شرایط بازار ارزهای دیجیتال به شدت تغییر کرده است. بر اساس تجزیه و تحلیل QCP Capital، بازار آپشن ها در وضعیت فعلی خود باعث می شود صنعت کریپتو مانند یک بحران بزرگ به نظر برسد، مانند تعطیلی صرافی کریپتو FTX پس از اعلام ورشکستگی، هرگز اتفاق نیفتاده است.

میز معاملات سرمایه QCP منتشر شده مشاهدات در صنعت کریپتو، برخی از نکات مهم را نشان می دهد که باید برای ماه های آینده در نظر بگیرید.

بازار کریپتو به زندگی باز می گردد

تحلیل QCP نشان می‌دهد که برگشت‌های ریسک بیت‌کوین (BTC) در یک هفته گذشته در قلمرو مثبت معامله می‌شوند، که به ما می‌گوید که تماس‌ها (خریدها) از سال 2021 در چندین دوره گران‌تر از فروش (فروش) بوده‌اند.

این برای این بخش غیرمعمول است زیرا BTC معمولاً دارای یک انحراف دائمی است که عمدتاً به دلیل فعالیت پوشش‌دهی استخراج‌کننده/خزانه‌داری است. نمودار زیر این رفتار بازار و احساسات صعودی را نشان می دهد که بر بخش گزینه ها تأثیر می گذارد.

منبع: QCP Capital

چوله قرار دادن قیمت قرارها را بالاتر و تماس ها را پایین می آورد. این تفاوت در قیمت گذاری بین گزینه ها، کج نامیده می شود و در شرایط عادی، معاملات را با نوسانات بالاتری نسبت به معاملات مواجه می کند، دقیقاً به این دلیل که سرمایه گذاران برخی از موقعیت های صعودی خود را پوشش می دهند.

برای میز معاملات، این بدان معنی است که احساسات در بازار ارزهای دیجیتال از نزولی به صعودی تغییر کرده است، که نقطه اوج آن چیزی است که در بازار کلان اتفاق افتاده است و بهبودی جزئی در اقتصاد رخ داده است.

گاوها ممکن است در روز ولنتاین قلب خود را بشکنند

بر اساس تجزیه و تحلیل، نوسان ضمنی اتریوم (ETH) (IV)، که نشان دهنده نوسانات مورد انتظار یک سهم یا ارز در طول عمر اختیار معامله است، کاهش یافته است، که نشان دهنده رضایت قیمت ها در بازار از ترس سقوط قیمت است.

ارز دیجیتال
منبع: QCP Capital

شور و شوق در بازار را می‌توان با میزان «ترس از دست دادن» (FOMO) اندازه‌گیری کرد که در هفته گذشته قیمت‌ها را تعقیب می‌کردند و با خرید تماس‌های دلتا بالا و حضور طولانی در بازار نقدی در هفته گذشته به بالاترین سطح رسیدند.

با نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال “بیگ بد” (FOMC)، میز معاملات انتظار دارد که بازار محتاط تر و محافظه کارانه تر عمل کند.

طبق QCP، تاریخ بالقوه مشکل ساز زیر 14 فوریه خواهد بود، زمانی که گزارش CPI زیر رخ می دهد، که به طور بالقوه می تواند “قلب گاوها را بشکند”.

برای QCP، این همان سناریویی است که بازار در ماه دسامبر تجربه کرد. به طور مشابه، قیمت ممکن است یک شکست رو به بالا را تجربه کند که با حرکت بسیار تیز و خشن مشخص می شود.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 23200 دلار معامله می شود و به نظر می رسد راه را برای فتح سطوح جدید هموار می کند. در 24 ساعت گذشته 0.7 درصد و در هفت روز گذشته 10.3 درصد افزایش داشته است. بیت کوین در تلاش است تا مانع بعدی که سطح 24400 دلار است را بشکند.

کریپتو BTC BTCUSDT ETH ETHUSDT
قیمت BTC با مقداری سود در نمودار روزانه. منبع: BTCUSDT Tradingview

اتریوم با قیمت 1600 دلار معامله می شود که 0.3 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است و قیمت آن به صورت جانبی حرکت می کند. دیوار مقاومت بعدی 1691 دلار است، منطقه ای که گاوها از سپتامبر 2022 بازدید نکرده اند. اتریوم در هفت روز گذشته 3.8 درصد افزایش یافته است.

کریپتو ETH ETHUSDT بیت کوین BTC BTCUSDT
قیمت اتریوم به سمتی حرکت می کند، با برخی سودها در نمودار روزانه. منبع: ETHUSDT Tradingview

تصویر جلد از Unsplash، نمودارها از Tradingview.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر