ارزش بیت کوین در حال حاضر بر حسب دلار اندازه گیری می شود و با توجه به اینکه فیات هنوز غالب ترین شکل ارز است، این قابل درک است. در حالی که کسانی که در فضای کریپتو هستند معتقدند که این امر برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت، هنوز مهم است که دارایی دیجیتال را به ارز فیات قیمت گذاری کنیم تا ارزش آن به سرمایه گذاران نشان داده شود.

با این حال، آنتونی پمپلیانو، سرمایه گذار میلیونر، با این شکل پذیرفته شده ارزش گذاری بیت کوین مقابله کرده است. او به نحوه ارزش گذاری دارایی دیجیتال و همچنین نوسانات وحشتناک در قسمت اخیر Squawk Box CNBC اشاره کرد.

بیت کوین را به دلار ارزش گذاری نکنید

در حال حاضر، یک بیت کوین حدود 51 هزار دلار معامله می شود. این ارزش ظاهری از دلار مشتق شده است، که به دارایی که برای جایگزینی آن ایجاد شده است، یک ارزش ثابت می دهد. پمپلیانو می گوید که نباید اینطور باشد. در عوض، بیت کوین باید بر اساس بیت کوین قیمت گذاری شود. سرمایه‌گذار می‌گوید به این ترتیب، «یک بیت‌کوین همچنان برابر است با یک بیت‌کوین».

مطالب مرتبط | میلیاردر ریکاردو سالیناس: فیات را فراموش کنید، به جای آن بیت کوین بیت کوین بخرید

ارزش بیت کوین، وقتی با بیت کوین سنجیده می شود، واقعاً تغییر نمی کند. دارایی کاهش تورم به گونه ای طراحی شده است که ارزش آن در طول زمان به جای کاهش ارزش افزایش می یابد، همانطور که در مورد دلار وجود دارد.

با این حال، پمپلیانو خاطرنشان می کند که مردم این بخش را نادیده می گیرند یا نادیده می گیرند، زیرا به استفاده از دلار در زندگی روزمره خود عادت کرده اند. بیت کوین واقعاً هرگز قرار نبود به دلار قیمت گذاری شود، زیرا مسائلی که قبلاً ارز فیات را آزار می دهد می تواند به دارایی تبدیل شود، به عنوان مثال، نوسانات آن.

پومپلیانو گفت: «دلار به خودی خود بسیار بی ثبات است. ما فقط به این فکر نمی کنیم زیرا همه کالاها و خدمات اطراف ما به دلار قیمت گذاری می شوند.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC continues downtrend | BTCUSD on TradingView.com

نوسان زمانی خوب است که به نفع شما باشد

پومپلیانو در صحبت با میزبان جو کرنن، افکار خود را در مورد نوسانات که یکی از ویژگی های بیت کوین است، آشکار کرد. این نوسانات یکی از مهمترین دلایلی بوده است که چهره‌های برجسته و دولت‌ها به سرمایه‌گذاران توصیه کرده‌اند از دارایی دیجیتال خودداری کنند و توضیح می‌دهند که به دلیل ماهیت بسیار متغیر قیمت‌ها مستعد ضرر و زیان هستند.

مطالب مرتبط | چرا بیت کوین هرگز از ارزش بازار طلا فراتر نمی رود؟

با این حال پومپلیانو نوسانات بیت کوین را چیز بدی نمی داند. او توضیح داد که نوسانات عمدتاً به چگونگی تأثیر آن بر سرمایه گذار بستگی دارد. نمونه ای از این موارد زمانی است که قیمت یک دارایی دیجیتال به سمت بالا تغییر می کند و سرمایه گذار متوجه سود حاصل از این حرکت می شود. در این سناریو، آنها نوسانات را به عنوان یک چیز خوب می پذیرند. اما اگر برعکس این اتفاق بیفتد، این امر بد تلقی می شود.

«نوسان خوب یا بد نیست، درست است؟ اساساً، نوسان زمانی بد است که بر خلاف شما باشد، بنابراین اگر یک دارایی را دوست دارید و کاهش می‌یابد، از نوسانات خوشتان نمی‌آید، اگر آرزوی یک دارایی داشته باشید و افزایش پیدا کند، از نوسانات خوشتان می‌آید.»

این میلیونر همچنین اشاره کرد که موضوع دیگر این است که نوسانات بیت کوین نیز به دلار ذکر شده است. با توجه به ماهیت بی ثبات و کاهش ارزش دومی، پمپلیانو گفت که این روشی ناقص برای اندازه گیری نوسان است.

Featured image from CoinDesk, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر