تجزیه و تحلیل قیمت 6/2: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، MATIC، SOL، DOT، LTC

بیت‌کوین و اکثر آلت‌کوین‌های اصلی شاهد کاهش قیمت هستند که نشان‌دهنده عدم علاقه خرید از سوی بازیگران بزرگ‌تر است.

بازارهای سهام ایالات متحده تجمع کرد در 2 ژوئن، اگرچه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مه 339000 افزایش یافت، که انتظارات اقتصاددانان را برای افزایش 190000 نفری افزایش داد. برخی از تحلیلگران اشاره کردند که احتمالاً بازار به دلیل نرخ رشد کندتر درآمد ساعتی که کمی کمتر از برآوردها بود و افزایش نرخ بیکاری تشویق شده است.

صعود در بازارهای سهام نتوانست به عنوان یک بادگیر برای بازارهای ارزهای دیجیتال عمل کند که همچنان در محدوده ای گیر کرده اند. مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال در مصاحبه ای با CNBC گفت که عدم اشتیاق در بازارهای ارز دیجیتال به دلیل عدم وجود خرید نهادی.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

بیت کوین (بیت کوین) عملکرد تاریخی در ژوئن برتری واضحی به خریداران و فروشندگان نمی دهد. بر اساس داده‌های CoinGlass، بین سال‌های 2013 تا 2022، یک مورد وجود داشته است تعداد مساوی بسته های مثبت و منفی ماهانه در ماه ژوئن

آیا خریداران از سطوح پشتیبانی مربوطه دفاع خواهند کرد و برگشت قوی بیت کوین و آلت کوین های انتخابی را آغاز خواهند کرد؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی معامله می شود. قیمت در 31 مه زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27239 دلار) بسته شد، اما فروشنده ها در تلاش برای حفظ سطوح پایین‌تر هستند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، ارز BTC/USDT می تواند به خط مقاومتی برسد، جایی که انتظار می رود فروشندگان دفاعی قوی داشته باشند.

اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید، این نشان می دهد که این ارز ممکن است مدت زمان بیشتری در داخل کانال باقی بماند. حمایت مهم برای تماشای نزولی 25250 دلار است زیرا شکستن زیر آن نشان می دهد که فروشندگان کنترل دارند.

اولین نشانه قدرت در مسیر صعودی، شکستن و تثبیت شدن بالای کانال خواهد بود. سپس این ارز می تواند سفر خود را به سمت 31000 دلار آغاز کند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتر

خریداران با موفقیت تلاش فروشندگان برای کشیدن اتر را خنثی کردند.ETH) دوباره به الگوی گوه در حال ریزش. این نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا خط مقاومت را به حمایت تبدیل کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

ارز ETH/USDT از متحرک نمایی 20 روزه (1855 دلار) بازگشته است، که نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در صعود به خرید با کاهش است. خریداران در مرحله بعدی سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای 1927 دلار برسانند و مقاومت پیش رو سفت را در 2000 دلار دوباره آزمایش کنند.

اگر قیمت کاهش پیدا کند و دوباره وارد گوه شود، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این می تواند خریدار ها مهاجم را به دام بیاندازد که منجر به انحلال طولانی مدت شود. سپس ممکن است ارز به سمت خط حمایت گوه ریزش کند.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) در چند روز گذشته در محدوده محدودی بین 300 تا 317 دلار تثبیت شده است. این نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان در مورد حرکت جهت دار بعدی است.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

نزولی تدریجی متحرک نمایی 20 روزه (310 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر نقطه میانی، مزیتی جزئی به فروشندگان می دهد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، احتمال شکست به زیر 300 دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز BNB/USDT ممکن است به پشتیبانی بعدی در 280 دلار ریزش کند.

اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، ارز ممکن است به مقاومت بالای 317 دلار برسد. شکستن و تثبیت شدن بالاتر از این سطح نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی به 334 دلار و سپس 350 دلار است.

تحلیل قیمت XRP

خریداران در تلاش برای دستگیری XRP هستند (XRP) عقب نشینی به بالای سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی 0.49 دلار. یک تصحیح سطحی یک علامت مثبت است زیرا نشان می دهد که معامله گران مشتاق خرید در کاهش های جزئی هستند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت فوری در 0.53 دلار برسانند، اگر بتوانند این کار را انجام دهند، ارز XRP/USDT می تواند تا 0.56 دلار صعود کند. انتظار می رود این سطح به عنوان یک مقاومت اصلی عمل کند، اما اگر خریداران بر آن غلبه کنند، ارز ممکن است روند صعودی جدیدی را به سمت 0.80 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 0.49 دلار ریزش کند، نشان می دهد که خریداران در حال رزرو سود هستند. این ارز می تواند به میانگین متحرک 20 روزه (0.48 دلار) و سپس به میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.47 دلار) کاهش پیدا کند.

تحلیل قیمت کاردانو

فروشندگان سعی کردند کاردانو را غرق کنند (ADA) در زیر خط روند صعودی الگوی مثلث صعودی در 1 ژوئن، اما گاوهای نر موضع خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

ارز ADA/USDT بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.37 دلار) افزایش یافته است و خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه (0.38 دلار) قرار دهند. اگر آنها موفق شوند، ارز به تدریج می تواند به 0.42 دلار و پس از آن به مقاومت پیش رو در 0.44 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا SMA 50 روزه کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که فروشنده ها در صعود می‌فروشند. که احتمال شکست زیر خط روند صعودی را افزایش می دهد. این ارز ممکن است نزول خود را به حمایت بعدی با 0.30 دلار آغاز کند.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

خریداران دوباره موفق شدند Dogecoin را حفظ کنند (DOGE) بالاتر از حمایت افقی در 0.07 دلار است، اما برای آنها دشوار است که قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) برسانند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

این معامله با محدوده کم برای شکست آماده است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند، ارز DOGE/USDT می تواند تا 0.08 دلار افزایش پیدا کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. اگر قیمت از آن کاهش پیدا کند، ارز ممکن است برای مدتی در محدوده بین 0.07 و 0.08 دلار معامله شود.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، نشان می دهد که فروشندگان در هر صعود کوچک در حال فروش هستند. فروشنده ها سپس سعی می‌کنند قیمت را به زیر 0.07 دلار کاهش دهند و اصلاح را تا 0.06 دلار افزایش دهند.

تحلیل قیمت چند ضلعی

چند ضلعی (MATIC) در 30 می به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.90 دلار) رسید، اما فروشندگان نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این پیشنهاد خرید در شیب است.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، ارز MATIC/USDT یک بار دیگر تلاش می کند تا مقاومت 0.94 دلار را پشت سر بگذارد. اگر این اتفاق بیفتد، این ارز می تواند حرکت به سمت شمال خود را به سمت خط روند نزولی آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از 0.94 دلار کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌دهد که فروشنده ها در تلاش هستند تا سطح را به مقاومت تغییر دهند. این می تواند ارز را برای چند روز دیگر در محدوده 0.82 تا 0.94 دلار نگه دارد.

مربوط: بیت کوین تا 26.5 هزار دلار کاهش می یابد، اما معامله گران به احتمال “غافلگیری صعودی” چشم دوخته اند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در چند روز گذشته بین میانگین های متحرک معامله شده است. فروشندگان سعی کردند در 31 می و 01 ژوئن قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20.58 دلار) برسانند، اما خریداران تکان نخوردند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

بعید به نظر می رسد که معاملات محدود برای مدت طولانی ادامه یابد. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای SMA 50 روزه (21.50 دلار) برسانند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، ارز SOL/USDT ممکن است تا 24 دلار و متعاقباً به 27.12 دلار افزایش پیدا کند.

در عوض، اگر قیمت از SMA 50 روزه پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، نشان می دهد که عرضه از تقاضا بیشتر است. سپس ارز می تواند به حمایت مهم در 18.70 دلار ریزش کند. خریداران احتمالاً از این سطح به شدت دفاع می کنند.

تحلیل قیمت پولکادوت

پولکادوت (نقطه) طی چند روز گذشته در محدوده تنگ بین 5.15 تا 5.56 دلار تثبیت شده است.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

قیمت در 2 ژوئن از حمایت 5.15 دلاری بازگشت، اما خریداران با فروش در متحرک نمایی 20 روزه (5.37 دلار) مواجه هستند. این نشان می دهد که هر تجمع که به فروش می رسد. اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر 5.15 دلار ریزش کند، ارز DOT/USDT می تواند مرحله بعدی روند نزولی را به سمت 4.22 دلار آغاز کند.

خریداران کار سختی در پیش دارند. اگر بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید قیمت را به بالای SMA 50 روزه (5.69 دلار) برسانند. سپس این ارز ارز می تواند تا 6 دلار و در نهایت به خط روند نزولی برگشت کند.

تجزیه و تحلیل قیمت لایت کوین

لایت کوین (LTC) در 31 مه به زیر میانگین متحرک رسید، اما خریداران در سطوح پایین تری که از دم بلند روی کندل روز دیده می شود، خرید کردند.

نمودار روزانه LTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران در 1 ژوئن قیمت را به بالای مقاومت پیش رو به 95 دلار رساندند اما هنوز به بالاتر از آن نرسیده اند. اگر این کار را انجام دهند، ارز LTC/USDT می تواند تا خط مقاومت الگوی مثلث متقارن بالا رود.

اگر قیمت به شدت از خط مقاومت کاهش پیدا کند، نشان می دهد که این ارز ممکن است برای مدتی بیشتر در داخل مثلث به نوسان ادامه دهد.

از طرف دیگر، شکستن و تثبیت شدن بالای مثلث نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است. این ارز می تواند ابتدا به 115 دلار برسد و سپس حرکت خود را به سمت تارگت بر اساس الگو 142 دلار آغاز کند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس