ابزار مقایسه در تریدینگ ویو TradingView ، عملکرد برای مقایسه حرکت بازار دو یا چند نماد مختلف به طور همزمان استفاده می شود. مقایسه چندین نماد به طور همزمان به چند دلیل انجام می شود. یکی دیگر از کاربردهای رایج برای مقایسه نمودار مقایسه دو شرکت در یک بخش است. به عنوان مثال ، مقایسه ای بین دو شرکت خودروسازی وجود دارد. جنرال موتورز و فورد. این نظریه مشابهی را در نشان می دهد ، اما تصویر کلی را به جای یک کل بازار به یک بخش واحد محدود می کند.

توجه به این نکته ضروری است که وقتی نمادی را به نمودار اضافه می کنید ، محور عمودی از قیمت به درصد تغییر می کند. درصد نشان داده شده حرکت قیمت برای هر دوره ای است که در حال حاضر در نمودار قابل مشاهده است. این کاملاً ضروری است. اگر آن را به قیمت تغییر دهید ، نمودار سقوط می کند مگر اینکه ارزش قیمت نمادها بسیار نزدیک یکدیگر باشد. در زیر نمونه ای از نمودار مقایسه ای گوگل و اپل در هنگام تغییر قیمت را مشاهده می کنید. قیمت آنها حدود 500 دلار فاصله دارد. بنابراین هنگام تغییر قیمت ، هر دو سری داده ها یکنواخت می شوند و نمودار کارایی خود را از دست می دهد

نحوه استفاده در TradingView

برای افزودن مقایسه به سری داده ها/نمودار فعلی خود ، کافی است روی دکمه مقایسه در نوار ابزار در بالای نمودار کلیک کرده و نمادی را وارد کنید.

ابزار مقایسه در تریدینگ ویو TradingView

چندین نماد محبوب در حال حاضر فهرست شده اند ، که می توانند به منظور اضافه شدن به نمودار بررسی شوند. با این حال هر نمادی را می توان اضافه کرد. اگر می خواهید نمادی در لیست پیش فرض وجود نداشته باشد ، می توانید نماد را در کادر محاوره ای تایپ کرده و علامت + را کلیک کنید .


تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو نسل جدیدی از پلتفرم های معاملاتی است که برپایه وب بنا شده ، و چارت و نمودار سهم ها ، ارزهای دیجیتال ، فلزات اساسی، و شاخص های جهانی را بر پایه وب و آنلاین نشان می دهد . تریدینگ ویو به نوعی شبکه اجتماعی معامله گران و تریدرها نیز به حساب می آید . وبسایت تریدینگ ویو ، یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در زمینه تحلیل آنلاین برای تحلیل گران است . این پلتفرم برای تحلیل بازارهای سهامی، فارکس ، شاخص بازارهای جهانی آمریکا و اروپا ، طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم ، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد .

این نکته را هم در نظر بگیرید که به صورت پیش فرض ، استفاده از خدمات تریدینگ ویو رایگان است .

اما اگر قصد داشته باشید که ، از ویژگی های خاص آن همانند آلارم ، استفاده بیشتر از ۳ اندیکاتور به صورت همزمان و غیره استفاده کنید ، نیاز دارید تا اکانت pro ، pro plus ، premium تهیه کنید .

خرید اکانت تریدینگ ویو TradingView کلیک کنید