طبق گزارش شرکت تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis، کلاهبرداری مربوط به کریپتو در سال گذشته به بالاترین حد خود یعنی 14 میلیارد دلار رسید، رکوردی که با تقاضای قانون‌گذاران برای قدرت بیشتر در بخش با رشد سریع به دست آمد.

افزایش علاقه به کریپتو باعث افزایش بیشتر کلاهبرداری ها شد

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر، جرایم ارزهای دیجیتال در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید و کلاهبرداران 14 میلیارد دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند.

بر اساس “گزارش جرم ارز دیجیتال شده 2022” شرکت داده‌های بلاک چین Chainalysis در روز پنجشنبه، 6 ژانویه منتشر کرد، که تقریباً دو برابر 7.8 میلیارد دلار سرقت شده توسط کلاهبرداران در سال 2020 است.

یافته ها در میان است بحث های داغ در مورد چگونگی تنظیم ارزهای دیجیتال، با رگولاتورهایی که مایلند از طبقه رو به رشد سرمایه گذاران کوچک که به سمت ارزهای دیجیتال هجوم آورده اند، محافظت کنند.

به گفته ویلیام ای. کویگلی، سرمایه گذار برجسته و یکی از بنیانگذاران زنجیره بلوکی WAX، با افزایش اخیر علاقه به ارزهای دیجیتال، جای تعجب نیست که «کلاهبرداران در سطح المپیک» شانس جدیدی برای رفتار غیرقانونی داشته باشند. کویگلی در طی یک بحث میزگردی که ماه گذشته توسط شرکت بلاک چین Light Node Media برگزار شد، اظهار داشت که جنبه فناوری بالای کریپتو به جذب کلاهبرداران باهوش ادامه خواهد داد.

اخیر را در نظر بگیرید کلاهبرداری “بازی ماهی مرکب”.، که در آن سرمایه گذاران ادعا می کنند که ارز دیجیتال دیجیتال SQUID جدید و بازی آنلاین همه جانبه مرتبط با آن چیزی بیش از یک کلاهبرداری نبوده است. به گفته سرمایه گذاران، زمانی که ارزش ارز افزایش یافت و به نظر می رسید که آنها با بیش از 3 میلیون دلار پول پرداخت کردند، سازندگان ناپدید شدند.

با اعداد مطلق، جرم و جنایت همچنان در حال رشد است، اما اکوسیستم در حال ایمن تر شدن است. البته اونجا [are] کیم گرائر، مدیر تحقیقات Chainalysis، گفت: هشدارهای زیادی در مورد آن وجود دارد.

مقاله مرتبط | دانش قدرت است: چگونه از کلاهبرداری های ارز دیجیتال محافظت کنیم

تازه واردان با وعده بازدهی سریع که توسط طرفداران کریپتو ادعا می شود و همچنین این تصور که بیت کوین ممکن است برای محافظت در برابر تورم فزاینده استفاده شود، جذب شده اند. با وجود این، ارزهای رمزپایه همچنان تحت مقررات ناسازگاری قرار دارند و سرمایه گذاران را در برابر کلاهبرداری آسیب پذیر می کند.

بر اساس یافته‌های این شرکت در پنج سال گذشته، اکثر درآمدهای مجرمانه همیشه از کلاهبرداری‌های مالی حاصل شده است. با این حال، از آنجایی که بیت کوین با سرعت سرسام آوری رشد کرده است، فعالیت های اقتصادی کلی در تمام بلاک چین ها از 2.3 تریلیون دلار به 15.8 تریلیون دلار افزایش یافته است که اهمیت فعالیت های مجرمانه را کاهش داده است.

کلاهبرداری کریپتو

BTC/USD continues to nosedive. Source: TradingView

تراکنش های DeFi کلاهبرداری زیادی داشتند

بر اساس داده‌های Chainalysis، تراکنش‌های DeFi تا 912 درصد در سال 2021 افزایش یافته است. توکن‌های غیرمتمرکز مانند shiba inu دستاوردهای چشمگیری داشته‌اند، که باعث ایجاد شور و هیجان در میان توکن‌های DeFi شده است.

با این حال، وقتی نوبت به معامله در این اقتصاد کریپتو نابالغ می رسد، تعدادی نشانه قرمز وجود دارد.

به گفته کیم گرائر، رئیس تحقیقات Chainalysis، یکی از مشکلات DeFi این است که بسیاری از پروتکل‌های جدید معرفی شده دارای نقاط ضعف کدگذاری هستند که هکرها می‌توانند از آنها سوء استفاده کنند. در سال 2021، این اکسپلویت های کد در 21 درصد از تمام تلاش های هک استفاده شد.

مقاله مرتبط | خطرات DeFi Hype Surface به دنبال کلاهبرداری ارز دیجیتال یک ساعته

در سال 2021، مجرمان 3.2 میلیارد دلار ارزهای ارز دیجیتال شده را سرقت کردند که هک یا سوء استفاده از پروتکل DeFi 72٪ بود.

گری جنسلر، رئیس SEC به Yahoo Finance گفت در ماه اکتبر، DeFi “پایان بدی خواهد داشت” مگر اینکه حمایت از سرمایه گذاران تقویت شود.

کمیسیون معاملات کالا و آتی جریمه شد پروتکل DeFi Poly Market 1.4 میلیون دلار در اوایل این هفته برای راه اندازی “بازار گزینه های باینری ثبت نشده” و دستور داد تا این پروتکل عملیات خود را “پایان” کند.

Featured image from Unsplash, Charts from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر