گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا حاکی از بازنگری در رویکرد نظارتی به DeFi است

این گزارش بر پتانسیل DeFi برای کاهش هزینه های حسابرسی مالی و فرصت های قابل توجه برای یکپارچگی مالی در سراسر مرزها تاکید می کند.

تحلیلگران کمیسیون اروپا درک غیرمنتظره ای از نحوه عملکرد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نشان دادند و آن را به عنوان چیزی متفاوت از سیستم مالی سنتی تعریف کردند و اذعان کردند که نیاز به بازنگری در رویکرد مقررات دارد.

روز دوشنبه، 2 می، یک مشاور سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در Presight Capital و یک متخصص بلندمدت مقررات اروپایی، پاتریک هانسن به اشتراک گذاشته شده است برخی جزئیات مهم از “بررسی ثبات مالی و یکپارچگی اروپا در سال 2022” کمیسیون اتحادیه اروپا. گزارشی به تاریخ 7 آوریل شامل یک فصل 12 صفحه ای در مورد DeFi است که در آن نویسندگان رویکرد معقولی را به موضوع نشان می دهند.

گزارش تعریف می کند DeFi به عنوان “شکل تازه در حال ظهور واسطه گری مالی مستقل در یک محیط دیجیتال غیرمتمرکز که توسط […] “قراردادهای هوشمند” در بلاک چین های عمومی.” این قراردادهای هوشمند را به عنوان «جایگزین واسطه‌های تنظیم‌شده» می‌پذیرد و تلاش‌های نظارتی را برای تمرکز بر ارتباط با تیم‌های خاص DeFi که این قراردادها را ایجاد می‌کنند، پیشنهاد می‌کند.

این گزارش با تأکید بر تفاوت بین DeFi و سیستم مالی سنتی، مزایای مهم اولی را تشخیص می‌دهد:

در مقایسه با سیستم مالی سنتی، DeFi ادعا می کند که امنیت، کارایی، شفافیت، دسترسی، باز بودن و قابلیت همکاری خدمات مالی را افزایش می دهد.

توجه ویژه ای به پتانسیل بلاک چین عمومی برای محققان و ناظرانی جلب می شود که می توانند به کل سری زمانی داده های معاملاتی تاریخی و بیدرنگ دسترسی آزاد داشته باشند، که به نوبه خود می تواند به درک بهتر خطراتی کمک کند که «اغلب در مبهم باقی می مانند. سیستم مالی سنتی.»

بیشتر خواندن: GameFi نشانه هایی از یک چشم انداز بالغ را نشان می دهد: گزارش

از جمله موارد دیگر، این گزارش پتانسیل DeFi را برای کاهش هزینه های حسابرسی مالی و فرصت های قابل توجهی برای یکپارچگی مالی در سراسر مرزها برجسته می کند. همچنین از یک رویکرد معقول به مقررات حمایت می کند و پیشنهاد می کند تعادل را از استراتژی مبتنی بر نهاد به استراتژی مبتنی بر فعالیت تغییر دهد:

با این حال، بدیهی است که کپی برداری از رویکردهای نظارتی سنتی در یک محیط غیرمتمرکز ممکن است یک گزینه نباشد، زیرا آنها به طور سنتی بر واسطه‌هایی متمرکز شده‌اند که نقش اصلی را در سیستم مالی بازی می‌کنند. انطباق چارچوب نظارتی با یک محیط غیرمتمرکز ممکن است چالش برانگیز باشد و نیاز به بازنگری در نحوه رویکرد ما به مقررات دارد.

همانطور که هانسن نتیجه گیری می کند، علیرغم «برداشت های نگران کننده در مورد مقررات […] تیم‌های پروژه و کد، او از سطح دانشی که فصل DeFi نشان می‌دهد شگفت‌زده شده است. از این نظر، این سند به عنوان یک تسکین پس از یک سری از قسمت های بحث برانگیز در روال مقررات اتحادیه اروپا – یک بازگشت لحظه آخری ممنوعیت استخراج PoW در پیش نویس MiCa و حمله به کیف پول های غیر حضانت در اصلاحات آیین نامه انتقال وجوه.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس