بازرسان همچنان سرها را بر سر منبع سقوط TerraUSD می خرند

  • محققان کریپتو همچنان سر خود را می خارند تا بفهمند چه چیزی منجر به نابودی UST و LUNA در ماه مه گذشته شد.
  • تجزیه و تحلیل از Nansen اخیرا اشاره کرد که درجه سانتیگراد می تواند یکی از عواملی باشد که منجر به سقوط TerraUSD شده است.
  • گفته می شود که سلسیوس وجوه خود را از این پلتفرم حذف کرده است زیرا گروه مدیریتی آن “تغییرات در ثبات” را مشاهده کرده است.

محققان ارزهای دیجیتال هنوز سر خود را می خارند تا بفهمند چه چیزی منجر به آن شده است مرگ UST و LUNA در ماه مه گذشته.

تجزیه و تحلیل از Nansen اخیراً اشاره کرد که پلتفرم وام‌دهی سلسیوس می‌تواند یکی از عواملی باشد که منجر به سقوط TerraUSD شده است. از سوی دیگر، سلسیوس با این گمانه زنی ها موافق نیست.

این مسئله شفافیت در صنعت DeFi را باز می کند. در این صنعت، درک اینکه پول به کجا می رود یا چقدر آسان است که باعث سقوط ارز شود، می تواند بسیار دشوار باشد. به همین دلیل است که تنظیم کننده ها در مورد تأثیر DeFi بر سرمایه گذاران و به طور کلی سیستم مالی بسیار نگران هستند.

پروتکل Anchor یک سرویس بسیار محبوب برای دارندگان TerraUSD بود، اما تعداد زیادی از سرمایه گذاران در ماه می پول خود را از Anchor خارج کردند. هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق افتاده است، اما برخی از نظریه ها ظاهر شده اند.

یکی از این نظریه ها استدلال می کند که درجه سانتیگراد یکی از اولین کسانی بود که وجوه خود را از Anchor برداشت، که منجر به فروش گسترده‌تر روی پلتفرم شد.

سلسیوس اظهار داشت که تنها دلیلی که سرمایه خود را از این پلتفرم حذف کرد این بود که گروه مدیریتی آن “تغییرات در ثبات” را مشاهده کرد. این شرکت همچنین متذکر شد که به هیچ وجه از بی ثباتی ناشی از آن سودی نبرده است.

شرکت‌هایی مانند سلسیوس سپرده‌های مشتریان را می‌پذیرند و سپس آن پول را به سایر کاربران قرض می‌دهند و سپس کارمزدی را دریافت می‌کنند. سلسیوس بازدهی حدود 14 درصدی را به کاربران ارائه می دهد. این بدان معناست که بازده 19.5 درصدی Avalanche بسیار جذاب بود.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر