در یک بحث جنجالی گزارشفوربس فهرستی از 20 زامبی میلیارد دلاری را معرفی کرد. لایه 1 توکن‌های (L1) که رسانه‌های خبری آن‌ها را دارایی‌های ارز دیجیتال با ارزش‌گذاری قابل‌توجه، اما «استفاده محدود فراتر از معاملات سوداگرانه» تعریف می‌کنند.

این ارزهای دیجیتال و پروژه‌ها شامل ریپل، XRP، Ethereum Classic (ETC)، Tezos (XTZ)، Algorand (ALGO) و Cardano (ADA) هستند.

XRP و Ethereum Classic در کانون توجه

Ripple Labs، شرکت سازنده XRP، به عنوان یک زامبی ارز دیجیتال برجسته برجسته شد. علیرغم حجم معاملات فعال XRP در حدود 2 میلیارد دلار در روز، فوربس ادعا می کند که هدف اصلی توکن “سفته بازی” و “عدم کاربرد معنی دار” است.

با این حال، Ripple Labs و XRP در این زمینه تنها نیستند. فوربس فاش می کند که 50 بلاک چین هابه استثنای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، در حال حاضر با ارزشی بیش از 1 میلیارد دلار معامله می شود که حداقل 20 مورد از آنها به عنوان “زامبی های عملکردی” طبقه بندی می شوند. در مجموع، این 20 بلاک چین، علیرغم داشتن پایگاه های کاربری محدود، ارزش بازاری 116 میلیارد دلاری دارند.

20 پروژه برتر ارز دیجیتال “زامبی” از نظر فوربس. منبع: DeFi Ignas در X

به گفته فوربس، نمونه ای از “زامبی های کاربردی” Ethereum Classic است که تمایز اصلی بودن را حفظ می کند. اتریوم زنجیر.

در حالی که ETC ارزش بازاری 4.6 میلیارد دلاری دارد، تولید کارمزد آن در سال 2023 کمتر از 41000 دلار بود، که سؤالاتی را در مورد دوام بلاک چین برای سازمان خبری ایجاد کرد.

یکی دیگر از پروژه های ارز دیجیتال در گزارش فوربس، تزوس است که 230 میلیون دلار از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017 جمع آوری کرد.

توکن XTZ تزوس در حال حاضر دارای ارزش بازار 1.2 میلیارد دلار است. با این حال، هزینه بلاک چین درآمد ناچیز بودند، با 5640 دلار در فوریه 2024 و مجموعاً 177653 دلار برای تمام سال 2023.

Algorand که زمانی به عنوان یک “قاتل اتریوم” به دلیل توانایی پردازش 7500 تراکنش در ثانیه شناخته می شد، با چالش های مشابهی روبرو است.

علیرغم ارزش بازار 2 میلیارد دلاری و دارایی 500 میلیون دلاری در خزانه داری، الگوراند در طول سال 2023، 63000 دلار از کارمزد تراکنش های بلاک چین به دست آورد. برای فوربس، این موضوع در مورد پذیرش و کاربرد واقعی آن تردید ایجاد می کند.

بلاک چین های ارز دیجیتال شده “زامبی”.

بلاک چین‌های زامبی توسط فوربس به دو گروه تقسیم می‌شوند: اسپین‌آف‌ها و رقبای مستقیم برای بلاک‌چین‌های مستقر مانند بیت کوین و اتریوم

زامبی های اسپین آف شامل بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC)، مونرو (XMR)، بیت کوین SV (BSV) و اتریوم کلاسیک هستند.

این بلاک‌چین‌ها که مجموعاً ۲۳ میلیارد دلار ارزش دارند، بر اساس گزارش‌ها از «اختلافات» میان برنامه‌نویسان در مورد حکمرانی و جهت‌گیری به وجود آمده‌اند. زنجیر اصلی.

فوربس خاطرنشان می کند که وقتی چنین تضادهایی ایجاد می شود، هارد فورک ها رخ می دهد و در نتیجه شبکه های جدیدی ایجاد می شود که تاریخچه تراکنش های مشابهی با پیشینیان خود دارند. این آژانس ادعا می کند که ارزش بازار آنها “اغلب بیشتر از” استفاده در دنیای واقعی است.

به طور کلی، این گزارش تفاوت فزاینده بین ارزش گذاری پروژه های خاص در صنعت ارزهای دیجیتال و کاربرد و استفاده واقعی آنها را برجسته می کند. در نتیجه، فوربس از این پروژه ها به عنوان “زامبی” یاد می کند.

ارز دیجیتال
نمودار روزانه ارزش کل بازار کریپتو را 2.2 تریلیون دلار نشان می دهد. منبع: TOTAL در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر