از همتایان قدیمی خود انجام دهند.

پتانسیل ارائه یک گام تک اقدامی به مصرف کننده برای باز کردن مزایای مداوم، پاداش های واقعی و تجربیات انحصاری چیزی است که این استراتژی جدید را از برنامه های وفاداری Web2 متمایز می کند. اما زمانی که صحبت از استفاده از Web3 و NFT به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد درک و تعامل مصرف‌کننده می‌شود، فقط سطح را خراش می‌دهیم.

کلکسیون‌های دیجیتال مبتنی بر سودمندی یا مزایا، به‌ویژه این قدرت را دارند که انگیزه‌های تجربی و دیگر را برای دارندگان به ارمغان بیاورند و به طور همزمان یادگاری‌های دیجیتالی واقعی را که می‌توانند برای همیشه نگه‌دارند، بفروشند یا معامله کنند، ارائه می‌دهند. این مجموعه‌های دیجیتالی را می‌توان طوری طراحی کرد که قابلیت‌های انعطاف‌پذیر و در حال تکاملی داشته باشند و آنها را به یادگاری تبدیل کنند و یک مجوز برای کدهای تخفیف، تجربیات یا حتی یک آواتار یا کالای مجازی پوشیدنی.

آنها می توانند قابل ارتقا، قابل تجارت و انتقال باشند و جامعه فعال تری را پیرامون یک برند یا محصول باز کنند. حتی بهتر از آن، هنگامی که کلکسیونی معامله می کند، از طریق فروش یا موارد دیگر، توزیع کننده اصلی اکنون می تواند خریدار اصلی را درک کند (از طریق داده های موجود در بلاک چین) و با مالک جدید رابطه برقرار کنید و درک کنید که آنها به عنوان طرفدار و مصرف کننده چه کسی هستند.

نایک دارد ایجاد شده یک پلتفرم Web3 به نام .Swoosh. این برنامه برای خدمت به آینده ورزش با ارائه یک تجربه منحصر به فرد مصرف کننده و همچنین بازاری جدید برای خلاقیت های مجازی با برند نایک طراحی شده است. اینها شامل اشیاء دیجیتال تعاملی (کفش یا پیراهن مجازی) است که می‌تواند قفل محصولات دنیای واقعی یا دسترسی VIP به رویدادها و پیشنهادات را نیز باز کند.

حتی برندهای مد بالا نیز در حال ورود به این تغییر پارادایم هستند. به عنوان مثال، خانه مد Dolce & Gabbanaراه اندازی شد مجموعه NFT خود در سال 2021 به نام “Collezione Genesi” که توانست تقریباً 5.65 میلیون دلار فروش داشته باشد. هدف این مجموعه مشتریان لوکس بود و نمونه ای از انعطاف پذیری کمپین های Web3 است.

ایجاد وفاداری پایدار مستلزم ساخت برنامه های با کیفیت است

این مثال‌ها نشان می‌دهد که چگونه برندهایی که مشتریان را از طریق NFT درگیر می‌کنند، باید تجربیات باکیفیت و متفکرانه را برای طرفداران خود به ارمغان بیاورند. یکی از راه‌هایی که آنها می‌توانند این کار را انجام دهند، همکاری با شرکای فنی مناسب است که مستقیماً با یک نام تجاری یا تیم کار می‌کنند تا برنامه‌های Web3 با برچسب سفید را بسازند و مستقیماً به اکوسیستم کل سازمان متصل شوند. سپس این کارشناسان Web3 می‌توانند راهنمایی‌های بیشتری در مورد وضعیت برنامه‌های پاداش، مکانیک‌های تبلیغاتی، تعامل و تجزیه و تحلیل مصرف‌کننده، و یک استراتژی مداوم گسترده‌تر ارائه دهند.

پس از آن، طرفداران برای ایجاد یک تجربه آشنا که از فناوری جدید مبتنی بر بلاک چین استفاده می کند، به آن شریک مورد اعتماد تکیه می کنند، زیرا آنها شروع به ادعای مزایای ارائه شده توسط سازمان ها و مارک های ورزشی مورد علاقه خود می کنند. این سازمان‌ها با کمک مکانیک‌های مدیریت شده دقیق و بینش‌های داده‌های دقیق، می‌توانند تعادل مناسبی از قیمت‌ها، مزایا، ردیف‌ها و ابزار را برای ارائه حداکثر تعامل پیدا کنند و در نهایت کارایی تلاش‌های هدف‌گیری مجدد خود را در کل افزایش دهند.

استفاده از Web3 برای تعامل با طرفداران در روزهای اولیه خود است، اما پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه تعامل طرفداران با تیم‌ها، لیگ‌ها و برندها باعث تغییر بازی می‌شود. اکنون که از هیجان NFT در سال‌های 2021 و 2022 گذشته‌ایم، مهم‌تر از همیشه برای کسب‌وکارها این است که به دقت در مورد نحوه راه‌اندازی و شراکت با چه کسانی فکر کنند. اگر به درستی اجرا شود، برندی که Web3 را در درک وفاداری مشتری ثبیت می‌کند، می‌تواند مزایای قابل‌توجهی را ببیند و جایگاه خود را جلوتر از منحنی با شریک Web3 مناسب تضمین کند.

بتسی پراکتور رئیس جهانی مشارکت در شیرین، پلتفرم Web3 مناسب برای مصرف کننده برای امتیازات ورزشی حرفه ای.


این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده از طریق قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.

درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط پیوستن هستید یا خیر

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس