آیا برنامه های Web3 تحت بررسی هستند؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که اپلیکیشن‌های Web3 با آن روبرو هستند، دشواری دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر است.

ظهور برنامه‌های Web3 یا برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در سال‌های اخیر چیزی جز یک سفر نبوده است. از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک چین گرفته تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، اکوسیستم Web3 قطعاً در جهت مثبتی حرکت کرده است.

با این حال، به همان اندازه که نکات مثبت عالی هستند، برخی از دست اندازها در جاده وجود داشته است و به نظر نمی رسد به این زودی ها از بین بروند. با محدودیت‌های اخیر اعمال شده توسط برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری، آینده برنامه‌های Web3 مورد بررسی قرار گرفته و روند راه‌اندازی در فروشگاه‌های برنامه را دشوارتر از حد انتظار می‌کند. نگران نباشید، شرکت های نوظهور Web3 باهوش هستند و به سرعت بازخورد را تطبیق می دهند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که اپلیکیشن‌های Web3 با آن روبرو هستند، دشواری دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر است. به عنوان مثال، اپ استور اپل یک سیاست سختگیرانه دارد که فقط به برنامه هایی اجازه می دهد که دستورالعمل های آن را در لیست قرار دهند، که بیش از حد منصفانه است، اما متأسفانه در نتیجه، این امر باعث شده است که توسعه دهندگان Web3 نتوانند برنامه های خود را در مقابل iOS قرار دهند. کاربران، پتانسیل رشد آنها را محدود می کند. بیایید از این واقعیت بگذریم که اپ استور نیز لایه های بیشتری از اعتماد را تنها با قرار دادن برنامه در آنجا فراهم می کند.

علاوه بر این، برخی از خلاقانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین برنامه‌های Web3 به دلایل امنیتی به کلی از فروشگاه‌های اپلیکیشن ممنوع شده‌اند. این امر باعث ناامیدی بزرگی در میان توسعه دهندگان وب 3 شده است که این محدودیت ها را مانعی برای رشد خود می دانند.

MetaMask، یکی از محبوب ترین کیف پول های DeFi مبتنی بر اتریوم، یک مثال است. خودشان را پیدا کردند در حال حذف از فروشگاه Google Play به دلیل نگرانی در مورد استفاده از آن برای دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز و یک خطر امنیتی است. این در سال 2019 بود و از آن زمان رقم خورده است، اما مشکلات مشابهی هنوز هم وجود دارد.

Coinbase نیز مشکلاتی را به روشی مشابه پیدا کرد تکذیب کرد دسترسی به فروشگاه برنامه در سال 2013، با این حال، این نیز تغییر کرده است. با این حال، هنوز مشکلاتی وجود دارد که جدیدترین آنها مربوط به تغییر دستورالعمل‌های فروشگاه App در NFT است بیان می کند، “برنامه ها ممکن است به کاربران اجازه دهند NFT های خود را مشاهده کنند، مشروط بر اینکه مالکیت NFT قفل ویژگی ها یا عملکردهای برنامه را باز نکند.”

به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری کوین تلگراف رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید

در نتیجه، هر خرید NFT از طریق اپ استور، 30 درصد کسر کارمزد خواهد داشت، و علاوه بر این، هر NFTهایی که ثبیت نشده باشند یا درون برنامه خریداری نشده باشند نیز واجد شرایط باز کردن قفل مشوق های اضافی یا درون برنامه ای نخواهند بود. ویژگی ها یا با این حال، توجه به این نکته مهم است که به دلیل عدم حضور اپل در بلاک چین، این چیزی نیست که بتواند به حل آن کمک کند، و بنابراین به جای هرگونه قصد مخرب، برای کاربران یک وضعیت ناگوار است.

یکی دیگر از چالش های مهم پیش روی برنامه های Web3 محدودیت های اعمال شده توسط پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. متا، غول رسانه های اجتماعی، تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، از جمله NFT را محدود کرده بود. این امر توانایی توسعه دهندگان Web3 را برای تبلیغ پروژه های خود در یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در جهان محدود می کند – که مخاطبان بالقوه زیادی را حذف می کند. اکنون، برخی از این محدودیت‌ها توسط متا لغو شده و قوانین به‌روز شده پیدا شده‌اند اینجا.

با این حال، علی‌رغم محدودیت‌هایی که توسعه‌دهندگان Web3 با آن مواجه هستند، خوش‌بینی نسبت به آینده فناوری‌شان دست‌نخورده باقی می‌ماند، به‌ویژه با جریان دائمی فرصت‌ها همراه با سازگاری در فناوری و پروتکل‌ها برای دور زدن آنها.

علاوه بر این، ظهور فروشگاه های برنامه غیرمتمرکز مانند OpenSea و PancakeSwap به توسعه دهندگان Web3 راه های جدیدی برای دسترسی به کاربران داده است. این اپ استورها بر اساس فناوری بلاک چین کار می کنند که امکان رویکرد غیرمتمرکز و شفاف تری را برای توزیع اپلیکیشن فراهم می کند.

علاوه بر این، اکوسیستم Web3 به طور مداوم در حال تکامل است، با پیشرفت ها و فناوری های جدید که همیشه معرفی می شوند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان Web3 قادر به سازگاری و نوآوری در مواجهه با چالش ها هستند و اطمینان حاصل می کنند که فناوری آنها در خط مقدم نوآوری باقی می ماند و در عین حال برآمدگی های جاده را همانطور که در بالا مشاهده می شود نشان می دهد.

در حالی که محدودیت ها ممکن است رشد برنامه های Web3 را دشوار کند، انعطاف پذیری و نوآوری توسعه دهندگان Web3 به این معنی است که آنها راه هایی را برای غلبه بر این چالش ها پیدا خواهند کرد و این با مثال های بالا نشان داده شده است. توسعه دهندگان وب 3 همچنین می توانند به دنبال شراکت با شرکت ها و فناوری های نوظهور برای کاهش این محدودیت ها باشند، در حالی که همچنین از منفعت و ارائه راه حل بلندمدتی که ارزش افزوده دارد، به ویژه با ثبیت هایی که متاسفانه در فروشگاه های برنامه دیده می شود، سود ببرند. آموزش در مورد Web3 به شدت کم است. افزایش دانش مردم در مورد Web3 می تواند به طور قابل توجهی برای جامعه مفید باشد. نه تنها توسعه‌دهندگان و شرکت‌های نوظهور احساس امنیت و اطمینان بیشتری می‌کنند، بلکه کاربران نیز هنگام بررسی جنبه‌های دلهره‌آورتر در مورد محدودیت‌ها نیز سود زیادی خواهند برد.

با ظهور فروشگاه‌های اپلیکیشن غیرمتمرکز و توسعه مداوم فناوری‌های جدید، اکوسیستم Web3 همچنان یک حوزه نوآوری امیدوارکننده و هیجان‌انگیز است. همانطور که ما به سمت یک اینترنت غیرمتمرکز و شفاف پیش می رویم، پتانسیل برنامه های Web3 همچنان محقق می شود و نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال را تغییر می دهد، حتی با وجود موانع در راه – تنها مسئله یافتن راه حل است.

ایلیا سالواتوره خبرنگار اخبار در تجارت فلوز – مکان آسان برای خرید، تجارت و ردیابی ارز دیجیتال با داده ها و هشدارهای بلادرنگ.


این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده از طریق قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.

درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط پیوستن هستید یا خیر

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس