استیبل کوین ها یک اقدام متقابل مهم برای عملیات Chokepoint هستند

استیبل کوین‌ها می‌توانند به شرکت‌های ارز دیجیتال کمک کنند تا خود را از سیستم بانکی حذف کنند – و مقاومت از قطع خطوط حیات مالی دولت آمریکا شوند.

تقویت شمول مالی یکی از قوی‌ترین پیشنهادهای ارزش ارزهای دیجیتال است. با این حال، از قضا، بحران بانکی به طور موثر خود صنعت کریپتو را، حداقل در ایالات متحده، از بانک خارج کرده است.

اینکه چگونه اوضاع با Silvergate، Silicon Valley Bank و Signature – سه بانک آمریکایی دوستدار ارزهای دیجیتال – اتفاق افتاد، بوی چیزی را که نیک کارتر آن را “عملیات Chokepoint 2.0” نامیده است، می دهد. این ادعا دارای شایستگی خوبی است، اگرچه مخالفان ادعاهای تئوری توطئه را با شدت زیاد مطرح می کنند.

امضا، برای یک، با فرار بانکی مواجه نشد. شرکت بیمه سپرده فدرال همچنان بانک را در یک گیفت تصاحب کرد. منابع ناشناس حتی ادعا کردند FDIC ادعا کرده بود هر خریدار «باید موافقت کند که تمام تجارت ارز دیجیتال را رها کند»، اگرچه آژانس این ادعاها را رد کرد.

کریپتو نه تنها انعطاف پذیری را دارد، بلکه ابزارهایی برای مقابله با آن نیز دارد – با استفاده از استیبل کوین ها برای به حداقل رساندن وابستگی بانکی. علاوه بر حل یک بحران فوری، می‌تواند زمینه را برای ایجاد کریپتو به عنوان یک سیستم مالی خودکفا و موازی فراهم کند. به هر حال این دیدگاه ساتوشی بود.

رگولاتورهای ایالات متحده به پای خود شلیک می کنند

دلیلی وجود دارد که چرا اکثر مقامات نظارتی – به جز در برخی حوزه های قضایی مترقی – سلاح های خود را برای ارزهای رمزپایه آماده می کنند. قدرت آنها بر رابطه سمی بین دولت‌ها، چاپخانه‌های پول، شرکت‌های بزرگ و انحصارطلبی‌هایی است که در قالب سیستم‌های بانکی پنهان شده‌اند. سیستم‌های غیرواسطه‌ای، بدون مجوز و مستقلی که کریپتو فعال می‌کند، این پیوند ضد فردی را تا هسته‌ی خود تهدید می‌کند.

سفر ما به سوی دنیای ارزهای دیجیتال منصفانه تر و فرد محور هرگز آسان نبود. واکنش بیش از حد تهاجمی تنظیم‌کننده‌ها نیز تا حد زیادی مطابق با انتظارات است. اما به نظر می رسد مقامات، به ویژه در ایالات متحده، به نوعی متوجه نیستند که اقدامات آنها خود ویرانگر است.

مربوط: آیا رگولاتورها عمداً بانک ها را تحت فشار قرار دادند؟

پیشرفت فناوری در رساندن ایالات متحده به موقعیت کنونی تسلط خود در ژئوپلیتیک جهانی بسیار مهم بوده است. فناوری های نوظهور مبتنی بر ارز دیجیتال، فناوری بعدی را فعال کرد حرکت غول پیکر در این راستا. و اگر فقط تنظیم‌کننده‌ها می‌توانستند بر طمع خود برای قدرت و کنترل کوتاه‌مدت غلبه کنند، می‌دانستند که چگونه نوآوری خفه‌کننده به نفع آنها نیست.

به عنوان مثال، بحران بانکی جاری، که بسیار به دلیل آن است اقدام نادرست سیاست و اجرای انتخابی، در نهایت به ثبات مالی در ایالات متحده آسیب می زند. علاوه بر این، اگر واقعاً یک تلاش هماهنگ برای بانک‌زدایی صنعت کریپتو باشد، مالیات‌دهندگان متوسط ​​ایالات متحده علیرغم اینکه در محدوده قانونی قرار دارند، بیشترین بار را متحمل می‌شوند.

برخی از پروژه‌ها راهی مقیاس‌پذیر برای کمک به شرکت‌های ارز دیجیتال در تبدیل شدن به موسسات تنظیم‌شده پیدا کرده‌اند – مانند Archblock، که بانک‌های اجتماعی مستقر در ایالات متحده را برای گسترش تأمین مالی «دارایی در دنیای واقعی» زنجیره‌ای برای نهادهای تحت نظارت راه‌اندازی می‌کند.

در حالی که این رویکرد ممکن است در نهایت برخی از کشمکش‌های نظارتی را حل کند، بخش قابل توجهی از جامعه جهانی ارزهای دیجیتال به دنبال راه‌حل‌های رادیکال‌تر هستند.

شرکت‌های ارز دیجیتال زمانی که دارای استیبل کوین هستند، نیازی به بانک ندارند

از زمان کوین الگوریتمی Terra، TerraUSD (تغییر نام به TerraClassicUSD، استیبل کوین ها بسیار مورد بررسی قرار گرفته اند. ریزش کرد سال گذشته، زنجیره ای از رویدادها را رقم زد که تا حدی به شکست FTX منجر شد. این ریزش اکوسیستمی به ارزش 40 میلیارد دلار را از بین برد، اما همچنین درس های ارزشمندی ارائه کرد در بررسی دقیق، مواجهه بیش از حد و مدیریت ریسک.

چیزی مانند عملیات Chokepoint 2.0، واقعی یا فرضی، ممکن است، زیرا شرکت‌های ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران از بانک‌ها به عنوان رمپ یا خارج از رمپ استفاده می‌کنند. دلایل عملی برای این انتخاب وجود دارد: به عنوان مثال، شخص نمی تواند ارز دیجیتال را با پول نقد بخرد و باید با دلار آمریکا از حساب بانکی خود پرداخت کند. حتی هنگام استفاده از صرافی، آنها برای واریز فیات به حواله بانکی نیاز دارند.

مربوط: به لطف CBDC ها، جهان ممکن است با آینده ای تاریک روبرو شود

با این حال، مشارکت بانک ها چندان ضروری نیست. استیبل کوین‌ها می‌توانند خدمات توکن‌سازی فیات را ارائه دهند که شرکت‌های ارز دیجیتال با ریسک و ناامیدی بسیار به بانک‌ها وابسته هستند. این فرآیند غیرمتمرکز نیست، اما بانکداری نیز برای این موضوع غیرمتمرکز نیست. در اینجا بحث تمرکززدایی نیست، زیرا هدف اتصال مالی متمرکز و غیرمتمرکز و در عین حال به حداقل رساندن خطرات طرف مقابل است.

آرتور هیز، مدیر عامل سابق BitMEX، یک مطلب بسیار آموزنده منتشر کرد وبلاگ در مورد این موضوع در ماه مارس که در آن او یک مورد دقیق برای انتخاب استیبل کوین ها به جای بانک ها ارائه کرد. مهمتر از همه، او یک مدل پایدار استیبل کوین را پیشنهاد کرد که آن را دلار ساتوشی ناکاموتو یا ناکا دلار (NUSD) نامید. ایده استفاده از بیت کوین است (بیت کوین) و سوآپ های دائمی معکوس به طوری که NUSD بانک ها را در فرآیند صدور یا بازخرید دخالت نمی دهد.

پیشنهادهایی مانند NUSD نشانه هایی از تمایل جمعی ما برای مقابله با عدم اطمینان نظارتی و حملات تهاجمی است. با تکامل کریپتو، سطوح حمله کمتری برای تنظیم‌کننده‌ها وجود خواهد داشت و ما جایگزین‌های قوی‌تری برای سیستم‌های قدیمی خواهیم داشت.

نوآوری صرفاً یک مدل کسب و کار نیست – بزرگترین نقطه قوت ماست. و از طریق نوآوری است که کریپتو بر همه موانع غلبه خواهد کرد. این نمایش باید ادامه پیدا کند زیرا نسل های آینده سزاوار دنیای بهتری هستند.

سارا آستین یکی از بنیانگذاران QGlobe Games است که یک پلتفرم بازی با مدل Steam برای کریپتو است. او مدیر عامل شرکت Kava Labs، مدیر عامل شرکت Pop17.com و سازنده اصلی انجمن Twitch بود. او قبل از دریافت گواهینامه تایید شده علوم داده از دانشگاه جان هاپکینز از دانشگاه دومینیکن کالیفرنیا فارغ التحصیل شد.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس