فناوری بلاک چین انقلابی در دولت، امور مالی، بیمه و امنیت هویت شخصی ایجاد کرده است. تا سال 2025، آن است پیش بینی کرد شرکت‌ها سالانه 20 میلیارد دلار برای خدمات فنی بلاک چین هزینه خواهند کرد. غول فناوری IBM است سرمایه گذاری بیش از 200 میلیون دلار در تحقیقات و بیش از 90 درصد از بانک های اروپایی و آمریکایی بررسی گزینه های بلاک چین.

اگرچه در چند سال گذشته طوفان جهان را به خود اختصاص داده است، اما فناوری بلاک چین در حال حاضر در راه تبدیل شدن به یک اخلالگر قانونی در صنایع مختلف است. بنابراین، بلاک چین دقیقاً چه کاری انجام می دهد تا آنقدر محبوب شود؟

بلاک چین یک دفتر کل مشترک و تغییرناپذیر است که فرآیند ثبت تراکنش ها و ردیابی دارایی ها را در شبکه تسهیل می کند. یک دارایی می تواند مشهود باشد (مانند خانه، ماشین، پول نقد یا زمین) یا نامشهود (مثلاً دارایی معنوی، حق امتیاز، حق چاپ یا نام تجاری). هر چیزی با ارزش را می توان در یک شبکه بلاک چین ردیابی و معامله کرد، که ریسک را کاهش می دهد و هزینه ها را برای همه درگیرها کاهش می دهد.

فناوری بلاک چین انقلابی است زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات را سریعتر و دقیق تر دریافت کنند. این اطلاعات فوری، به اشتراک گذاشته شده و شفاف ذخیره شده در یک دفتر کل غیرقابل تغییر را فراهم می کند که فقط توسط اعضای مجاز شبکه قابل دسترسی است. توانایی بلاک چین برای ردیابی سفارش ها، پرداخت ها، حساب ها و تولید، در حالی که اعتماد و شفافیت را در تراکنش ها به اعضا می دهد، چیزی است که آن را بسیار پیشگام می کند.

یکی از جذاب ترین ویژگی های فناوری بلاک چین، قراردادهای هوشمند داخلی آن است. قراردادهای هوشمند اساساً با ارائه مجموعه ای از قوانین ذخیره شده در بلاک چین که به طور خودکار اجرا می شوند و توانایی تعریف شرایط برای مواردی مانند انتقال اوراق مشارکت یا شرایط بیمه را دارند، تراکنش ها را سرعت می بخشند.

اگرچه فناوری بلاک چین به سرعت در حال گسترش و محبوبیت است، اما این فضا هنوز هم بدون مشکل نیست، به ویژه با وقوع کلاهبرداری های ارز دیجیتال مانند کلاهبرداری فرش کشی و خروج. کلاهبرداری های خروج زمانی اتفاق می افتد که مروج ارزهای دیجیتال با پول سرمایه گذاران در حین یا پس از عرضه اولیه سکه (ICO) ناپدید می شوند. فرش DeFi نوع دیگری از کلاهبرداری خروج را انجام می دهد که به موجب آن توسعه دهندگان ارز دیجیتال پروژه را رها می کنند و با سرمایه سرمایه گذاران با برداشتن پشتیبانی خرید یا استخر نقدینگی تبادل غیرمتمرکز (DEX) از بازار خارج می شوند.

تازه وارد به فضای بلاک چین کنکوردیوم معتقد است که دنیای بلاک چین می تواند با اجرای مسئولیت پذیری خود را از شر این مسائل خلاص کند و به فضای امن تری تبدیل شود. این شرکت از طریق لایه ID یکپارچه خود، پلتفرمی را طراحی کرده است که حریم خصوصی را افزایش می دهد و در عین حال به مسائل پاسخگویی، اعتماد و شفافیت نیز می پردازد.

این پلتفرم با این فرض ساخته شد که احراز هویت بیشتر منجر به مسئولیت پذیری بیشتر کاربر می شود که در نهایت اعتماد بیشتری ایجاد می کند. بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر هنوز دارای ضمانت‌های ناشناس ناشناس هستند که باعث می‌شود کاربران باور کنند که ناشناس هستند، در حالی که اقدامات آنها همچنان می‌تواند به آنها مرتبط شود.

در حالی که مقررات می توانند هویت را ارتقا دهند، کنکوردیوم معتقد است که یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند به حل آن کمک کند، مسئولیت پذیری است. کاربرانی که از فناوری کنکوردیوم استفاده می کنند کاملا خصوصی و محافظت می شوند مگر اینکه از سیستم سوء استفاده کنند. در نهایت هدف آن تشویق کاربران به رفتار مسئولانه یا مواجهه با عواقب اقداماتشان است.

فناوری بلاک چین راه حلی پیشگامانه برای بسیاری از صنایع ارائه کرده است، اما هنوز نقص های زیادی وجود دارد که منجر به فعالیت های شرورانه ای مانند کلاهبرداری های خروج از کشور شده است. با رشد و تکامل فناوری، تازه واردانی مانند کنکوردیوم می توانند با معرفی مقررات از طریق شناسایی، اعتماد، شفافیت و مسئولیت پذیری، راه را برای فضای امن تری هموار کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر