بیت کوین و بازار کریپتو دوباره در قرمز هستند. اولین ارز دیجیتال با ارزش بازار در 24 ساعت گذشته زیان 2 درصدی را به ثبت رسانده و می تواند سایر دارایی های دیجیتال را به مناطق حمایتی حیاتی سوق دهد.

مطالب مرتبط | شاخص بیت کوین به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید که از سال 2015 مشاهده نشده است

طبق داده‌های Coingecko، در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در این رتبه‌بندی است که تنها با بایننس کوین (BNB) و اتریوم (ETH) پیشی گرفته است. قیمت بیت کوین در هفته گذشته با 7 درصد کاهش در 37600 دلار معامله می شود.

BTC در نمودار 4 ساعته به سمت و سوی حرکت می کند. منبع: BTCUSD Tradingview

سولانا (SOL) پس از یک قطعی بزرگ در شبکه خود، 16 درصد ضرر را ثبت کرد و به عنوان بدترین عملکرد ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار شناخته شد. ارز دیجیتال بومی Terra LUNA با 15.5 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

این ضررها در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در 100 ارز برتر از نظر ارزش بازار، اندک به نظر می رسند. توکن هایی که در رتبه بندی بالاتر بودند، مانند Shiba Inu (SHIB) و Avalanche (AVAX)، اکنون تنها در یک هفته 20 درصد ضرر را ثبت می کنند.

طبق گزارش اخیر Arcane Research، ارزهای دیجیتال کوچکتر در شرایط فعلی بازار عملکرد ضعیفی دارند. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به سمت «ایمنی» زودگذر هستند، زیرا اشتها برای ریسک کاهش می‌یابد در انتظار افزایش بالقوه 50 واحد پایه از سوی فدرال رزرو ایالات متحده (FED).

در حالی که بیت کوین و ارزهای دیجیتال بزرگتر با کاهش 16 درصدی در ماه آوریل همبستگی نشان می دهند، شاخص سهام کوچک و شاخص سرمایه متوسط ​​Arcane Research روند پایین تری دارند. اولی 30 درصد زیان را ثبت می کند در حالی که دومی 29 درصد ضرر را در مدت مشابه ثبت می کند.

برعکس، تسلط بیت کوین برخلاف سکه های کوچک حرکت کرده است. با ادامه نامطلوب بودن شرایط کلان، این معیار 42 درصد است و احتمال گسترش آن زیاد است. Arcane Research اشاره کرد:

استیبل کوین ها نیز شاهد تسلط فزاینده ای هستند. UST وارد 10 کوین برتر شده است و اولین استیبل کوین الگوریتمی است که به این هدف دست یافته است. ما اکنون سه استیبل کوین در بین 10 تای برتر و 4 استیبل کوین در بین 11 کوین برتر داریم که نشان دهنده گرایش های فعلی به سمت ایمنی در بازار است.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Arcane Research

در کوتاه مدت از بیت کوین چه انتظاری داریم؟

یک گزارش جداگانه از FTX Access ادعا می کند که بازار برای چهار جلسه آینده FED قیمت 50 bps افزایش می دهد. این نرخ بهره را در حدود 2 یا 2.5 واحد در ثانیه برای پایان سال 2022 قرار می دهد.

مطالب مرتبط | نسبت خرید و فروش گیرنده بیت کوین به منطقه «حفظ» باز می گردد

از این نظر، FTX Access ادعا می‌کند که اگر یک غافلگیری از سوی موسسه مالی وجود نداشته باشد، بازار می‌تواند کمی تسکین پیدا کند:

لحن پاول جالب خواهد بود، اما بدون افزایش +75bps یا افزایش سرعت QT، میله بالایی برای یک شگفتی شاهین است. برخی از اینها دلیلی برای خوش بینی است، اما متأسفانه احساسات پایین است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر