نه تنها اتریوم (ETH) از نظر قیمت در سه ماهه اول سال 2024 افزایش چشمگیر نزدیک به 100 درصدی داشته است، بلکه بلاک چین اتریوم نیز در این مدت سود قابل توجهی تا 369 میلیون دلار ایجاد کرده است. این سودآوری غیرمنتظره سوالاتی را در مورد اینکه چگونه بلاکچینی مانند اتریوم می تواند سودآور باشد ایجاد کرده است.

پتانسیل درآمد اتریوم

همانطور که اخیراً اشاره شد تحلیل و بررسی توسط پلتفرم داده‌های زنجیره‌ای Token Termina، جمع‌آوری کارمزد تراکنش‌ها جنبه مهمی از مدل کسب‌وکار اتریوم است.

همه کاربران شبکه در هنگام تعامل با برنامه های کاربردی در بلاک چین، که به عنوان منبع درآمد مهمی برای اتریوم عمل می کند، ملزم به پرداخت هزینه به اتریوم هستند.

پس از پرداخت هزینه تراکنش، بخشی از ETH است سوخته و برای همیشه از گردش خارج می شود. این فرآیند که معمولاً به عنوان “خرید ETH” نامیده می شود، به نفع دارندگان ETH موجود است، زیرا کاهش عرضه باعث افزایش کمیاب و ارزش توکن های ETH باقی مانده می شود. بنابراین، سوزاندن روزانه ETH به منافع اقتصادی کسانی که اتریوم دارند کمک می کند.

برخلاف سوزاندن اتریوم، اتریوم همچنین توکن‌های جدید اتریوم را به عنوان پاداش برای اعتبارسنجی‌های شبکه برای هر بلوک جدید اضافه شده به شبکه صادر می‌کند. بلاک چین.

این پاداش‌ها مشابه جبران‌های سنتی مبتنی بر سهام هستند و برای تشویق اعتباردهندگان برای ایمن کردن و حفظ یکپارچگی شبکه طراحی شده‌اند.

با این وجود، توجه به این نکته مهم است که صدور توکن های جدید ETH، دارایی دارندگان ETH موجود را رقیق می کند.

طبق گفته Token Terminal، تفاوت بین ارزش روزانه دلار اتریوم سوخته (درآمد) و اتریوم تازه صادر شده (هزینه‌ها) نشان‌دهنده درآمد روزانه برای دارندگان ETH موجود، اساساً دارندگان بلاک چین اتریوم است. این محاسبه امکان تعیین سودآوری اتریوم را به صورت روزانه فراهم می کند.

کاهش هزینه های تراکنش باعث رشد 3.3 میلیارد دلاری می شود

علاوه بر مدل درآمد بازنگری شده که توسط بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است، راه اندازی برنامه مورد انتظار ارتقاء Dencun برای اکوسیستم اتریوم در پایان سه ماهه اول سال 2024 تغییرات قابل توجهی از جمله معرفی یک سیستم ذخیره سازی اطلاعات انقلابی به نام blobs ایجاد شد.

این ارتقا باعث کاهش تراکم در شبکه اتریوم و به میزان قابل توجهی شده است کاهش هزینه های معامله در شبکه های لایه 2 مانند Arbitrum (ABR)، Polygon (MATIC) و Coinbase's Base.

اجرای ارتقاء Dencun، در کنار پذیرش شبکه‌های blobs و لایه 2، تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد اتریوم داشته است.

طبق گفته Token Terminal داده ها، درآمد بلاک چین شاهد افزایش سالانه 18 درصدی بوده که به رقم چشمگیر 3.3 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش درآمد را می توان به کاهش هزینه های تراکنش نسبت داد و اتریوم را به پلتفرمی جذاب تر برای کاربران و توسعه دهندگان تبدیل کرد.

علیرغم رشد مثبت درآمد، اذعان به تأثیر اصلاحات بازار و کاهش علاقه سرمایه گذاران در سه ماهه دوم سال 2024 ضروری است.

در 30 روز گذشته، درآمد اتریوم بیش از 52 درصد کاهش یافته است. این رکود را می توان به پویایی گسترده تر بازار و کاهش موقت اشتیاق سرمایه گذاران نسبت داد.

بررسی داده‌های 30 روز گذشته، اتریوم ارزش بازار (کاملا رقیق شده) با 15.2 درصد کاهش به 358.47 میلیارد دلار رسیده است. به همین ترتیب، ارزش بازار در گردش 15.2 درصد کاهش یافته است تا به همان مقدار برسد.

علاوه بر این، حجم معاملات توکن طی 30 روز گذشته 18.6 درصد کاهش یافته و در مجموع به 586.14 میلیارد دلار رسیده است.

اتریوم

ETH با 0.4 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته با 3042 دلار معامله می شود. باید دید که آیا این تغییرات و کاهش کارمزدها در سه ماهه دوم سال تاثیر مشابهی خواهد داشت یا خیر و چگونه این امر، همراه با افزایش بالقوه حجم معاملات، می تواند قیمت ETH را به سطوح بالاتری برساند.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر