در آخرین جلسه استماع خود در مورد FTX، کمیته به مقامات مالی نگاه کرد تا تأثیر فروپاشی FTX در اروپا را ارزیابی کند و راهی برای پیشرفت پیشنهاد دهد.

مقامات به کمیته پارلمان اروپا می گویند FTX ثابت می کند که MiCA باید سریع تصویب شود


کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا در 30 نوامبر جلسه استماع درباره «فروپاشی ارزهای دیجیتال FTX و پیامدهای آن برای اتحادیه اروپا» برگزار کرد. سه مقام پولی اروپایی شهادت دادند که در مورد FTX، فناوری بلاک چین و مقررات ارز دیجیتال در «ارزیابی اولیه رویدادها» صحبت کردند. “

استفن کرن، رئیس بخش تحلیل ریسک و اقتصاد سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا (ESMA) گفت کمیته ای که ESMA “نه FTX را تنظیم و نه نظارت کرده است” و هیچ “اطلاعاتی در مورد شرکت فراتر از آنچه در حوزه عمومی است” ندارد. ESMA با توجه به بخش کوچکی از کل بازار که توسط ارزهای دیجیتال و ارتباطات محدود بین ارزهای دیجیتال و مالی سنتی وجود دارد، خطرات قابل توجهی برای بخش مالی گسترده‌تر از ریزش FTX مشاهده نمی‌کند.

کرن با گفتن قانون تنظیم دارایی های ارز دیجیتال شده (MiCA) به پایان رسید. به دلیل لازم الاجرا شدن در سال 2024، “در حال رسیدگی به مسائل صحیح برای معرفی حمایت های مهم برای سرمایه گذاران و قوانین مهم برای فعالان بازار از طریق یک رژیم مشترک اتحادیه اروپا است.”

در مورد سؤال، کرن گفت که FTX (EU) Ltd. که در Cyrpus مستقر است، علیرغم اینکه این مجوز برای پوشش ارز دیجیتال‌ها در نظر گرفته نشده است، مجوز دستورالعمل بازارهای ابزارهای مالی (MiFID) را دریافت کرده است. این مجوز در 9 نوامبر تعلیق شد.

مربوط: طرفدار MiCA در حمایت از مقررات به FTX استناد می کند: “دارایی های ارز دیجیتال پول بازی نیستند”

استفان برگر عضو پارلمان اروپا و گزارشگر MiCA گفت از FTX در جلسه دادرسی، “در اصل، SBF و سیستمی بود که به او وابسته بود. […] FTX شکست فناوری بلاک چین نیست، بلکه شکست و غرور یک فرد است.”

من دو خواسته سیاسی دارم: اول اینکه MiCA باید هر چه سریعتر تصویب شود. […] ثانیاً، اگر تعداد زیادی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از MiCA مثال بزنند، مطلوب خواهد بود. یک MiCA جهانی بهترین راه حل خواهد بود.»

معاون مدیر کل اتحادیه خدمات مالی اتحادیه اروپا، ثبات مالی و بازار سرمایه، الکساندرا ژور-شردر گفت این کمیته، “در رژیم MiCA، هیچ شرکتی که دارایی های ارز دیجیتال شده در اتحادیه اروپا را ارائه می کند، اجازه سازماندهی نداشت، شاید بهتر است بگوییم که سازماندهی نشده اند، همانطور که FTX گزارش شده است.”

کمیته در 28 نوامبر از رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگراند شنید به عنوان شاهد به شکست FTX اشاره کرد نیاز به قانون اضافی “MiCA II”.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر