حل «مسئله طلوع آفتاب» مهم باز کردن پذیرش انبوه ارز های دیجیتال است

مقررات هر فرد در هر حوزه قضایی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کریپتو باید راه هایی برای حفظ تمرکززدایی و حریم خصوصی خود بیابد.

همهی ما آنجا بودیم. شما چیزی را می بینید، چیزی می شنوید یا چیزی را احساس می کنید و می خواهید آن احساس یا مشاهده را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. گوشی رو برمیداری؟ یک متن ارسال شود؟ یک یادداشت صوتی ضبط کنید؟

انسان ها در تجربیات مشترک ما پیشرفت می کنند: یک کنسرت گیرا، گل برنده یک مسابقه ورزشی، بیدار شدن برای تماشای طلوع خورشید. داشتن یک تجربه و به اشتراک گذاشتن آن با کسی در زمان واقعی چیزهای رضایت بخشی وجود دارد. و به دلیل فناوری، ما می توانیم این کار را انجام دهیم، حتی اگر شخص دیگری، که او را همتای ما بدانیم، در نیمه راه در سراسر جهان باشد.

پس چرا ما انتظار نداریم که سطح یکسانی از ارتباطات و همکاری یکپارچه در سراسر صنعتی که حول همین ایده ساخته شده است – اتصال کامل و دسترسی جهانی؟ کریپتو برای دموکراتیک کردن دسترسی به امور مالی، جامعه و فناوری ساخته شده است. و با این حال، در شرایط نظارتی کنونی، زمانی که سازمان‌های دولتی درک خود را از نحوه تراکنش مشتریان از طریق Coinbases و Binances در جهان سخت‌تر می‌کنند، در بحبوحه تحریم‌هایی که به سرعت در حال گسترش هستند، با تاخیرهای فزاینده‌ای مواجه می‌شویم که باعث شکست بزرگی در اتصال کریپتوها می‌شود.

در نتیجه، صرافی‌های ارز دیجیتال هنگام تلاش برای رعایت (و پردازش تراکنش‌های منطبق بین یکدیگر) در بحبوحه مقررات جهانی، با موانعی مضر مواجه می‌شوند. چه چیزی صنعت ما را در زمانی که به راه‌حل‌های سازگار واضح نیاز داریم، عقب نگه می‌دارد؟ با موضوع طلوع آفتاب آشنا شوید.

وضعیت فعلی VASP ها – و قانون سفر

اگر در سه سال گذشته از چشم انداز نظارتی کریپتو پیروی کرده اید، احتمالاً با اصطلاح “VASP” مواجه شده اید که مخفف Virtual Asset Service Provider است، اصطلاحی که از FATF (گروه ویژه اقدام مالی) زاده شده است.

فراتر از ایجاد نام های اختصاری، FATF به عنوان یک آژانس ناظر جهانی برای جلوگیری از پولشویی در تراکنش های مالی عمل می کند. FATF مسئول قانون سفر است، مقررات مالی که بانک‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر بازیگران ارز دیجیتال را ملزم می‌کند تا از سال 2020، داده‌های شرکت‌کنندگان (مشتریان) در مبادلات مالی بیش از 1000 دلار/یورو را به اشتراک بگذارند. حتی برخی کشورها این آستانه را به صفر رسانده اند. VASP چیست؟ به طور کلی، VASP یک صرافی، ارائه دهنده نقدینگی یا متولی ارز دیجیتال است که می تواند متمرکز یا غیرمتمرکز باشد.

مربوط: FATF شامل راهنمای DeFi برای ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال است

طلوع خورشید برای همه است، درست است؟

بنابراین مسئله اینجاست و چرا اینقدر برای پیشرفت مضر است. انطباق باید یکپارچه و همزمان باشد. از نقطه نظر انطباق با کریپتو، بیایید معنی آن را تجزیه و تحلیل کنیم، و چگونه زمانی که یک VASP درخواستی برای اطلاعات مربوط به تراکنش مشتریان به VASP دیگری ارسال می کند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. VASP “A” (یک صرافی ارزهای دیجیتال) در حوزه‌ای عمل می‌کند که در آن رعایت قوانین سفر الزامی است. طبق تشبیه «مسئله طلوع آفتاب»، VASP A می‌تواند طلوع خورشید را در مکان خود ببیند و می‌خواهد در مورد آن صحبت کند (تبادل جزئیات مشتری) با همتای دیگری که در مکانی متفاوت زندگی می‌کند، جایی که خورشید هنوز طلوع نکرده است. (VASP B). VASP “B” در جایی قرار دارد که قانون سفر هنوز یک الزام قانونی نیست. VASP B نه تنها در یک “منطقه زمانی” متفاوت است، بلکه قوانین متفاوتی نیز دارد. وقتی یک VASP سازگار و یک VASP ناسازگار وجود دارد چگونه می توان معضل را حل کرد؟

VASP A (یک صرافی ارز دیجیتال که در آن پول واریز یا ارسال می‌شود) یک «درخواست اطلاعات» به VASP B ارسال می‌کند. برای بازگشت دوباره به قیاس طلوع آفتاب، VASP A می‌خواهد با VASP B درباره تجربه‌اش از تماشای طلوع خورشید صحبت کند. VASP A درخواستی برای این اطلاعات از VASP B ارسال می کند، که پاسخ نمی دهد زیرا خورشید هنوز در جایی که آنها هستند بالا نیامده است. ممکن است فردا باشد، ممکن است یک سال باشد، اما در حال حاضر، یک ناهماهنگی وجود دارد که منجر به عدم انطباق بالقوه برای VASP A می شود، که همچنان در برابر تنظیم کننده های خاص خود پاسخگو خواهد بود. موضوع طلوع آفتاب به گوش می رسد.

مربوط: دیفای: چه کسی، چه چیزی و چگونه در یک دنیای بدون مرز و تحت حکومت رمز تنظیم شود؟

واقعی بودن در مورد مقررات

طی چند سال گذشته، پلتفرم‌های ارز دیجیتال و دی‌فای سخت در حال ساخت راه‌حل‌های سازگار با مقررات دولتی مانند قانون سفر بوده‌اند. در حالت ایده‌آل، این راه‌حل‌ها به VASP‌ها اجازه می‌دهند بدون وقفه در نحوه انجام معاملات عادی مشتریانشان کار کنند.

حقیقت این است که مقررات دیگر در کریپتو یک «اگر» نیست. اینجاست – و در حال رشد است. و اگرچه واکنش شدید در میان برخی در صنعت ما بد جلوه دادن مقررات است، انطباق از مشتریان و مبادلات محافظت می کند و برای محافظت در برابر نیت های مخرب و بازیگران بدی که صنعت را به سفر ما به سمت پذیرش انبوه جهانی بازگردانده اند، اعمال می شود. این نیاز واقعی است: طبق گفته TechCrunch، ضرر ارزهای دیجیتال وجود دارد میخ دار 695٪ در سال پس از هک های گسترده، مانند ماه گذشته 625 میلیون دلار بهره برداری از Axie Infinity/Ronin Network. ترفند این است که چگونه سازگار باقی بمانیم، از خود محافظت کنیم و از سطح شبه ناشناس بودن و هویتی که بسیاری از ما در وهله اول برای تجربه کردن آن به ارزهای دیجیتال روی آوردیم، دست نکشیم؟

مربوط: از دست دادن حریم خصوصی: چرا باید برای آینده ای غیر متمرکز بجنگیم؟

چگونه مشکل طلوع خورشید را حل کنیم

پاسخ راه حل های سازگار است که قانون سفر را حل می کند و موضوع طلوع خورشید اگر می‌خواهیم صنعتی سازگار باشیم، باید اطمینان حاصل کنیم که مقررات برای همه طرف‌های درگیر امکان‌پذیر (و بدون اصطکاک) است. برای اینکه این امر امکان پذیر باشد، VASPها باید بتوانند تراکنش ها را پردازش کنند – و داده های لازم مشتری را – بین یکدیگر منتقل کنند، صرف نظر از اینکه آیا یکی از VASP مطابق با قوانین سفر است و دیگری هنوز کاملاً به مقررات مربوط به حوزه قضایی خود پایبند نیست. اجرای پلکانی

چگونه به آنجا برسیم؟ راه‌حل‌هایی مانند Verisope، یک راه‌حل قانون سفر و شبکه انتقال داده P2P غیرمتمرکز که به تازگی توسط شبکه Shyft راه‌اندازی شده است، امکان «بازنگری تاریخی» در هر تراکنش ارز دیجیتال که شامل پخش VASP است را می‌دهد. این ویژگی به VASP ها اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به هر تراکنش را بدون در نظر گرفتن زمان وقوع آن به دست آورند، حتی قبل از اینکه VASP دریافت کننده با Veriscope یا راه حل دیگر Travel Rule امضا شود. با پیوستن یک VASP جدید، آنها این درخواست‌های داده‌های تاریخی را دریافت می‌کنند و می‌توانند با اطلاعات لازم پاسخ دهند، و از موانع صنعت (معروف به Sunrise Issue) بین VASP‌های سازگار و غیرمنطبق جلوگیری می‌کنند.

کریپتو لایق بهتری است

اگر زمانی نیاز به دموکراتیک کردن دسترسی به انطباق و حفظ هویت مشتری در زنجیره وجود داشته باشد، اکنون زمان آن فرا رسیده است. در اواخر ماه مارس، ما با این خبر آگاه شدیم که پارلمان اروپا به اجرای تحریم‌های جدیدی رای داده است که به تبعیت از KYC (مشتری خود را بشناسید) در کیف پول‌های ارز دیجیتال خصوصی و بدون میزبانی نیاز دارد. مقررات به زودی بر هر حوزه قضایی در سراسر جهان و هر فرد در هر حوزه قضایی تاثیر خواهد گذاشت. اگر صرافی ها و مشتریان بخواهند به صورت قانونی تراکنش (و میزبانی تراکنش های پردازشی) انجام دهند، ما باید بتوانیم اطلاعات مهم را برای تراکنش های فعلی، گذشته و در حال انجام به اشتراک بگذاریم.

تجربیات مشترک و توانایی برقراری ارتباط در نهایت چیزی است که ما را انسان می کند. اگر ارز دیجیتال برای کمک به بهبود امور مالی و بشریت اینجاست، ما شایسته بهترین راه حل ها برای چالش برانگیزترین مشکلات هستیم. بیایید آماده باشیم.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

جوزف واینبرگ در سال 2010 یک سرمایه گذار اولیه در بیت کوین و مدیر Coinsetter بود تا اینکه در سال 2016 توسط Kraken خریداری شد. او راه خود را در سراسر جهان ارزهای دیجیتال می داند. در حال حاضر، واینبرگ یکی از بنیانگذاران شبکه Shyft، شبکه اعتماد مبتنی بر بلاک چین است که اعتماد، اعتبار و هویت را پس می گیرد. او که مشتاق به پیشبرد پذیرش انبوه ارز دیجیتال و بلاک چین است، همچنین به عنوان مشاور OECD و هیئت ثبات مالی و همچنین دولت ها و نهادهای نظارتی در سطح جهان فعالیت می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس