دومای روسیه لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده، کاهش نرخ مالیات بر درآمد در فروش دارایی های دیجیتال را تصویب کرد

روسیه در تلاش برای مقابله با انزوای اقتصادی ناشی از تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، به فناوری بلاک چین روی آورده است.

دومای ایالتی، مجلس سفلی قانونگذار روسیه، لایحه‌ای را درباره مالیات دارایی‌های دیجیتال به تصویب رسانده است که فروش آنها را از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در فدراسیون روسیه معاف می‌کند. برخی دیگر از خدمات مبادلات دارایی دیجیتال نیز معاف خواهند بود. با توجه به سرویس خبری دولتی ریانووستی.

علاوه بر این، این لایحه نرخ مالیات بر درآمد 13 درصدی را برای صرافی های روسیه در 5 میلیون روبل اول (در حال حاضر حدود 93000 دلار آمریکا) از پایه مشمول مالیات سالانه، 15 درصد برای مبالغ بالاتر از این حد و 15 درصد در کل برای اپراتورهای ارز خارجی تعیین کرد. . در نرخ مالیات فعلی برای شرکت ها 20٪ است.

به گزارش ریانووستی، مالیات بر دارایی های دیجیتال تحت این لایحه مشابه مالیات بر اوراق بهادار است. دولت در این لایحه اشاره کرد که یک روش مالیاتی جداگانه برای دارایی های دیجیتال مهم ایجاد یک اقتصاد دیجیتال موثر و رقابتی است.

مربوط: بانک روسیه از پرداخت های کریپتو برون مرزی در مقابل تجارت داخلی حمایت می کند

روسیه موضع شکاکانه خود را تعدیل کرده است در مورد ارزهای دیجیتال، زیرا این کشور به طور فزاینده ای فشار تحریم های اقتصادی غرب ناشی از تهاجم این کشور به اوکراین را احساس کرده است. بانک های بزرگ روسیه بوده اند از سیستم سوئیفت مسدود شده است و کشورهای G7 در این هفته ممنوع شد خرید طلای تازه استخراج شده یا تصفیه شده روسیه. این اقدامات، همراه با انبوهی از تحریم های دیگر، منجر شد به گزارش نکول روسیه در پرداخت بدهی خارجی روز دوشنبه.

بانک اسبر روسیه است آماده شدن برای راه اندازی یک استیبل کوینو اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول بانک مرکزی روسیه اظهار داشت در مصاحبه ای به تاریخ 23 ژوئن که آزمایشات یک روبل دیجیتال از سال 2024 به آوریل 2023 افزایش خواهد یافت. یک پروژه آزمایشی شامل 12 بانک روسی در حال حاضر در حال انجام است.

“من فکر می کنم همه کشورهایی که به خود احترام می گذارند ظرف سه سال یک ارز دیجیتال ملی خواهند داشت. […] باید هر چه زودتر آماده باشیم. به علاوه، این مسئله مسدود شدن از سوی SWIFT را حل می کند، زیرا این یکپارچه سازی SWIFT را غیر ضروری می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس