شورای اتحادیه اروپا متن MiCA را تصویب کرد، این پیشنهاد برای رأی گیری به پارلمان منتقل می شود

رئیس کمیته نمایندگان دائم شورا تأیید کرد که چارچوب MiCA “در صورتی که پارلمان اروپا موضع خود را در اولین قرائت اتخاذ کند.”

نمایندگان کمیته ای با شورای اروپا با تنظیم دارایی های دیجیتال در اتحادیه اروپا از طریق چارچوب بازارهای دارایی های ارز دیجیتال شده یا MiCA، متن نهایی را برای رای گیری به پارلمان ارسال کرده اند.

بر اساس یادداشت اطلاعاتی در 5 اکتبر، کمیته نمایندگان دائم شورای اروپا تایید شده متن MiCA و به رئیس کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا ارسال شد. ادیتا هردا، رئیس کمیته نمایندگان دائمی، تأیید کرد که پیشنهاد چارچوب کریپتو «در صورتی که پارلمان اروپا موضع خود را در اولین خواندن اتخاذ کند» با همان عبارت اجرایی خواهد شد.

پیشنهاد MiCA که برای اولین بار در سپتامبر 2020 به کمیسیون اروپا ارائه شد، با هدف ایجاد یک چارچوب قانونی ثابت برای ارزهای دیجیتال در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در صورتی که کمیته پارلمانی متن را تصویب کند، این سیاست ها می تواند از سال 2024 اجرایی شود. قرار بود این کمیته در 10 اکتبر تشکیل جلسه دهد.

مهم است که اطمینان حاصل شود که [European] قانون خدمات مالی اتحادیه برای عصر دیجیتال مناسب است و به یک اقتصاد آماده برای آینده کمک می‌کند که برای مردم کار می‌کند، از جمله با استفاده از فناوری‌های نوآورانه.» در جدیدترین متن MiCA آمده است. نبود یک چارچوب اتحادیه کلی برای دارایی‌های ارز دیجیتال می‌تواند منجر به عدم اعتماد کاربران به این دارایی‌ها شود که می‌تواند به طور قابل‌توجهی مقاومت توسعه بازار این دارایی‌ها شود.»

مربوط: اعضای پارلمان اروپا به سیاست های مالیاتی کریپتو و بلاک چین رای می دهند

سیاستگذاران در پارلمان، کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا در مورد پیامدهای آن بحث کرده اند هماهنگ کردن مقررات کریپتو در سراسر 27 کشور عضو خود از زمان معرفی MiCA، با پیشرفت به دلیل بحث در مورد استخراج اثبات کار به تعویق افتاد و استیبل کوین ها Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس، در هفته بلاک چین بایننس در سپتامبر گفت که این مقررات “به یک استاندارد نظارتی جهانی تبدیل خواهد شد که در سراسر جهان کپی شده است.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس