بلاک چین فناوری است که همه چیز را آغاز کرد – این چیزی است که باعث می شود میلیون ها تراکنش از طریق شبکه های ارز دیجیتال همتا به همتا هر ساله ارسال شود. و اکنون، راه خود را به یکی از مهم ترین بخش های زندگی روزمره باز می کند – ارتباطات. اما چه چیزی بلاک چین را تا این حد قدرتمند می کند و دقیقا چه ربطی به نحوه صحبت ما با دیگران دارد؟

چه چیزی بلاک چین را قدرتمند می کند

شبکه‌های ارزهای دیجیتال با استفاده از مکانیسم‌های اجماع درباره وضعیت واقعی بلاک‌چین‌های خود تصمیم می‌گیرند، فرآیندهایی که مشروعیت داده‌های ذخیره‌شده در بلوک‌ها را تأیید می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این بلوک‌ها به کجای یک بلاک چین خاص تعلق دارند. اگر گره‌های درون یک شبکه ارزهای دیجیتال در مورد وضعیت واقعی یک بلاک چین با هم اختلاف نظر داشته باشند، پروتکل‌های مخصوص هر شبکه به طور خودکار اختلاف را حل کرده و بلاک چین صحیح را تعیین می‌کنند. از آنجایی که این کار به صورت خودکار انجام می شود، انجام تراکنش های جعلی برای مهاجم بسیار دشوار است.

مکانیسم‌های اجماع به یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب بلاک چین کمک می‌کنند که تغییر ناپذیری آن‌ها است. داده‌های ذخیره‌شده در بلاک چین‌ها را نمی‌توان بدون اجماع اکثریت به‌طور ماسبق تغییر یا معکوس کرد. 51 درصد یا بیشتر از تمام گره‌ها در یک شبکه ارز دیجیتال باید با تغییر وضعیت یک بلاک چین موافقت کنند. با رشد یک ارز دیجیتال، کنترل 51 درصد از شبکه برای یک نهاد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل، ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین یکپارچگی تراکنش ها را تضمین می کنند. به نوبه خود، این امر به افراد و کسب‌وکارها امکان می‌دهد به امن بودن وجوه خود اعتماد کنند.

چگونه بلاک چین ارتباطات را متحول می کند

TokLok، یک برنامه پیام رسانی در حال رشد، از فناوری مشابه برای ایجاد انقلابی در ارتباطات آنلاین استفاده می کند. TokLok از یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز و رمزگذاری شده برای ارسال ارتباطات کاملاً ایمن به طور مستقیم بین تلفن ها استفاده می کند و مکاتبات واقعاً خصوصی را تضمین می کند.

هنگامی که پیام ها از یک تلفن به تلفن دیگر ارسال می شوند، ابتدا در دو لایه رمزگذاری پیچیده می شوند. سپس، آنها در سراسر شبکه به مقصد مورد نظر خود سفر می کنند. برای اطمینان از اینکه نمی توان آنها را رهگیری کرد، فقط دستگاه هایی که دارای کدهای مخفی صحیح هستند می توانند آنها را رمزگشایی و بخوانند. ترکیبی از رمزگذاری و کدهای مخفی باعث می شود هر کسی که سعی می کند خود را بین فرستنده و گیرنده قرار دهد، محتویات پیام های خود را بشنود یا تغییر دهد. این به کاربران امکان می‌دهد اعتماد کنند که مکالمات آنها فیلتر نشده، بدون سانسور و ایمن است.

در حالی که چندین برنامه پیام رسان رمزگذاری شده موجود است، هیچ برنامه دیگری برای محافظت از داده های کاربر چنین تلاشی نمی کند. از آنجایی که TokLok پیام‌ها را مستقیماً بین تلفن‌ها ارسال می‌کند، این پیام‌ها هرگز با ارائه‌دهنده داده شخص ثالث تماس نمی‌گیرند و به طور کامل از شبکه‌های سلولی و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی صرف‌نظر می‌کنند. این مهم است زیرا پیام هایی که از طریق شبکه های شخص ثالث در مسیر رسیدن به مقصد آسیب پذیر هستند. بدون دانستن اینکه بین نقطه شروع و پایان یک پیام چه اتفاقی می‌افتد، نمی‌توان تعیین کرد که آیا از آنها جاسوسی می‌شود یا تغییر داده شده است.

این نگرانی بی اساس نیست. معروف اسناد PRISMکه توسط ادوارد اسنودن در سال 2013 فاش شد، فاش کرد که آژانس امنیت ملی (NSA) در ایالات متحده به برخی از بزرگترین پلتفرم های اینترنتی دسترسی پشت درب دارد. مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک و اپل همگی نام‌گذاری شدند – این شرکت‌ها به طور داوطلبانه یا به زور به دولت ایالات متحده اجازه دادند تا از هر کسی که از خدمات آنها استفاده می‌کرد جاسوسی کند. بین نظارت دولتی و هکرها، هیچ داده ای که از طریق شخص ثالث ارسال شود ایمن نیست.

حتی بدون هیچ چیز برای پنهان کردن، حفظ حریم خصوصی داده ها مهم است. داده های ارسال شده از طریق سرویس های شخص ثالث را می توان به طور نامحدود ذخیره کرد و به روش های شیطانی فراوانی استفاده کرد. داده های شخصی را می توان برای پروفایل افراد به منظور تأثیرگذاری بر باورهای آنها، ردیابی حرکات آنها، جعل هویت، سرقت هویت آنها و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد.

اگرچه TokLok قبلا توسعه یافته است، اما حفظ امن ترین پیام رسان کار کوچکی نیست. تهدیدات امنیت سایبری هر روز در حال توسعه هستند. به این ترتیب، TokLok تصمیم گرفته است که از طریق یک ICO یا عرضه اولیه سکه عمومی شود. توکن‌های TOL فروخته‌شده از طریق بلاک چین اتریوم توزیع می‌شوند و وجوه حاصل از این فروش‌ها برای به‌روزرسانی‌های مداوم و توسعه ویژگی‌های جدید صرف می‌شود.

اولین دور ICO TokLok در حال حاضر آغاز شده است. در مجموع، سه دور وجود خواهد داشت که هر دور توکن را با قیمتی بالاتر از دور قبل ارائه می‌کند. از آنجایی که TokLok دارای مزیت رقابتی این است که تنها برنامه پیام رسانی است که امنیت کامل را فراهم می کند، سرمایه گذاران از سراسر فضای ارزهای دیجیتال در حال پرش هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر