قیمت اتریوم به بالاتر از سطوح بحرانی صعود می کند زیرا “ادغام” در افق است، حرکت صعودی ممکن است فشار جدیدی دریافت کند و در نهایت ETH را به شمال 2000 دلار برساند. در این میان، فعالان بازار در مورد آینده نزدیک دومین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار گمانه زنی می کنند.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم با کاهش 4 درصدی در 24 ساعت گذشته و سود 9 درصدی در هفته گذشته با 1710 دلار معامله می شود. پس از هفته ها پیشروی در بازار، ETH عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین دارد. کریپتوکارنسی شماره یک طی 7 روز 11 درصد افزایش را ثبت کرده است.

برای بررسی عمیق‌تر قیمت بیت‌کوین و سیگنال‌های صعودی بالقوه آن، ویدیوی ما را در زیر ببینید که در آن، مدیر تحریریه ما، تونی اسپیلوترو، از تشکیل یک پایین با پتانسیل عظیم برای قدردانی، مشابه سال 2020 استفاده می‌کند.

پس از “ادغام” چه کسی بیشترین احتمال فروش را دارد؟

به نظر می رسد بازار در مورد “ادغام” تقسیم شده است، رویدادی که انتقال ETH به اجماع اثبات سهام (PoS) را تکمیل می کند. برخی انتظار دارند که قیمت اتریوم تحت عنوان “شایعه را بخر، رویداد خبری را بفروش” عمل کند، برخی دیگر روی ادامه صعودی شرط بندی می کنند.

در گزارش اخیر از شرکت تحلیل زنجیره ای نانسن، با بررسی سهامداران برتر ETH قبل از “ادغام”، پویایی سهام و تأثیر آن بر قیمت اتریوم، پیش بینی هایی در مورد تأثیر منفی بالقوه بر روی ارز دیجیتال وجود دارد. از سهامداران

نانسن هرگونه نفوذ نزولی کوتاه مدت این سرمایه گذاران را رد می کند زیرا ETH که در حال حاضر در زنجیره بیکن، بلاک چین PoS قفل شده است، برای بخشی از آنها تا زمان اجرای ارتقاء شانگهای در سال 2023 نقدینگی ندارد. این به روز رسانی به سهامداران اجازه می دهد تا وجوه خود را برداشت کنند.

سهامداران غیر نقدی کسانی هستند که ETH خود را در سال 2020 به زنجیره بیکن ارسال می کنند، آنها نمی توانند وجوه خود را برای مدت زمان نامشخصی برداشت کنند، و مایع کسانی هستند که از Lido و راه حل های مشابه برای سهام دادن وجوه خود و دریافت پاداش استفاده می کنند.

از این گروه، نانسن معتقد است که سهامداران غیر نقدشونده پس از ارتقاء شانگهای در سال 2023 در صورتی که قیمت بالای 600 دلار باقی بماند، احتمال فروش کمتری دارند. حدود 1 میلیون ETH با این قیمت قفل شده است که ممکن است “بازار را چکه نکند”.

از این نظر، این گزارش ادعا می کند که حدود 71 درصد از کل اتریوم مورد استفاده برای ایمن سازی بلاک چین PoS در معرض ضرر قرار گرفته است. نانسن ادعا می‌کند که 18 درصد از کل سهام ETH در حال حاضر متعلق به سهامداران غیر نقدی است که سود دارند، دسته‌ای که احتمالاً زمانی که بتوانند از سهام خارج شوند به فروش می‌رسند.

با این حال، نانسن انتظار ندارد که این فروش بر قیمت اتریوم تأثیر منفی بگذارد یا فشار فروش زیادی را بر بازار ارزهای دیجیتال وارد کند. این عامل می‌تواند به‌عنوان پایه صعودی دیگری برای پست «ادغام» قیمت اتریوم عمل کند.

قیمت ETH با سود جزئی در نمودار 4 ساعته. منبع: ETHUSDT Tradingview

نهنگ ها در سال 2022 اتریوم را جمع می کنند

نانسن علاوه بر تاثیر منفی طولانی مدت احتمالی بر قیمت اتریوم، به افزایش تعداد میلیونرها و میلیاردرهای اتریوم اشاره کرد. این آدرس ها توسط شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای به عنوان افراد و نه قراردادهای هوشمند یا پلتفرم های مبادله برچسب گذاری شده اند.

این گزارش ادعا می‌کند که این بازیکنان بزرگ «به‌طور پیوسته از ابتدای سال جاری، به‌رغم کاهش قیمت، اتریوم را روی هم می‌گذارند». همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، این روند در ماه های آگوست و سپتامبر امسال ادامه داشته و افزایش یافته است.

Nansen Ethereum Price ETH ETHUSDT
نهنگ ها ETH را در سال 2022 جمع می کنند. منبع: نانسن

آیا انباشت تریس تأثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت یا این نهنگ ها اندکی پس از «ادغام» برای تخلیه ETH جمع می شوند؟

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر