تجمع DeFi: هموار کردن راه برای پذیرش انبوه

انقلاب DeFi چشم‌انداز مالی ما را متحول می‌کند و به مردم عادی قدرت می‌دهد تا کنترل دارایی‌های خود را پس بگیرند.

انقلاب DeFi چشم‌انداز مالی ما را متحول می‌کند و به مردم عادی قدرت می‌دهد تا کنترل دارایی‌های خود را پس بگیرند. با این حال، سطح مهارت لازم برای تمرین موفقیت آمیز DeFi همچنان مانعی برای پذیرش انبوه است. برای غلبه بر این مقاومت و کمک به رشد مالی غیرمتمرکز، به خدمات تجمیع DeFi بیشتری نیاز داریم.

تجمع DeFi چیست؟

DeFi ساده شده است

Aggregators پلتفرم هایی هستند که چندین پروتکل مختلف DeFi را برای ایجاد یک سرویس کارآمدتر و کامل تر برای کاربران نهایی ترکیب می کنند. به عنوان مثال، 1 اینچ چندین DEX را جمع می کند تا بهترین مسیرها را با حداقل هزینه گاز و لغزش پیدا کند. از طرف دیگر، Yearn Earn چندین پروتکل مختلف وام، بیمه و بازده را جمع آوری می کند. جمع‌آوری‌کننده‌های دیگر مانند Open Ocean به کاربران کمک می‌کنند از طیف وسیعی از فرصت‌ها از طریق DeFi و CeFi استفاده کنند.

در هر مثال، تجمیع با افزایش کارایی و کاهش پیچیدگی، تجربه کاربر را وضعیت می بخشد. به جای نیاز به پرش بین انواع پروتکل‌های مختلف، سرمایه‌گذاران DeFi می‌توانند به سادگی آنچه را که می‌خواهند انجام دهند انتخاب کنند و به جمع‌کننده اجازه دهند بقیه کارها را انجام دهد.

تقویت جوامع

یک نقطه قوت مهم Web3 جامعه است. تعداد کاربران فعال چیزی است که یک پروتکل را با تولید حجم معاملات و ارزش قفل شده (TVL) موفق می کند. کاربران برای رشد بسیار مهم هستند زیرا می توانند پروژه شما را با اشتیاق واقعی تبلیغ کنند. با این حال، برای ادامه رشد DeFi، نیاز به کاهش پراکندگی بین کاربران در پروتکل‌ها و بلاک‌چین‌های مختلف دارد.

با متحد کردن جوامع مختلف حول پلتفرم‌های تجمع، اکوسیستم‌های DeFi دید، قدرت و انتخاب بیشتری به دست می‌آورند بدون اینکه از پروتکل‌های زیربنایی دور شوند. تجمیع حتی می تواند اتصال چند شبکه را آسان تر کند. Bridge Aggregators ابزار مفیدی برای کاربران زنجیره متقابل Web3 هستند زیرا می توانند بطور خودکار کارآمدترین و ایمن ترین مسیرها را بین بلاک چین های مختلف تعیین کنید.

“بلوک های LEGO” روی زنجیره

تصویر بلوک‌های LEGO به توضیح اینکه چرا تجمع مهم است کمک می‌کند. هر پروتکل DeFi یا dApp نشان دهنده بلوکی است که می تواند با هم کار کند تا یک ساختار پر جنب و جوش و در حال تکامل را تشکیل دهد. برای تک تک کاربران، چالش این است که از این قطعات مختلف برای ایجاد یک استراتژی قدرتمند متناسب با نیازهای شما استفاده کنید.

بدون تجمیع برای کمک به ساده سازی عملیات، این می تواند مانند ساخت یک مدل LEGO بدون دستورالعمل باشد. اما با جمع‌آوری‌کننده‌های DeFi، حتی سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای نیز می‌توانند از فرصت‌های مختلف موجود در اکوسیستم Web3 استفاده کنند. تجمیع فقط برای DeFi مفید نیست، زیرا ابزارهایی مانند تجمیع‌کننده‌های بازار NFT همچنین می‌توانند سایر جنبه‌های Web3 را کاربرپسندتر و کارآمدتر کنند.

کمک به کاربران داخلی در Web3

یک UX صاف نیازی به متمرکز شدن ندارد

در حالی که عموم مردم ممکن است دقیقاً ندانند که چگونه کار می کند، نرخ بهره در حساب های بانکی ما پول جادویی نیست. بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و باعث می‌شوند که پول ما از طریق خدمات مالی مختلف بازدهی ایجاد کند. عموم مردم لزوماً مایل به تبدیل شدن به یک متخصص مالی نیستند، تا زمانی که بتوانند از دارایی های خود در طول زمان محافظت کرده و رشد دهند.

به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری کوین تلگراف رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید

تجمیع‌کننده‌ها تجربه کاربری DeFi را روان‌تر و قابل مقایسه‌تر با ماهیت ساده مالی سنتی (TradFi) و همچنین پلتفرم‌های CeFi می‌کنند. با این حال، بر خلاف TradFi و CeFi، کاربران DeFi حضانت کامل وجوه خود را حفظ می کنند.

بازده بیشتر، مبادله کمتر

حذف واسطه‌هایی مانند بانک‌ها، کارگزاران و غیره از طریق قراردادهای هوشمند DeFi، فرصتی انقلابی برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای است تا پول‌های خود را بیشتر کنند. اما یکی از دلایلی که موسسات TradFi می توانند از ارائه بازدهی کم دوری کنند این است که فرآیند سرمایه گذاری را برای کاربران نهایی ساده می کنند.

با این حال، افزایش خدمات تجمیع به این معنی است که سرمایه گذاران دیگر نیازی به انتخاب بین بازدهی بالاتر و تجربه کاربری ساده ندارند. در حالی که تجمیع کنندگان ممکن است بخش کوچکی از هزینه های تولید شده از طریق خدمات خود را دریافت کنند، این کارمزدها معمولاً بسیار کمتر از پیش رو راه حل های متمرکز است.

تسطیح زمین بازی

پذیرش انبوه مستلزم مشارکت سرمایه گذاران در سطح خرده فروشی، شرکتی یا سازمانی است. در حالی که سطوح بالاتر مالی تحت تسلط متخصصان صنعت است، سرمایه‌گذاران خرد فاقد دانش لازم برای مدیریت طیف وسیعی از پروتکل‌های مختلف DeFi هستند. اینجاست که تجمیع وارد عمل می شود: با ساده کردن استفاده و امکان دسترسی به بازگشت با کمترین میزان کلیک و دانش ممکن. اکنون، هر کسی می تواند در این دنیای مالی جدید شرکت کند.

ایمن سازی DeFi

تمرکززدایی مهم است

روزگار سختی برای مردم عادی است که خواهان پناهگاهی امن برای پس انداز خود هستند. بانک ها به طور سنتی این آرامش خاطر را فراهم کرده اند، اما رسوایی های اخیر بانکی همچنان این اعتماد را از بین می برد. برخورداری از حضانت کامل بر دارایی های خود از طریق DeFi انقلابی است، اما بسیاری از مردم نمی خواهند تجربه کاربری یا امنیت را قربانی کنند.

با این حال، خدمات تجمیع قابل اعتماد می تواند هر دو مشکل را حل کند. اگر تجمیع‌کننده‌ها یک UX کارآمد ارائه کنند و فقط پروتکل‌های حسابرسی شده و ایمن را شامل شوند، جابجایی از امور مالی سنتی به Web3 را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

غلبه بر چالش های DeFi

نقاط دردناک فعلی با توجه به امنیت DeFi شامل خطر از دست دادن دائمی، هک شدن و لغزش بیش از حد است. اینها موضوعات مهمی هستند که هنوز برای غلبه بر آنها به تحقیق، توسعه و راه حل های نوآورانه نیاز دارند. ابزارهای تجمیع در این زمینه امیدوارکننده هستند زیرا می توانند کارآمدترین مسیرها و همچنین ایمن ترین مسیرها را در اولویت قرار دهند.

بیمه و مدیریت ریسک

وقتی نوبت به مدیریت ریسک می رسد، پروتکل های بیمه غیرمتمرکز می تواند نقش مهمی در رسیدگی به نگرانی های سرمایه گذاران و کمک به شروع پذیرش داشته باشد. تجمیع کنندگان بیمه مدیریت ریسک را در عین لذت بردن از ثمرات دنیای بلاک چین ساده می کنند. اگرچه بیمه DeFi سرمایه‌گذاران را ملزم می‌کند که بخش کوچکی از بازده خود را رها کنند، عملکرد کلی تامین مالی غیرمتمرکز همچنان جذاب‌تر از آنچه بانک‌های معمولی ارائه می‌دهند، باقی می‌ماند. علاوه بر این، این لایه امنیتی اضافی می تواند به کاربران بیشتری در Web3 کمک کند.

جمع آوری آینده ای روشن تر

به طور کلی، DeFi فرصت جدیدی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا با ایجاد «حساب بانکی» DeFi خود که میزبان خود، ایمن و محافظت از شکست‌های بانکی است، استقلال کسب کنند و بازدهی بیشتری کسب کنند. در حالی که تسلط بر طیف وسیعی از پروتکل‌های DeFi یک چالش بزرگ برای اکثر افراد روزمره است، تجمیع چندین پلتفرم با کیفیت بالا می‌تواند DeFi را در دسترس‌تر، کارآمدتر و آماده‌تر برای پذیرش جریان اصلی کند.

ولفگانگ روکرل مدیرعامل ایستاری ویژن و Entity.global است. تخصص او در استارتاپ های Web3، DeFi و GameFi است.


این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده از طریق قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.

درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط پیوستن هستید یا خیر

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس