این مستند به بررسی رابطه پویا بین سام بنکمن-فرید و بنیانگذار بایننس چانگ پنگ ژائو می پردازد.

مستند جدید FTX برای برجسته کردن رابطه SBF-CZ


حماسه FTX و تحولاتی که منجر به فروپاشی صرافی ارز دیجیتال شد، در یک مستند جدید با تمرکز بر رابطه بی ثبات بین سام بنکمن-فرید و یکی از سرسخت ترین منتقدان او، بنیانگذار بایننس، چانگ پنگ ژائو، نمایش داده می شود.

با توجه به گزارش هالیوود ریپورتر، این تولید مشارکتی بین رسانه فورچون و ایده های غیرواقعی است، یک شرکت تولیدی بدون فیلمنامه که توسط بازیگر آمریکایی مارک والبرگ، استیون لوینسون و آرچی گیپس تأسیس شده است.

آلیسون شونتل، سردبیر فورچون در این باره می گوید: «رابطه پر سر و صدا بین SBF و CZ تا حدی در مقالات و در توییتر ظاهر شده است، اما این مستند قطعی به مردم یک نگاه شخصی 360 درجه به کل حماسه FTX می دهد. بیانیه ای که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است.

این مستند به این موضوع می‌پردازد که چگونه بنکمن-فرید، متولد یک خانواده دانشگاهی برجسته با روابط سیاسی، و ژائو، که خانواده‌اش در ۱۲ سالگی از چین به کانادا فرار کردند، به دو چهره مرتبط در فضای ارز دیجیتال تبدیل شدند. چگونه رابطه آنها بین متحد و رقیب بودن متناوب شد.

برای یک خلاصه کوتاه، ژائو در کانون ریزش چشمگیر FTX قرار داشت. در آغاز نوامبر 2022، مدیر عامل بایننس به طور عمومی برنامه های خود را برای انحلال افشا کرد کل موقعیت این شرکت در توکن اصلی FTX، FTT (FTT).

مطالب مرتبط: بدهکاران FTX به دنبال احضاریه برای حلقه داخلی Sam Bankman-Fried هستند

به گفته CZ، این تصمیم منعکس کننده “مدیریت ریسک پس از خروج” به دلیل “افشای اخیر” در مورد FTX است. در آن زمان، او همچنین استدلال کرد که بایننس “از افرادی که پشت سر خود علیه سایر بازیگران صنعت لابی می کنند، حمایت نخواهد کرد.”

FTX در نتیجه نظرات CZ یک عملیات بانکی عظیم را تجربه کرد. حرکت ژائو برای تحقیقات بیشتر در مورد مدیریت وجوه FTX با شرکت خواهرش Alameda Research بسیار مهم بود.

لحظه قابل توجه دیگری در رابطه بین کارآفرینان ارز دیجیتال در 14 دسامبر آشکار شد. در جلسه استماع کمیته سنای ایالات متحده، سرمایه گذار کوین اولری جزئیاتی در مورد مکالمات با بانکمن-فرید ارائه کرد در روزهای قبل از اعلام ورشکستگی FTX.

اولری در این جلسه خاطرنشان کرد که «این دو [SBF and CZ] در یک بازار غیرقابل تنظیم […] با این تجارت باورنکردنی از نظر رشد در جنگ با یکدیگر قرار گرفتند و یکی دیگر را عمداً از تجارت خارج کرد.”

ظهور و ریزش امپراتوری ارز دیجیتال بانکمن-فرید موضوعات چندین پروژه سینمایی است. همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده است، سرویس پخش ویدیوی آمازون Prime است تولید یک سریال محدود هشت قسمتی در مورد رسوایی های پشت صرافی کریپتو. مایکل لوئیس، نویسنده و روزنامه‌نگار مالی، که به‌خاطر کتابش با نام The Big Short شناخته می‌شود، قبل از انفجار FTX شش ماه را با Bankman-Fried گذراند و طبق گزارش‌ها، حقوق کتاب را به اپل فروخت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر