مشاوره Cointelegraph: رویدادهای ارز دیجیتال 2021 در گذشته

با نزدیک شدن به پایان سال 2021، ممکن است سالی باشد که بیشترین توجه را به ارزهای دیجیتال جلب کرده است.

سال 2021 رو به پایان است و اگر راهی برای توصیف عملکرد صنعت ارزهای دیجیتال در 12 ماه گذشته وجود داشته باشد، رشد چشمگیری خواهد بود.

ارزهای دیجیتال بزرگ رکوردهای قبلی را شکستند، پذیرش رشد کرد، بخش‌های جدید رشد کردند و موارد جدید استفاده از بلاک چین پیشرفت‌های چشمگیری را ایجاد کردند.

آخرین نسخه Market Insight رویدادهای پوشش داده شده در شماره های گذشته و همچنین موضوعات عمیق در گزارش های صنعتی Cointelegraph Research را به یاد می آورد.

DeFi و Altcoins

دو نفر از برندگان برتر سال 2021 سولانا (SOL) و ترا (لونا). SOL 9500 درصد افزایش یافت در حالی که LUNA 13000 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاری های قابل توجه و رشد اکوسیستم، سودهای عظیم را برای این دو توکن تسریع کرد. همچنین می توان استدلال کرد که این دو به عنوان بالقوه در نظر گرفته می شوند.قاتلان اتریومنقشی در کمک به تجمعات گسترده آنها داشت.

در صحنه مالی غیرمتمرکز (DeFi)، این دو توکن در بین پنج نشانه برتر در کل ارزش قفل شده (TVL) قرار دارند. سولانا با 11.45 میلیارد دلار در رتبه پنجم قرار دارد و LUNA اخیراً از Binance Coin پیشی گرفته است.BNBطبق گفته Defi Llama، رتبه دوم را با 18.9 میلیارد دلار کسب کرد. علاوه بر این، اکوسیستم‌های نوظهور سولانا و ترا شایسته نگاهی عمیق‌تر هستند، به همین دلیل است که آنها موضوع گزارش‌های آتی Cointelegraph Research هستند.

DeFi از مسیر رشد مشابهی مانند بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 پیروی کرد.

رقابت بدون شک برای اتریوم افزایش یافته است. سهم TVL آن در ژانویه 97٪ بود، اما در حال حاضر به 62.54٪ برای Defi Llama کاهش یافته است. مرحله بعدی توسعه این بخش در سال 2022 زیر سوال می رود، به ویژه از آنجایی که رشد DeFi در سال جاری به قدری قابل توجه بوده است که مقامات از انکار صنعت به دست و پنجه نرم کردن با راه هایی برای مقابله با آن تغییر کرده اند.

ارزش بازار DeFi بخش کوچکی از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال است، اما مسیر رشد مشابهی را طی کرد. برخی معتقدند که ادغام با بانکداری قدیمی می تواند یکی از این موارد باشد تمرکز اصلی برای DeFi در سال 2022.

NFT ها

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، علیرغم وجود از سال 2014، سال اولیه خود را در سال 2021 پیدا کردند. عمده فروش در 12 ماه گذشته انجام شد و در دسامبر از 14 میلیارد دلار گذشت. مجموعه‌های هنری دیجیتال و مجموعه‌های دیجیتالی بر 91 درصد از این حجم فروش تسلط دارند، که یکی از داده‌های مهم است که در این گزارش فاش شده است. گزارش.

فروش در نیمه اول سال عمدتاً توسط هنرمندان فردی انجام شد که با مجموعه‌های مربوطه و برخی فروش‌های برجسته به فضا پیوستند، در حالی که نیمه دوم برندهای اصلی بیشتری را به همراه داشت.

به عنوان مثال، کوکاکولا یک پوست ژاکت حباب پوشیدنی را در دسنترالند به حراج گذاشتو ویزا اولین NFT خود را خریداری کرد. چنین مشارکتی از سوی این برندها باعث شد تا بازار NFT شکوفا شود. این گزارش همچنین نشان داد که سودآورترین مجموعه NFT در سال 2021 «CryptoPunks» بوده است. یک NFT “CryptoPunk” در مقایسه با NFT در سایر مجموعه‌های محبوب، مانند “CryptoKitties” و “Bored Ape Yacht Club”، میانگین بازگشت سرمایه در تمام دوران را بهتر ارائه می‌دهد.

NFT ها همچنین صنعت بازی را مختل کرده اند و مهم تحقق کامل مفهوم متاورس ها از طریق ویژگی های بلاک چین شده اند. با این حال، برخی از منتقدان تردید دارند که موج سهموی در سال 2021 در سال 2022 رخ خواهد داد، به ویژه با بررسی نظارتی بیشتر.

با این وجود، میزان سرمایه گذاری های سرمایه گذاری خطرپذیر امسال که در شرکت های NFT انجام شده است، فراتر از حد قابل توجهی است. بودجه NFT در سال 2021 در حال حاضر به پایان رسیده است 2.1 میلیارد دلار طبق گفته PitchBook، در سه ماهه سوم، تقریباً 40 درصد از فعالیت‌های معاملات VC تنها شامل یک شرکت در آندرسن هوروویتز می‌شود. بنابراین، از آنجایی که فروش و علاقه به NFT ها همچنان در حال رشد است، ممکن است برای شرکت هایی که تشنه پتانسیل رشد بالا هستند، مقاومت در برابر NFT ها دشوار باشد.

مقررات

سال 2021 در بخش نظارتی ارزهای دیجیتال پیشرو بوده است. 117 کنگره ایالات متحده 35 لایحه را معرفی کرده است که بر مقررات ارزهای دیجیتال، سیاست های بلاک چین و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تمرکز دارند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نظرات خود را بیان کرد در مورد ارز دیجیتال به عنوان یک تهدید مهم برای ثبات بازار مالی ایالات متحده نیست. با این حال، بحث احتمالی که می تواند در سال آینده رخ دهد، مقررات مربوط به استیبل کوین ها است.

کارگروه بازارهای مالی رئیس جمهور در الف گزارش استیبل کوین‌ها می‌توانند گزینه سودمندی برای پرداخت باشند، اما تحت نظارت مناسب قرار دارند. در حال حاضر، هیچ مقرراتی در مورد استیبل کوین ها وجود ندارد، حتی با وجود اینکه ارزش بازار آنها تا زمان نگارش این مقاله از 162 میلیارد دلار گذشت، اما لایحه ای که توسط سناتور وایومینگ، سینتیا لومیس پیشنهاد شده است، می تواند گامی در این راستا باشد.

لومیس قصد دارد ارائه یک لایحه جامع در سال 2022 که وضوح نظارتی را در مورد استیبل کوین ها فراهم می کند، تنظیم کننده ها را در مورد طبقات دارایی راهنمایی می کند و حمایت از مصرف کننده را ارائه می دهد. مقررات ارزهای دیجیتال در سال 2022 موضوعی خواهد بود که تیم تحقیقاتی کوین تلگراف در حال بررسی بیشتر آن خواهد بود.

GameFi

تقریباً مسلم است که همه حاضران در فضا موافق هستند که Axie Infinity انقلابی در بازی ایجاد کرد. مدل بازی برای کسب درآمد موفقیت بزرگی بود، زیرا پتانسیل درآمد واقعی را به بازی های ویدیویی اضافه کرد. داده ها نشان می دهد که چگونه برنامه های غیرمتمرکز بازی برای کسب درآمد (DApp) در نیمه دوم سال 2021 از نظر متصل، آدرس های کیف پول منحصر به فرد و فعال. و از ماه سپتامبر، توکن‌های بازی مانند The Sandbox (SAND)، Axie Infinity (AXS)، Enjin (ENJ)، Illuvium (ILV) و Ultra (UOS) حتی بیت کوین را از نظر سود شکست داده‌اند. در شماره قبلی این خبرنامه فاش شد.

بخش بازی سکان هدایت را از DeFi در دست گرفت که بیشترین آدرس های متصل را در هفت ماه اول سال مشاهده کرد. دو دسته DApp بخش جدیدی به نام GameFi را به وجود آوردند که اعتقاد بر این است که گام منطقی بعدی در توسعه بلاک چین باشد. بازی‌های مبتنی بر کریپتو در حال حاضر به کاربران امکان می‌دهند تا از طریق NFT بر دارایی‌های درون بازی خود کنترل داشته باشند، اما عناصر DeFi می‌توانند آن را به سطح دیگری ببرند. گنجاندن DeFi به این معنی است که ویژگی‌هایی مانند staking در دسترس کاربرانی است که می‌توانند به توکن‌های خود علاقه‌مند شوند.

با این حال، این بخش هنوز در مراحل اولیه خود است، اما جذابیت آن در جذابیت آن برای کاربرانی است که ممکن است لزوماً دارندگان ارزهای دیجیتال نباشند. جذب چنین کاربرانی می تواند بیشتر به پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال کمک کند، که احتمالاً نقطه کانونی آن برای GameFi در سال 2022 خواهد بود.

فرزندخواندگی

با تحولات سال 2021، ارزهای دیجیتال توانستند مخاطبان بسیار بیشتری را نسبت به سال قبل جذب کنند. داده های Chainalysis نشان می دهد که تنها در سه ماهه دوم، پذیرش جهانی از سال 2020 880 درصد رشد داشته است. و رویدادهای مهم ذکر شده در بالا احتمالاً عواملی هستند که در جریان اصلی تر شدن ارزهای دیجیتال مؤثر هستند. فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر NFT که قبلاً بیان شد، تنها 7 درصد از 30 میلیارد دلار را تشکیل می‌دهند ریخته شد به سرمایه گذاری های مرتبط با ارز دیجیتال در سال 2021.

اما علیرغم رشد ظاهری، مالکیت ارزهای دیجیتال نسبتاً پایین است. TripleA نرخ مالکیت کریپتوکارنسی جهانی را به طور متوسط ​​3.9 درصد تخمین می زند. اوکراین، روسیه و ونزوئلا برترین کشورهایی هستند که حداقل 10 درصد از جمعیت آنها صاحب ارزهای دیجیتال هستند.

با وجود افزایش پذیرش، مالکیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان نسبتاً پایین است.

نرخ های مالکیت پایین نشان دهنده فضای قابل توجهی برای رشد است، به همین دلیل است CAGR 60.8٪ از سال 2021 تا 2026 برای بازار ارزهای دیجیتال ممکن است شایستگی هایی داشته باشد. امسال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال از 364.5 میلیارد دلار در سال گذشته به بیش از 2.5 تریلیون دلار افزایش یافته است – افزایش 586 درصدی. و در سال آینده، بخش‌های جدید در GameFi و شاید دارایی‌های مرتبط با Web3 احتمالاً می‌توانند راه‌های جدیدی برای رشد مداوم باشند.

توکن‌سازی برخی اوراق بهادار نیز می‌تواند در مقیاس بسیار بزرگ‌تری اتفاق بیفتد، و حتی پیش‌بینی می‌شود که هنجار تا سال 2030. علاوه بر این، رواج ارزهای رمزپایه برای پرداخت نیز می‌تواند زمینه دیگری با پتانسیل استفاده نشده باشد که در گزارش آینده دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی اینکه چه بخش‌هایی در سال 2022 برای همان پیشرفتی که NFTها در این سال داشتند آماده هستند، اگر نه، غیرممکن است. با این حال، گزارش‌هایی که به‌دقت مطالعه می‌کنند و در مورد موضوعات خاص عمیق می‌شوند، راه بهتری برای درک تفاوت‌های ظریف یک بخش خاص ارائه می‌دهند.

خبرنامه بینش بازار کوین تلگراف دانش ما را در مورد اصولی که بازار دارایی دیجیتال را حرکت می دهد به اشتراک می گذارد. این خبرنامه به آخرین داده‌ها در مورد احساسات رسانه‌های اجتماعی، معیارهای زنجیره‌ای و مشتقات می‌پردازد.

همچنین مهم‌ترین اخبار صنعت، از جمله ادغام‌ها و اکتساب‌ها، تغییرات در چشم‌انداز نظارتی، و ادغام بلاک چین سازمانی را بررسی می‌کنیم. اکنون ثبت نام کنید تا اولین کسی باشید که این اطلاعات را دریافت می کند. تمام نسخه‌های گذشته Market Insights در Cointelegraph.com نیز موجود است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس