بیت کوین در دو ماه گذشته هفته‌های متوالی در وضعیت قرمز بسته شده است. هفته قبل، هفتمین شمع هفتگی متوالی خود را برای اولین بار در تاریخ بسته بود، و اگرچه سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که این روند با تغییر به پایان برسد، اما این دارایی دیجیتال هفته‌ای دیگر را با مشکل مواجه کرده است. این اولین باری است که بیت کوین هشت تعطیلی هفتگی متوالی را تجربه می کند و باعث وحشت شدید سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می شود.

هشت هفته قرمز بد نیست؟

به طور معمول وقتی یک دارایی دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین چندین هفته با مشکل بسته می شود، به سمت یک بازار نزولی عظیم در افق اشاره می کند. اکنون، می توان با خیال راحت فرض کرد که بازار کریپتو با موفقیت راه خود را به بازار نزولی باز کرده است. این موضوع دلیلی برای حرکت کم و منفی سرمایه گذاران طی دو ماه گذشته بوده است. اما با بسته شدن بیت کوین چندین هفته در وضعیت قرمز، انتظار می رود که بدتر شود.

مطالب مرتبط | انحلال های طولانی مدت همچنان به رشد بازار ادامه می دهد زیرا بیت کوین در تلاش است تا به بالای 30000 دلار برسد.

یکی از مواردی که در زمانی که بیت کوین چندین هفته در وضعیت قرمز بسته شده ثابت بوده است، روند نزولی است که معمولاً بازار را دنبال می کند. حتی اگر کسانی هستند که این زمان را زمانی برای انباشتگی می‌دانند، فروش‌های عظیم ناشی از این بسته‌های قرمز در نهایت به سادگی برنده شدند. این نوع بسته های هفتگی منفی متوالی به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از حضور در بازار نزولی شناخته شده اند.

BTC marks eight consecutive red close | Source: BTCUSD on TradingView.com

با این حال، بازار هرگز چنین چیزی را ندیده است. طبیعی است که بخواهیم از بافت تاریخی استفاده کنیم وقتی چیزی هشدار دهنده رخ می دهد، اما بدون نقطه مرجع، هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم بازار از اینجا به کجا می رود.

بیت کوین برای یک خرس؟

با وجود اینکه هیچ زمینه تاریخی برای مقایسه شرایط فعلی بازار وجود ندارد، قبلاً عکس این موضوع اتفاق افتاده است. سال گذشته بیت کوین داشت هشت هفته متوالی بسته شدن سبز را ثبت کرد. آنچه پس از این اتفاق افتاد، رالی های گاوی متعددی بود که شاهد آن بودیم که قیمت دارایی دیجیتال در نهایت به بالاترین حد خود یعنی 69000 دلار رسید.

اگر بخواهیم این را در نظر بگیریم و با شرایط فعلی بازار مقایسه کنیم، با هشت بسته شدن متوالی قرمز، دارایی دیجیتال احتمالاً دچار افت و خرابی های متعدد خواهد شد که احتمالاً آن را به قلمرو 20000 دلاری بازگرداند. بنابراین بسیار محتمل است که کف بازار آنطور که خیلی ها دوست دارند باور کنند نیست.

مطالب مرتبط | مدیر مالی فاش می کند که MicroStrategy هیچ یک از بیت کوین خود را تخلیه نمی کند

اندیکاتورهایی وجود دارند که چیز دیگری را نشان می دهند، مانند تجارت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک 5 روزه آن. اما این تنها یک شاخص خوب برای کوتاه مدت است زیرا شاخص های بلندمدت نزولی هستند.

سرمایه گذاران کوچک نیز در مورد انباشت بیت کوین سرعت خود را افزایش می دهند. تعداد کیف پول های بیت کوین با موجودی بیش از 1 بیت کوین اخیراً به بالاترین حد خود رسیده بود و اکنون به 844906 رسیده است. در حالی که این به احساسات مثبت در میان این سرمایه گذاران اشاره می کند، در طرح کلان چیزها، این سرمایه گذاران کوچکتر برای حرکت واقعی بازار بسیار اندک هستند. بنابراین، اگر قرار باشد بازیابی صورت گیرد، دارایی دیجیتال به جابجایی از سوی دارندگان بزرگتر نیاز دارد.

Featured image from Unsplash, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر