بیت کوین در روز گذشته علیرغم منفی شدن حجم خالص گیرنده برای دارایی، به بالای سطح 70000 دلار رسیده است.

حجم خالص گیرندگان بیت کوین اخیراً افزایش منفی زیادی داشته است

همانطور که توسط مدیر جامعه کریپتوQuant هلند، Maartunn در a پست در X، جهش‌های فروش در مقیاس قابل توجهی سنگین‌تر از قبل اخیراً در حجم گیرنده خالص بیت‌کوین ظاهر شده‌اند.

حجم گیرنده خالص” شاخصی است که تفاوت بین حجم خرید و فروش گیرنده بیت کوین را در مبادلات دائمی پیگیری می کند. حجم خرید و فروش چگونه می تواند متفاوت باشد؟ همانطور که کریپتوQuant در راهنمای داده خود توضیح می دهد:

این مفهوم اغلب گیج کننده است زیرا هر معامله ای به خریدار و فروشنده از دارایی زیربنایی داده شده نیاز دارد. با این حال، بسته به اینکه گیرنده سفارش خریدار یا فروشنده است (این که معامله با قیمت پیشنهادی یا قیمت پیشنهادی انجام می شود)، می توانید بین حجم بلند مدت از حجم فروشنده گیرنده تمایز قائل شوید.

وقتی ارزش این معیار مثبت است، به این معنی است که حجم خرید گیرنده در حال حاضر بر حجم فروش گیرنده غالب است. چنین روندی حاکی از آن است که اکثریت دارای احساسات صعودی هستند.

از سوی دیگر، شاخص منفی حاکی از آن است که فروشندگان بیشتری مایلند سکه را با قیمت کمتری بفروشند، نشانه ای که ذهنیت نزولی غالب است.

اکنون نموداری وجود دارد که روند حجم گیرنده خالص بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد:

The value of the metric seems to have been quite red in recent days | Source: @JA_Maartun on X

همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، حجم خالص گیرنده بیت کوین اخیراً یک جهش منفی شدید را ثبت کرده است، که به این معنی است که حجم فروش گیرندگان بیشتر از حجم خرید گیرندگان بوده است.

Net Taker Volume مدتی است که شاهد جهش های قرمز بزرگ بوده است، همانطور که تحلیلگر در نمودار برجسته کرده است. مارتون می‌گوید: «بیت‌کوین به‌شدت در حال سقوط است، با افزایش فروش در حجم خالص گیرنده‌ها به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از قبل».

جالب اینجاست که علیرغم این احساس نزولی در بازار، قیمت بیت کوین توانسته به خوبی حفظ شود. بدیهی است که حرکت صعودی سکه در حالی که این جهش های منفی حجم Net Taker پابرجا بوده است، از بین رفته است، اما این واقعیت که BTC در برابر هر گونه پایداری قدرت نشان داده است. کاهش هنوز هم چشمگیر است

الگویی که احتمالاً در نمودار قابل مشاهده است این است که اگرچه حجم خالص گیرنده اخیراً به افزایش سنبله های قرمز ادامه داده است، اما مقیاس آنها به تدریج کاهش یافته است.

بنابراین، اگر این روند ادامه پیدا کند، این امکان وجود دارد که ذهنیت نزولی در نهایت به پایان برسد و فشار خرید بیت کوین را فرا گیرد. اکنون باید دید که این شاخص به زودی چگونه توسعه می یابد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین فقط دیروز به زیر 68000 دلار کاهش یافت، اما امروز، این دارایی در حال حاضر برگشت کرده و اکنون حدود 70800 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the coin has made some recovery over the past 24 hours | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Jievani Weerasinghe در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر