وام دادن و وام گرفتن به کلماتی تبدیل شده اند که با بیت کوین مرتبط هستند. این در مورد امور مالی سنتی که در آن وام دادن و استقراض بخش بزرگی از اکوسیستم باقی می‌ماند، مشابه است. با این حال، تلاقی این سه وجود نداشته است. این بیشتر ناشی از بی اعتمادی مالی سنتی به بیت کوین است. دارایی دیجیتالی که تا حد زیادی کنترل نشده باقی می ماند، آن نوع حمایت از تجارت مورد نظر را ارائه نکرد. یعنی تا الان.

وام با پشتوانه بیت کوین در Tradfi

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس دارد اعلام کرد معرفی وام های با پشتوانه بیت کوین در چیزی که برای اولین بار برای یک بانک بزرگ ایالات متحده است، گلدمن ساکس پیشنهادهای ارز دیجیتال خود را به این وام های با پشتوانه بیت کوین گسترش داده است. این اولین تسهیلات وام تضمین شده در نوع خود است که وجوه نقدی را که توسط BTC وثیقه شده است وام می دهد.

مطالب مرتبط | با ادامه انباشت، تعداد میلیونرهای بیت کوین در حال افزایش است

اکثراً، بانک‌ها به دلیل ماهیت بسیار نوسان و غیرقابل تنظیم آن، از ارز دیجیتال خودداری کرده‌اند. با این وجود، موسسات مختلف به ارائه خدماتی پرداخته‌اند که حول ارز دیجیتالها می‌چرخد، مانند مدیریت دارایی و ثروت، تجارت و سرمایه‌گذاری. همه اینها با وام های نقدی که از بیت کوین به عنوان وثیقه استفاده می کنند بسیار فاصله دارند.

چنین حرکتی نه تنها باعث می‌شود که وال استریت سریع‌تر از ارز دیجیتال استقبال کند، بلکه سایر بخش‌های مالی سنتی شروع به حرکت در این مسیر خواهند کرد.

BTC succumbs to bears | Source: BTCUSD on TradingView.com

گلدمن ساکس بدون شک در طول زمان دیدگاه خود را نسبت به بیت کوین تغییر داده است. کمتر از دو سال پیش، بانک باور نداشت که ارز دیجیتال یک طبقه دارایی است. از آن زمان، نه تنها آن را به عنوان یک طبقه دارایی به رسمیت می شناسد، بلکه به مشتریان خود راهی برای تجارت ارز دیجیتال ارائه می دهد. همچنین دارای یک تیم تحقیقاتی کریپتو است که گزارش هایی را در مورد بازار کریپتو منتشر می کند. در طول ماه‌ها، این گزارش‌ها بیشتر به سمت دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم صعودی بوده‌اند.

وثیقه های ارز دیجیتال شده

اگرچه این اولین بار است که یک بانک بزرگ بیت کوین را به عنوان وثیقه برای وام می پذیرد، اما به هیچ وجه مفهوم جدیدی نیست. افزایش فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) باعث شده است تا کاربران بتوانند برای مدت طولانی در مقابل دارایی‌های ارز دیجیتال خود وام بگیرند. پروتکل های DeFi برای این کار در فضا وجود دارد.

مطالب مرتبط | بیت کوین برای مدت کوتاهی از 40000 دلار عبور کرد، زیرا کشورهای بیشتری کریپتو را پذیرفتند

در این راستا، امور مالی سنتی در حال تقابل با DeFi است که برای تضمین وام برای افراد نیازی به کاغذبازی ندارد. با معامله ای مانند معامله ای که گلدمن ساکس ارائه می کند، می تواند به پر کردن شکاف بین مالی سنتی و غیرمتمرکز کمک کند.

بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله با 2.64 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، با قیمت 38927 دلار معامله می شود.

Featured image from Bitcoin Lending, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر