مقامات USSS می‌گویند آژانس 102 میلیون دلاری ارز دیجیتال سرقت شده را کشف و ضبط کرده است

  • یک مقام عالی رتبه از سرویس مخفی ایالات متحده (USSS) اعلام کرده است که این آژانس قادر به ردیابی جریان بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال است.
  • به گفته این مقام، آژانس تاکنون بیش از 102 میلیون دلار ارز دیجیتال را در 254 مورد از سال 2015 کشف و ضبط کرده است.
  • دستیار مدیر USSS به CNBC گفته بود که بازرسان می توانند تراکنش های کریپتو را راحت تر از تراکنش های انجام شده با ارز فیات در برخی موارد ردیابی کنند.

یک مقام عالی رتبه از سرویس مخفی ایالات متحده (USSS) اعلام کرده است که این آژانس قادر به ردیابی جریان بیت کوین (BTC) و موارد دیگر ارزهای ارز دیجیتال شده به روشی مشابه آدرس های ایمیل. به گفته این مقام، آژانس تاکنون بیش از 102 میلیون دلار ارز دیجیتال را در 254 مورد از سال 2015 کشف و ضبط کرده است.

دیوید اسمیت، دستیار مدیر USSS، به CNBC گفته بود که با توجه به ماهیت شفاف و غیرقابل تغییر در برخی موارد، بازرسان می توانند تراکنش های ارز دیجیتال را راحت تر از تراکنش های انجام شده با ارز فیات ردیابی کنند. بلاک چین دفتر کل

به گفته اسمیت:

هنگامی که یک کیف پول ارز دیجیتال را دنبال می کنید، با آدرس ایمیلی که دارای برخی از شناسه های مرتبط است، تفاوتی ندارد. هنگامی که یک شخص و شخص دیگری تراکنشی را انجام می دهند و آن را وارد بلاک چین می کنیم، ما می توانیم آن آدرس ایمیل یا آدرس کیف پول را دنبال کنیم، در صورت تمایل، و آن را از طریق بلاک چین ردیابی کنیم.

اسمیت ادامه داد که «یکی از اصول راهنمای بلاک چین این است که دفتر کل عمومی است که به اشتراک گذاشته شده است و هرکسی که کمی قدرت محاسباتی دارد به آن دسترسی دارد، از جمله مجریان قانون».

به گفته مامور اسمیت، ماموران و تحلیلگرانی که تحقیقاتی را از مرکز عملیات تحقیقاتی جهانی (GIOC) در مقر سرویس مخفی در واشنگتن دی سی انجام می دهند، بیش از 100 میلیون دلار ارز دیجیتال را از مجرمان سایبری کشف و ضبط کرده اند.

سناریوهای مختلفی وجود دارد که در آن ارز های دیجیتال توقیف می شوند. یکی از این سناریوها مربوط به یک مرد استونیایی بود که در 13 حمله بین المللی باج افزار دست داشت. 1.7 میلیون دلار بیت کوین در ماه مارس از این مرد کشف و ضبط شد و این مجرم سایبری مستقر در استونی به 66 ماه زندان محکوم شد.

موارد دیگر شامل از بین بردن یک عملیات پولشویی بین المللی مستقر در رومانی و یک شبکه مجرمان سایبری روسی درگیر در باج افزار است.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر