پروتکل DeFi Voltz مبادله SOFR را در Avalanche راه اندازی می کند

سرمایه گذاران اکنون می توانند با مبادله سوآپ نرخ تامین مالی یک شبه امن (SOFR) در مقابل ریسک نرخ بهره در محیط DeFi محافظت کنند.

پروتکل مالی غیرمتمرکز Voltz اکنون به کاربران بهمن اجازه می دهد تا مبادلات نرخ بهره با نرخ تامین مالی یک شبه امن (SOFR) را انجام دهند، یک نرخ معیار دلار که در سراسر اقتصاد جهانی استفاده می شود.

طبق اعلامیه 24 ماه مه Voltz که توسط Cointelegraph مشاهده شد، ویژگی جدید به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا از قرار گرفتن در معرض تغییرات نرخ بهره محافظت کنند و سفته بازان روی افزایش یا کاهش نرخ شرط بندی کنند.

SOFR نرخ بهره وام های یک شبه است که توسط مؤسسات زمانی که از اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به عنوان وثیقه استفاده می کنند پرداخت می شود. این نرخ برای جایگزینی نرخ وام بین بانکی قدیمی لندن (LIBOR) ایجاد شد. از آنجا که وام های تضمین شده توسط اوراق قرضه خزانه داری بسیار کم ریسک در نظر گرفته می شوند، SOFR اغلب به عنوان معیاری برای محاسبه سایر نرخ ها استفاده می شود. SOFR به شدت تحت تأثیر نرخ وجوه فدرال تعیین شده توسط فدرال رزرو است.

در امور مالی سنتی، شرکت‌ها سال‌ها از مبادله نرخ بهره مبتنی بر SOFR استفاده می‌کنند تا از خود در برابر نوسانات نرخ محافظت کنند. به عنوان مثال، شرکتی که می خواست وام بگیرد می تواند از این محصولات برای محافظت از خود در برابر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو استفاده کند.

ویژگی Voltz این محصول مالی سنتی را در شبکه Avalanche در دسترس قرار می دهد و به طور بالقوه مورد استفاده آن را برای گروه وسیع تری از سرمایه گذاران باز می کند.

مربوط: Avalanche زیرشبکه های Evergreen را برای اتصال مؤسسات در بلاک چین معرفی می کند

سیمون جونز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Voltz Labs، گفت که این ویژگی جدید به یکسان کردن زمینه بازی بین سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و مؤسسات بزرگ کمک می‌کند.

«همه در معرض تصمیمات فدرال رزرو هستند [but] تنها تعداد انگشت شماری از مؤسسات به بازارهای سوآپ نرخ بهره دسترسی دارند که به آنها اجازه می دهد تا از این میزان ریسک محافظت کنند.» از نظر او، راه‌اندازی پروتکل ولتز «بازارهای مالی سنتی را در ریل‌های DeFi قابل دسترس می‌کند».

محصولات مالی سنتی به آرامی اما مطمئناً به DeFi راه پیدا کرده اند. کارگزار اوراق بهادار – فروشنده INX سهام Greenbriar Capital را راه اندازی کرد از طریق اتریوم در 3 آوریل و یک کیف پول سازگار با انطباق ایجاد کرد تا نهادها با آن همراهی کنند. در 27 آوریل، نئوبانک یک پروتکل توکن Soulbound منتشر کرد برای ساده کردن فرآیند «مشتری خود را بشناسید» برای DeFi. نئوبانک امیدوار است که این پروتکل بانک ها را قادر سازد تا با اکوسیستم رو به رشد Web3 یکپارچه شوند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس