آرژانتینی ها در میان نگرانی های تورمی به بیت کوین روی می آورند: گزارش

در پاسخ به تورم فزاینده، آرژانتین از نظر پذیرش به کشوری فزاینده دوستدار ارز دیجیتال تبدیل شده است.

از سال 2016، آرژانتین درگیر جنگ علیه تورم بوده است. کاهش ارزش پزو آرژانتین به دلیل عوامل متعددی مانند عدم اعتماد به بانک مرکزی یا هزینه های بیش از حد دولت، بر قدرت خرید شهروندان تأثیر منفی گذاشته است.

این دارد آورده شده 37.3 درصد از جمعیت زیر خط فقر، و بسیاری دیگر پس‌اندازهایشان به هوا رفته است. در این زمینه، بسیاری از آرژانتینی ها به بیت کوین روی آورده اند (بیت کوین) و ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای محافظت در برابر تورم 60 درصدی، علیرغم اینکه بازار برای چندین ماه در قرمز بود و بانک مرکزی منع موسسات مالی از فعالیت با دارایی های دیجیتال.

مربوط: بانک مرکزی آرژانتین برای جلوگیری از ارائه ارزهای دیجیتال جدید از بانک‌ها اقدام می‌کند

در اطلاعات بازار آمریکا گزارش به نقل از رویترز، این بود یافت «نفوذ ارز های دیجیتال» در آرژانتین به 12 درصد رسیده است، دو برابر پرو، مکزیک و سایر کشورهای منطقه.

به نظر می رسد آرژانتینی ها به دلیل تورم، ارز دیجیتال را با سرعت بیشتری اتخاذ می کنند. نمودار ایجاد شده از طریق Canva.

علاوه بر بیت کوین، آرژانتینی ها به طور فزاینده ای به استیبل کوین ها به عنوان وسیله ای برای ذخیره ارزش دلار ایالات متحده روی آورده اند، به خصوص که کشورشان کنترل های سرمایه ای شدیدی را بر خدمات ارز خارجی اعمال می کند.

زمانی که خالق اتریوم، ویتالیک بوترینوی در ماه دسامبر از آرژانتین بازدید کرد و اظهار داشت که پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور رو به افزایش است و پذیرش استیبل کوین نیز رشد قابل توجهی داشت. او هشدار داد که اگر دلار آمریکا شروع به بروز مشکلات جدی کند، این ممکن است تغییر کند.

در مقیاس وسیع‌تر، به نظر می‌رسد آرژانتین رویکرد محتاطانه‌ای را برای مقررات دارایی‌های دیجیتال اتخاذ می‌کند. آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در مصاحبه ای در یوتیوب در سال 2021 گفت“یک بحث بزرگ در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، این یک بحث جهانی است و من باید اعتراف کنم که این یک موضوع احتیاط است.”

در یک یادداشت روشن تر، او همچنین اظهار داشت که «کریپتو یک مزیت دارد» زیرا «به مهار تورم کمک می کند» و «به یک معنا، دارایی ثابتی است».

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس