مکزیک برنامه های خود را برای راه اندازی CBDC در سال 2024 تأیید می کند

فن‌آوری‌های جدید و زیرساخت‌های پرداخت نسل بعدی به مکزیک کمک می‌کند تا از نظر مالی فراگیرتر شود.

مکزیک اعلام کرده است که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ملی جدید (CBDC) را در سال 2024 معرفی خواهد کرد. توییت یک حساب کاربری به نمایندگی از ریاست جمهوری مکزیک تاکید کرد که “فناوری های جدید و زیرساخت های پرداخت نسل بعدی” به مکزیک کمک می کند تا از نظر مالی فراگیرتر شود.

برنامه های CBDC از این موارد پیروی می کند اظهارات اخیر رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که بعید است مکزیک راه السالوادور را دنبال کند و از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده کند.بیت کوین) به عنوان ارز قانونی.

مربوط: رئیس بانک مکزیک می‌گوید، تراکنش‌های بیت‌کوین شبیه به مبادله مبادله است

حداقل دو قانونگذاران در مکزیک پیشنهاد کرده‌اند که این کشور از دارایی‌های دیجیتال برای پیشروی در «تغییر به ارزهای دیجیتال و فین‌تک» استقبال کند. ریکاردو سالیناس پلیگو، میلیاردر و یکی از ثروتمندترین مردان مکزیک نیز اظهار داشته است که بانک آزتکا در نظر دارد ارزهای دیجیتال را بپذیرد. در یک ویدیوی جشن دو دقیقه ای، میلیاردر اخیراً با 957200 دنبال کننده توییتر خود تماس گرفت برای پشت سر گذاشتن پول فیات و سرمایه گذاری در بیت کوین، از آنها بخواهید پیام را بازتوییت کنند و به اشتراک بگذارند.

اگرچه افراد زیادی در بخش های عمومی و تجاری از استفاده از ارز دیجیتال حمایت می کنند، مقامات کشور در سال 2020 اعلام کردند که کارتل ها از ارزهای دیجیتال برای پولشویی استفاده می کردند.

با محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، جای تعجب نیست که دولت‌های سراسر جهان، از جمله مکزیک، در حال بررسی ایجاد یک CBDC هستند. همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده است، بانک مرکزی اندونزی فکر می کند که نسخه های دیجیتالی ارزهای ملی می تواند یک سلاح ارزشمند برای با پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال مبارزه کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس