چگونه NFT ها بر فضای رویداد تسلط خواهند داشت

  • موارد استفاده از NFT اکنون در صنعت رویداد قابل مشاهده است.
  • این دارایی‌های دیجیتال می‌توانند به عنوان یادگاری، هدیه یا راه‌حلی برای مقابله با اسکالپ کردن بلیط باشند.
  • Project Galaxy قبلاً برای اعمال موارد استفاده NFT وارد فضای رویدادها شده است.

در این مرحله، هر کسی که به اینترنت متصل است، NFT ها را شنیده یا شنیده است. برخی ممکن است بر این باورند که NFT ها یک مد هستند. با این حال، آنها در چندین صنعت، مانند بازی و املاک و مستغلات، گسترش یافته اند و به انجام آن ادامه می دهند. اکنون، صنعت رویدادها را طوفانی خواهد کرد.

پوشش اصول

NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویضهمانطور که توسط اکثر وب سایت ها توضیح داده شده است، به دارایی های دیجیتالی اشاره دارد که اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی و غیره را نشان می دهند. این واقعاً به این معنی است که از طریق بلاک چین فناوری، این دارایی‌های نامشهود دیجیتال قابل تأیید هستند و به مالک اجازه می‌دهند مالکیت خود را بر دارایی مذکور ثابت کنند. اولین مراحل سفر NFT را می توان با معرفی هنر NFT، مانند The Bored Ape Yacht Club و کریپتو Punks شناسایی کرد.

اندکی پس از اینکه محبوبیت NFT ها شروع به رشد کرد – صنایع دیگر، مانند بازی، از طریق ادغام NFT ها جهشی از ایمان داشتند. این یک بخش جدید به نام ایجاد کرده است GameFiکه به گیمرها اجازه می دهد از طریق NFT در حین بازی کسب درآمد کنند. آخرین صنعت برای ادغام NFT ها رویدادها هستند. به همان اندازه که NFT ها در دنیای هنر و بازی معنا پیدا می کنند، ممکن است برخی بپرسند که NFT ها چگونه می توانند در دنیای رویدادها حضور داشته باشند؟ با چندین مزیت، اجازه دهید نگاهی به برخی از کاربردهای برتر NFT در رویدادها بیندازیم.

یادگاری

جمع آوری بلیط ها و گذاشتن آن ها در جعبه کفش کاری است که بچه های دهه 80 و 90 می توانند در مقطعی از سال های نوجوانی به انجام آن اعتراف کنند. زندگی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، و گاهی اوقات این جعبه های حافظه گم می شوند یا فراموش می شوند. NFT ها، به شکل بلیط رویداد، یادگاری دیجیتالی کاملی هستند که برای دارنده آن منحصر به فرد هستند و برای همیشه در بلاک چین حک می شوند. این مجموعه‌های دیجیتال، بسته به منحصر به فرد بودنشان، می‌توانند در طول زمان ارزششان افزایش یابد و ثابت شود که سرمایه‌گذاری بالقوه ارزشمندی هستند.

هدیه دادن

چه کسی هدیه را دوست ندارد؟ چه یک رویداد گالا یا حتی یک کنسرت، NFT به عنوان هدیه واقعاً می تواند بخش جذابی از روند باشد. هدیه دادن NFT مفهوم جدیدی نیست. 2021 اسکار به برخی از نامزدها NFT داد. در سال 2019، NFTها برای اعضای کنفرانس ارسال شد اجماع، وفاق کنفرانس، که پس از آن برای هدایای مختلف قابل بازخرید است. به‌جای اینکه شرکت‌کنندگان در رویداد به دنبال بلیت طلایی زیر صندلی‌های خود باشند، این هدیه به بلیط NFT آن‌ها متصل می‌شود و به برگزارکنندگان رویداد اجازه می‌دهد تا برندگان را تأیید و تأیید کنند. احتمالاً هیجان‌انگیزترین بخش در مورد هدیه دادن NFT در رویدادها این است که NFT‌ها امکان افزایش ارزش را دارند و به عنوان پاداشی برای کسانی که این هدایا را دریافت می‌کنند، عمل می‌کند.

ضد پوست سر

بارها و بارها، صنعت رویدادها شاهد بوده است که فروشندگان بلیت قیمت بلیت‌های نمایش‌های پرتقاضا را افزایش می‌دهند و در نهایت سود بالایی به دست می‌آورند در حالی که باعث می‌شوند خریداران بسیار بیشتر از ارزش بلیط‌ها هزینه کنند. با بلیط های NFT، قوانین خاصی (همچنین به عنوان قراردادهای هوشمند شناخته می شود) را می توان در کد بلیط های NFT اعمال کرد، که می تواند دارندگان بلیط را از فروش مجدد بلیط های خود با قیمت بالا غیرفعال کند. این مفهوم می‌تواند تضمین کند که همه شرکت‌کنندگان رویداد و خرید بلیط از شانس مساوی برای دسترسی به رویداد بدون اینکه دیگران از آنها از طریق اسکالپ کردن بلیط سوء استفاده کنند، برخوردار شوند.

کجا بعدی؟

هر چقدر که ایده ورود NFT ها به صنعت رویدادها دور از ذهن به نظر برسد، پروژه های موجود مانند پروژه کهکشان پروتکل در حال حاضر وارد این فضای هیجان انگیز شده است. Project Galaxy Galaxy OAT (Token دستاورد روی زنجیره) را معرفی کرده است که به سازمان دهندگان رویداد اجازه می دهد تا نشان های سبک وزن NFT را در ارتباط با بلیط ها توزیع کنند. در اصل، بلیط ها از طریق این پروتکل تأیید می شوند و اعتبار رویداد را از طریق این فناوری NFT ضمیمه می کنند. از طریق استودیو Polygon که توسط Polygon پشتیبانی می‌شود، و همچنین NFT Storage با IPFS و File Coin، برگزارکنندگان رویداد قادر خواهند بود نشان‌های NFT را بسازند و توزیع کنند تا به راحتی به اعضای انجمن و بازدیدکنندگان رویداد پاداش دهند. برگزارکنندگان رویداد می‌توانند پارامترها و طراحی نشان را ارسال کنند، که سپس به دارندگان بلیط اجازه می‌دهد تا NFT خود را از طریق ایمیل در محیطی بدون گاز درخواست کنند.

آینده اکنون است

مطمئناً NFT ها به این زودی راه به جایی نخواهند برد، و به گسترش آنها در چندین صنعت ادامه می دهند – که ثابت شده است که یک مد نیست. فضای رویداد واقعاً می‌تواند به طرق مختلف سودمند باشد، چه سازمان‌دهندگان رویداد به دنبال افزایش ایمنی بلیط، کاهش اسکالپ کردن بلیط یا حتی استفاده از NFT به عنوان ابزاری برای هدیه به بازدیدکنندگان رویداد باشند، با پروتکل‌هایی مانند Project Galaxy که قبلاً از این مفهوم استفاده می‌کنند. با ورود به عصر جدید رویدادها و فناوری، این فضا را تماشا کنید.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر