بیت کوین در روزهای گذشته روند نزولی داشته است و در 24 ساعت 1.8 درصد و در 7 روز 10.5 درصد اصلاح شده است. به نظر می رسد ارز دیجیتال معیار به عوامل کلان اقتصادی واکنش نشان می دهد و ممکن است در کوتاه مدت شاهد نزول بیشتری باشد.

مطالب مرتبط | ماراتن شرکت معدنی ایالات متحده اکنون دارای 8133 بیت کوین است. و آنها آن را نمی فروشند

در زمان انتشار، بیت کوین پس از آزمایش سطوح در حدود 40500 دلار، با قیمت 42076 دلار معامله می شود. باید دید که آیا سطوح فعلی حفظ خواهد شد و آیا بازار کریپتو بهبودی را تجربه خواهد کرد یا به روند نزولی خود تا 30000 دلار ادامه خواهد داد.

بیت کوین BTC BTCUSD
بیت کوین در یک روند نزولی در نمودار 4 ساعته. منبع: BTCUSD Tradingview

فروش امروز ظاهراً با انتشار گزارش بیکاری ایالات متحده آغاز شد. در دسامبر 2021 حدود 200000 شغل جدید به اقتصاد این کشور اضافه شد که بسیار کمتر از رقم مورد انتظار بالای 400000 است.

این احتمال را افزایش داده است، در کنار افزایش معیارهای تورم برای ایالات متحده که انتظار می رود در گزارش های آتی CPI به حدود 7 درصد برسد، که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های بهره را افزایش دهد. بنابراین، ایجاد شرایط کمتر مساعد برای بازار جهانی و دارایی های ریسک مانند بیت کوین.

به عنوان NewsBTC گزارش شده است دیروز، برخی از کارشناسان بر این باورند که دارایی‌های ریسکی می‌توانند در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت ماه‌ها متزلزل شوند، اما در نهایت از افزایش نرخ بهره سود ببرند. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالاهای اطلاعاتی بلومبرگ، مطمئن است که بیت کوین در سال 2022 به 100000 دلار خواهد رسید.

جورین تایمر، مدیر بخش جهانی ماکرو برای شرکت سرمایه گذاری Fidelity، فکر می کند بیت کوین به طور یکسان گاوها و خرس ها را “ناامید” می کند. بسیاری از اولی ها انتظار یک جهش سریع به سمت هدف قیمت مک گلون را دارند، در حالی که سرمایه گذاران دوم 30000 دلار و بسیار پایین تر را هدف قرار می دهند. تایمر گفت:

اگر نرخ های واقعی منفی بماند، طلا و بیت کوین امسال می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اما انگیزه «پول مازاد» (رشد M2 کمتر از رشد تولید ناخالص داخلی) کاملاً ناپدید شده است. شاید هم طلا و هم بیت کوین با انجام کارهای بسیار اندک در سال 2022 همچنان به ناامیدی گاوها و خرس ها ادامه دهند.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: جورین تایمر از طریق توییتر

بیت کوین در سال 2022 قیمت “خرچنگ مانند” را حفظ می کند؟

تایمر همچنین توضیح می دهد که بیت کوین، طلا و سایر دارایی ها به افزایش عرضه پول ایالات متحده واکنش مثبت نشان داده اند. همانطور که FED تلاش می کند تغییراتی را در سیاست پولی خود اعمال کند، BTC ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشد.

در نیمه اول سال 2021، کریپتوهای معیار شاهد افزایش چشمگیری بود زیرا FED به افزایش نقدینگی جهانی کمک کرد. سپس با تغییر چشم انداز کلان اقتصادی، بیت کوین در محدوده 30000 تا 60000 دلار حرکت کرد. در مورد این موضوع، مدیر عامل سابق BitMEX آرتور هیز نوشت:

از زمانی که رشد M2% متوقف شد، بیت کوین به سمتی معامله شد. اگر قرار باشد M2 به 0% برسد – و احتمالاً حتی منفی شود – در کوتاه مدت، نتیجه طبیعی این است که بیت کوین (بدون هیچ گونه رشد مجانبی در تعداد کاربران یا تراکنش های پردازش شده از طریق شبکه) احتمالاً بسیار پایین تر نیز خواهد بود. .

در هر صورت، چشم انداز سال 2022 پیچیده تر از حد انتظار به نظر می رسد و می تواند با شگفتی ها و پیچش های غیرمنتظره استخراج شود.

مطالب مرتبط | TA: بیت کوین زیر 45 هزار دلار تجمیع می شود: چه چیزی می تواند باعث کاهش دیگر شود



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر