بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی یک بار دیگر با رنگ قرمز پوشیده شده است و بیت کوین به پایین ترین حد چند ماهه سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین برای چهار روز متوالی کاهش یافته و از سطح حمایت روانی 35000 دلار عبور کرده است. اگر فروشندگان این کاهش را حفظ کنند، سقوط آزاد احتمالی بیت کوین را تا سطح حمایت 33000 دلار پایین می آورد.

طبق گزارش CoinGecko، محبوب‌ترین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار طی 24 ساعت گذشته 4.5 درصد از دست داد و از سطح حمایت حیاتی عبور کرد و به پایین‌ترین سطح روزانه 34405 دلار رسید.

داده های CoinMarketCap نشان می دهد که ارزش بازار بیت کوین به 657 میلیارد دلار کاهش یافته است. این رقم تا 28 مارس از 900 میلیارد دلار گذشت.

مطلب پیشنهادی | APE با کاهش 50٪ قیمت خود، ضرب و شتم می کند

The price of BTC has crashed for four straight days, breaking past the psychological support level of $35,000. (TechnoPixel)

ترس شدید برای بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر تقریباً 34515 دلار فروخته می شود که در هفته گذشته تقریباً 10 درصد و نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین در نتیجه از دست دادن حدود 6000 دلار تنها در چند روز به سطح “ترس شدید” رسید که به ناچار تغییر قابل توجهی در ذهنیت ایجاد کرد.

Rick Bensignor از Bensignor Investment Strategies در یادداشتی گفت: «شکست بیت کوین در حفظ پشتیبانی مهم، احتمال کاهش شدید را افزایش داده است.»

بیت کوین عمدتاً از روند نزولی بازارهای سهام پیروی کرده است زیرا سرمایه گذاران در سراسر طبقات دارایی به نشانه های افزایش نرخ بهره در آینده واکنش نشان می دهند. در 24 ساعت گذشته، کل بازار ارزهای دیجیتال 4.4 درصد کاهش یافته است.

BTC total market cap at $638 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

هیچ نشانگر “ضد روند” وجود ندارد

کیتی استاکتون، شریک مدیریتی Fairlead Strategies، در یادداشتی نوشت: «بیت‌کوین در حال حاضر نشانه‌های ضد روندی ندارد، اما به نظر می‌رسد بازار سهام برای بازگشت هفته آینده آماده است، که امیدواریم به ارزهای دیجیتال منتقل شود.

اکثر ضررهای بیت کوین پس از آن اتفاق افتاد که فدرال رزرو نرخ بهره وجوه فدرال را 0.50 درصد افزایش داد، که باعث فروش بازار سهام شد و عملاً وعده افزایش 0.50 درصدی دیگر را داد.

بر اساس گزارش CoinShares، سرمایه گذاران نهادی بیش از یک هفته پیش شروع به فروش وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین کردند. هفته گذشته خروج بیت کوین به 133 میلیون دلار رسید که بزرگترین رقم از ژوئن سال گذشته است.

Bitcoin is predicted to drop to $30,000. (MoneyWeek)

تحلیلگر کاهش به 30 هزار دلار را پیش بینی می کند

کارتر برکستون ورث، بنیانگذار ورث چارتینگ، پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین با 13 درصد کاهش به 30000 دلار خواهد رسید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، سکه های جایگزین نیز در رنج هستند و رنگ قرمز تقریباً بر همه نمودارها غالب است. اتریوم با کاهش روزانه 4.5 درصدی در این روند منفی پیشرو است.

بایننس کوین درصد قابل مقایسه ای را از دست داده است و در حال حاضر زیر 360 دلار معامله می شود. علاوه بر این، Avalanche، Cardano، Dogecoin، Ripple، Solana، Polkadot، NEAR و Shiba Inu در قرمز هستند.

هفته گذشته، رئیس تحقیقات IntoTheBlock، لوکاس اوتومورو، به فورچون گفت: «تا زمانی که بازار از تأثیر انقباضات کمی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره نگیرد، من معتقدم که بیت کوین نمی تواند روند صعودی گسترده تری داشته باشد.»

مطلب پیشنهادی | حجم معاملات Moonbirds و Solana NFT با افزایش 45 درصدی فروش در حال کاهش است

Featured image Live Science, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر