تجارت الکترونیک به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و فعالیت های تجاری را در سراسر جهان بازتعریف می کند. ضریب نفوذ اینترنت برای این صنعت معجزه کرده و به رشد آن کمک زیادی کرده است.

صنعت تجارت الکترونیک جهانی ارزش گذاری شد 13 تریلیون دلار در سال 2021 و انتظار می رود به آن برسد 55.6 تریلیون دلار تا سال 2027. کشورهای آسیا-اقیانوسیه بیش از 70 درصد از کل فعالیت های تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، چین به تنهایی کمک می کند 740 میلیارد دلار در فروش تجارت الکترونیک، در حالی که ایالات متحده بیش از 560 میلیارد دلار.

این بخش چند تریلیون دلاری اکنون به لطف نوآوری در Web3 به سطح بعدی خود در حال تکامل است. برای این منظور، سازمان‌های تجارت الکترونیک سنتی شروع به شناسایی پتانسیل فناوری‌هایی مانند بلاک چین و ارز دیجیتال کرده‌اند. در حالی که بلاک چین زیرساخت ایمن و قابل اعتماد را فراهم می کند، ارزهای دیجیتال جنبه ها و فرصت های مالی جدیدی را معرفی می کنند. و با ترکیب این عوامل، اکنون شاهد ظهور یک پارادایم تجاری جدید، یعنی تجارت کریپتو هستیم.

کریپتو Commerce: کلمه جدید در شهر

تجارت کریپتو به خرید و فروش کالا یا خدمات آنلاین با استفاده از ارزهای دیجیتال اشاره دارد. تجارت سی بستر، زمینه مبتنی بر بلاک چین هستند و بنابراین از تراکنش های ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند. با این حال، برخلاف پلتفرم‌های تجارت الکترونیک سنتی که پرداخت‌های ارز دیجیتال شده را می‌پذیرند، تجارت سی ابزار اضافی مبتنی بر کریپتو ارائه می‌کند. همچنین به کاربران برای خرید و ارجاع تشویق یا پاداش می دهد.

بارزترین ویژگی تجارت سی این است که به طور همزمان برای مصرف کنندگان و پلتفرم ها مفید است. این عمدتا به دلیل سرعت، کارایی هزینه و دسترسی جهانی تراکنش های بلاک چین است. علاوه بر این، کاربران به راحتی می توانند هویت های دیجیتالی امن و قابل تایید ارز دیجیتال را ایجاد کنند. و از همه جالبتر، مشتریان می توانند با خرید در تجارت سی درآمد کسب کنند.

تجارت C همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا مقیاس بهتر و سریعتری داشته باشند. طبیعت بدون مرز آن به بازرگانان این امکان را می دهد که دامنه و دامنه نوآوری خود را گسترش دهند. علاوه بر این، پرداخت‌های ارز دیجیتال تقلب‌های استرداد شارژ را به حداقل می‌رسانند زیرا تراکنش‌های روی بلاک چین ضد دستکاری و غیرقابل برگشت هستند. پلتفرم هایی مانند Shopify بنابراین امروزه پرداخت های ارز دیجیتال شده را می پذیرند، در حالی که پلتفرم های تجارت تجاری بومی بلاک چین پتانسیل زیادی را نشان می دهند.

ظهور استارت‌آپ‌های تجارت C مبتنی بر ابزار

صنعت تجارت الکترونیک بیش از یک دهه است که وجود داشته است، در حالی که انقلاب کریپتو به تازگی آغاز شده است. با این حال، استارت‌آپ‌های نوظهور کریپتو را جدی می‌گیرند و فروشگاه‌های تجارت سی مبتنی بر ابزار را توسعه می‌دهند.

Exenoبه عنوان مثال، یک استارت آپ مبتنی بر بلاک چین است که طیفی از یک اکوسیستم تجارت ارز دیجیتال را ایجاد می کند. این پلتفرم یک بازار خرید است که توسط بومی خود طراحی شده است سکه اگزنو (EXN دلار). این دارای طیف گسترده ای از محصولات است که مشتریان می توانند با استفاده از ارزهای ارز دیجیتال شده و درگاه های پرداخت مورد علاقه خود، علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری فراگیر، خریداری کنند. علاوه بر این، یکی از اولین مواردی است که ویژگی های تکمیلی مانند مدیریت شناسه، پیام رسانی و پل ها را ارائه می دهد.

آینده تجارت الکترونیک در بلاک چین است

انتقال از شرکت‌های تجارت الکترونیک سنتی به شرکت‌های دارای بلاک چین آغاز شده است. فناوری بلاک چین به طور قابل توجهی امنیت، بهره وری و شفافیت شرکت های تجارت الکترونیک را افزایش می دهد. این امر تجربه کاربر را افزایش می‌دهد و به پلتفرم‌های تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا در عین حفظ مشتریان فعلی، مشتریان جدید را جذب کنند. علاوه بر این، این ممکن است به پلتفرم ها در افزایش درآمد و رضایت مصرف کننده کمک کند.

ماهیت بلاک چین و کاربرد ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارد که فرصتی چند تریلیون دلاری برای پلتفرم های تجارت الکترونیک ایجاد کند. با برجسته‌تر شدن تدریجی بازار کریپتو، تجارت الکترونیک ممکن است به تجارت سی تبدیل شود. فقط زمان آن است که مردم شاهد Web3 آمازون جدید باشند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر