در اخیر اعلامیه در پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق)، MakerDAO، پروتکل مبتنی بر اتریوم که مسئول صدور استیبل کوین الگوریتمی DAI است، بینشی در مورد عملکرد پروتکل ساز پس از تغییرات اخیر ارائه کرد.

طی چند هفته گذشته، MakerDAO به روز رسانی های قابل توجهی را برای پروتکل و پروتکل اجرا کرده است استیبل کوین DAI.

معرفی پیشنهاد تسریع شده و ماژول سپرده مستقیم (D3M) به خزانه متامورفو اسپارک به طور قابل توجهی بر اکوسیستم تأثیر گذاشته است.

افزایش عرضه و تقاضای DAI

با نگاهی به معیارهای مهم که اثرات این تغییرات را در پروتکل نشان می دهد، تامین DAI در گردش در حال حاضر نزدیک به 5 میلیارد است که نشان دهنده رشد تقریباً 300 میلیونی در ماه گذشته است. این رشد نشان دهنده ادامه تقاضا برای استیبل کوین است.

از سوی دیگر، نرخ پس انداز دای از زمان اجرای پیشنهاد تسریع شده به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تقریباً 1.54 میلیارد DAI در حال حاضر در نرخ پس انداز دای سپرده شده است که تقریباً 976 میلیون DAI آن sDAI است که نشان دهنده افزایش تقریباً 400 میلیونی است. DAI در سپرده ها.

کل ارزش قفل شده (TVL) Maker Protocol در انواع مختلف خزانه تقریباً 8.4 میلیارد دلار است. این رشد TVL را می توان به استقرار استراتژیک در ماژول های D3M، مشارکت های قابل توجه از وثیقه های مبتنی بر اتریوم و ادغام دارایی های دنیای واقعی نسبت داد. این پیشرفت ها تنوع و انعطاف پذیری پروتکل را افزایش داده است.

MakerDAO Ethereum Vaults Thrive

یکی دیگر از موارد قابل توجه به اکوسیستم MakerDAO، Morpho DM3 است که Morpho Vault را قادر می سازد تا DAI را ضرب کند. در حال حاضر، استخر وام 200 میلیون DAI مستقر کرده است.

طبق پست پروتکل، پیش‌بینی می‌شود که این تخصیص تقریباً 50 میلیون درآمد سالانه برای پروتکل ساز ایجاد کند و آن را به دومین صندوق اصلی از نظر هزینه‌های سالانه تبدیل کند. نقش مهمی در تولید درآمد و کمک به پایداری پروتکل ساز خواهد داشت.

در میان انواع خزانه Ethereum در اکوسیستم MakerDAO، صندوق ETH-C با بیشترین ارزش قفل شده در وثیقه ارز دیجیتال با تقریباً 1.88 میلیارد دلار برجسته است.

این خزانه تقریباً 43 میلیون دلار هزینه سالانه ایجاد می کند که بر اهمیت آن در اکوسیستم Maker و کمک به جریان های درآمدی پروتکل.

یکی دیگر از اجزای مهم Spark D3M است که با حدود 970 میلیون DAI عرضه شده است. درآمد سالانه این ماژول تقریباً 28 میلیون پیش بینی شده است.

این تغییرات اخیر تأثیر مثبتی بر پروتکل سازندگان گذاشته است. افزایش عرضه DAI، رشد نرخ پس‌انداز دای، گسترش وثیقه‌ها، و معرفی انواع مختلف صندوق به رشد و توسعه پروتکل کمک کرده است.

نمودار 1 بعدی روند نزولی قیمت MKR را در دو هفته گذشته نشان می دهد. منبع: MKRUSD در TradingView.com

علیرغم رشد اکوسیستم MakerDAO، توکن بومی MKR طی چهارده روز گذشته کاهش قیمت مداوم 5.9 درصدی را تجربه کرده است.

تنها در هفت روز گذشته، این توکن افت قیمت قابل توجه 17 درصدی را به ثبت رسانده است که در نتیجه قیمت معاملات فعلی آن 3355 دلار است.

با این حال، با وجود کاهش قیمت، Token Terminal داده ها روندهای مثبت را نشان می دهد. ارزش بازار پروتکل در حال حاضر 3.3 میلیارد دلار است که نشان دهنده افزایش قابل توجه 28 درصدی در 30 روز گذشته است.

علاوه بر این، حجم معاملات برای توکن MKR افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است و به 5.9 میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش 119 درصدی در بازه زمانی مشابه است.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر