بر اساس آخرین افشای زنجیره ای، شبکه بیت کوین در چند هفته گذشته با کاهش مداوم معاملات با ارزش بالا مواجه بوده است. این فعالیت کند با قیمت ارز دیجیتال برتر منعکس شده است، که در طول ماه آوریل در تلاش برای خروج از یکپارچگی بوده است.

در هفته گذشته، قیمت بیت کوین برای نگه داشتن تلاش کرد بالاتر از 67000 دلار با وجود چندین بار لمس سطح. بر اساس داده های CoinGecko، قیمت بیت کوین از آن زمان در حال کاهش بوده و در هفت روز گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

جالب توجه است، داده‌های زنجیره‌ای اخیر نشان می‌دهد که این عملکرد قیمت بسیار پایین ممکن است برای رهبر بازار باقی بماند، مگر اینکه چرخشی، به‌ویژه از نظر فعالیت شبکه وجود داشته باشد.

آیا فعالیت نهنگ می تواند قیمت بیت کوین را به بیش از 73000 دلار برساند؟

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال به پلتفرم X رفت نشان می دهد که فعالیت نهنگ بیت کوین در شش هفته گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این افشاگری بر اساس معیار شمارش نهنگ Santiment است که تعداد تراکنش‌های BTC به ارزش بیش از 100000 دلار و 1 میلیون دلار را ردیابی می‌کند.

نهنگ ها به اشخاص یا افرادی اطلاق می شود که دارای مقادیر قابل توجهی از یک ارز دیجیتال خاص (در این مورد بیت کوین) هستند. به این ترتیب، آنها به دلیل ظرفیت خود برای انجام معاملات بزرگ، تأثیر قابل توجهی بر پویایی بازار دارند که می تواند باعث ایجاد سفته بازی و تغییرات احتمالی قیمت شود.

مارتینز در پست خود تاکید کرد که کاهش قابل توجهی در آن مشاهده شده است فعالیت نهنگ بیت کوین از 14 مارس، همان روزی که ارز دیجیتال برتر به قیمت بالاتری در تاریخ رسید. 73737 دلار. این کاهش فعالیت با عملکرد ضعیف اخیر قیمت بیت کوین همزمان شده است.

با این حال، این تحلیلگر ارز دیجیتال اشاره کرد که افزایش تراکنش های با ارزش بالا می تواند به قیمت بیت کوین جان بدهد. این بر این استدلال استوار است که افزایش فعالیت شبکه می تواند به معنی تقاضای بالا برای بیت کوین باشد که منجر به افزایش قیمت می شود.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، اوج تعداد تراکنش های نهنگ با رکورد جدید قیمت BTC مرتبط است.

Source: Ali_charts/X

کیف پول های بیت کوین فعال در حال افزایش: سلامت

یک قطعه جالب از داده های روی زنجیره که ممکن است نشان دهنده افزایش تقاضا برای بیت کوین و آینده صعودی برای قیمت آن باشد. به گفته Santiment، با وجود وضعیت نابسامان بازار، تعداد کیف پول های بیت کوین فعال به سرعت در حال افزایش است.

کیف پول های بیت کوین فعال به تعداد کل آدرس های منحصر به فرد دارای بیت کوین اشاره دارد. داده های Santiment نشان می دهد که تعداد این “کیف پول های غیر خالی BTC” در سه ماه گذشته بیش از 2.5٪ افزایش یافته است.

تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین معامله می کند کمی بالاتر از 64000 دلار، که نشان دهنده افزایش 1.6 درصدی قیمت در روز گذشته است.

بیت کوین

BTC price breaks above $64,000 on the daily timeframe | Source: BTCUSDT chart on TradingView

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر