ازبکستان

    • ازبکستان راه حلی بدون مالیات با انرژی خورشیدی برای استخراج کنندگان کریپتو معرفی می کند.
    • شرکت ها برای استفاده از انرژی معمولی برای استخراج دو برابر هزینه می کنند.
    • قزاقستان کنترل خود را بر صنعت کریپتو با قوانین و مقررات سختگیرانه تر می کند.

طبق دستور ریاست جمهوری که در این هفته صادر شد، ازبکستان به دنبال فریب دادن است ماینرهای ارزهای دیجیتال دور از زغال سنگ با اجازه دادن به استفاده از انرژی خورشیدی در بخش محلی کاملاً تنظیم شده. دولت فکر می‌کند که پرداخت مبلغی به معدن‌کاران برای برقی که از شبکه اصلی به دست می‌آید، حرکت آن‌ها به سمت انرژی خورشیدی را سرعت می‌بخشد.

علاوه بر این، این کشور آسیای مرکزی از مالیات بر درآمد شرکت‌های ارز دیجیتال بین‌المللی و داخلی چشم پوشی می‌کند. علیرغم اختلالات عمده برق در اوایل سال جاری، ازبکستان امیدوار است با ایجاد تغییرات شدید، رشد صنعت استخراج کریپتو بومی خود را تحریک کند.

منابع می گویند که معدنچیان محلی باید دو برابر قیمت برق گرفته شده از سیستم انرژی معمولی را به عنوان نیاز بپردازند. اگر در ساعات اوج مصرف ماینینگ انجام دهند، ممکن است هزینه های اضافی نیز متحمل شوند.

با توجه به فقدان مقررات رسمی، عملیات استخراج کریپتو در سراسر کشور باید در آژانس ملی جدید ازبکستان برای پروژه‌های آینده ثبت شود. ازبکستان تجارت ارزهای دیجیتال را در سال 2018 مجاز کرد، اما در حال حاضر تنها یک صرافی تأیید شده وجود دارد – اینجا جایی است که ماینرهای داخلی کریپتو دارایی های دیجیتالی را که به دست می آورند معامله می کنند.

چارچوب نظارتی جدید صرافی‌های ارزهای دیجیتال را مجبور می‌کند تا بررسی‌های شناخت مشتری (KYC) را بر روی فروشندگان ارزهای دیجیتال انجام دهند و داده‌ها را به مدت پنج سال حفظ کنند.

در همین حال، مشوق های جدید خورشیدی، آزادی عمل نظارتی کافی را برای تحریک رشد در صنعت محلی فراهم می کند. در واقع، دولت در تاشکند انتظار دارد که بخش کریپتو این کشور پنل‌های خورشیدی خود را بسازد و راه‌اندازی کند و فشار بر زیرساخت‌های انرژی کشور را کاهش دهد.

در حال حاضر ازبکستان از نظر استخراج بیت کوین از قزاقستان عقب مانده است.

حرکت به سمت انرژی خورشیدی در واکنش به قطع برق در قزاقستان و قرقیزستان همسایه در اوایل سال جاری، پس از مهاجرت گسترده استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از چین به قزاقستان پس از ممنوعیت عمومی پکن در ماه ژوئن انجام شد.

سیستم انرژی قزاقستان که به بخش های تجاری و مسکونی ازبکستان و قرقیزستان نیز خدمت می کند، به شدت آسیب دید. اختلال در تامین برق، گرما و گاز باعث شد تا مقامات ماینرهای کریپتو را به دلیل افزایش مصرف انرژی مقصر بدانند. اکنون قزاقستان قوانین استخراج ارز دیجیتال را با الزام استخراج‌کنندگان به ارائه گزارش‌های فصلی تغییر داده است.

الزامات ثبت نام و گزارش برای کسانی که ارزهای دیجیتال ضرب می کنند با دستور صادر شده توسط وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان، بگدات موسین، تمدید شده است. بر اساس این مقاله، کارآفرینان فردی و شرکت‌های حقوقی که قصد استخراج ارز دیجیتال را دارند، باید حداقل 30 روز قبل از شروع عملیات به مقامات اطلاع دهند. همین امر در مورد مشاغل و افرادی که به آنها خدمات ارائه می دهند نیز صدق می کند.

ماینرهای ارزهای دیجیتال باید اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، اطلاعات تماس، اطلاعات حساب بانکی و آدرس IP را ارسال کنند. آنها همچنین باید نیازهای انرژی، سرمایه گذاری های پیش بینی شده و تعداد کارکنان تاسیسات معدنی خود را به تفصیل شرح دهند.

دولت قزاقستان معیارهای ثبت نام برای افراد و مشاغل استخراج ارز دیجیتال را به روز کرده است. قوانین جدید به عنوان سرکوب بخش معدن آمده است، جایی که هجوم معدنچیان عامل قطع برق معرفی شده اند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر