داده ها نشان می دهد که بیت کوین به طور فزاینده ای مانند یک دارایی ریسک پذیر در سال 2021 رفتار کرده است زیرا تغییرات قیمت آن به شاخص نوسانات VIX واکنش نشان داده است.

بیت کوین در طول سال 2021 خود را به عنوان یک دارایی ریسک پذیر نشان می دهد

طبق آخرین گزارش هفتگی از تحقیقات محرمانه، BTC امسال مانند یک دارایی ریسک پذیر رفتار کرده است زیرا به نظر می رسد قیمت کریپتو از VIX پیروی می کند.

VIX” نماد تیک تیک برای شاخص نوسانات بورس گزینه های هیئت مدیره شیکاگو است. این شاخص در مورد انتظارات بازار سهام از نوسانات بر اساس گزینه های شاخص S&P 500 به ما می گوید.

در حالی که نام رسمی شاخص نوسانات CBOE است، نام “VIX” به عنوان محبوب ترین راه برای اشاره به آن شناخته شده است.

شاخص VIX یک شاخص زمان واقعی است که نوسانات مورد انتظار در بازار را برای سی روز آینده اندازه گیری می کند. این شاخص اغلب به عنوان “میزان ترس” نیز شناخته می شود.

وقتی ارزش این معیار بالا باشد، به این معنی است که ممکن است در آینده نزدیک نوسانات بیشتری در بازار سهام به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، مقادیر پایین شاخص نشان می‌دهد که دوره‌ای از نوسانات پایین ممکن است به زودی در راه باشد.

مطالب مرتبط | سیگنال نزولی بیت کوین: روند دوباره از جریان خروجی به ورودی تغییر می کند

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که رابطه ظاهری بین قیمت بیت کوین و شاخص VIX را نشان می دهد:

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like BTC's price has increasingly become related to the index over the past few years | Source: The Arcane Research Weekly Update - Week 51

همانطور که در نمودار بالا می بینید، در طول سال 2019، یعنی قبل از ظهور کووید، به نظر نمی رسد بیت کوین تحت تأثیر ترس در بازار گسترده تر قرار گرفته باشد.

با این حال، به دنبال سیاست های پولی و مالی که در دوران کووید به تصویب رسید، سرمایه گذاران نهادی شروع به علاقه مند شدن به سکه کرد.

در سال 2020، رابطه بین VIX و قیمت بیت کوین هنوز نامشخص بود. اما از داده‌های سال 2021، قابل مشاهده است که اکنون بین این دو معیار همبستگی وجود دارد.

بیت کوین در طول سال 2021 به ترس در بازار سهام واکنش نشان داده است و نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی در بیشتر موارد کریپتو را یک دارایی ریسک پذیر می دانند.

مطالب مرتبط | ایلان ماسک درباره DOGE Edge درباره بیت کوین توضیح می دهد، اما کجا اشتباه می کند؟

این گزارش خاطرنشان می کند که به همین دلیل، می تواند ارزش این را داشته باشد که VIX را زیر نظر داشته باشید زیرا ترس در بازار سهام ممکن است پیامدهایی بر قیمت BTC داشته باشد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 47.5 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 2 درصد کاهش داشته است. نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC's price has plunged down in the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, Arcane Research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر